شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بازگشایی بنادر و فرودگاه‌های تحت کنترل دولت قانونی یمن

بازگشایی بنادر و فرودگاه‌های تحت کنترل دولت قانونی یمن

هیئت سعودی در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه 13 نوامبر 2017 اعلام کرد، ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن اقدام به بازگشایی تدریجی بنادر و فرودگاههای یمن کرده است.

در بیانیه ائتلاف عربی آمده است با مشورت و هماهنگی دولت قانونی یمن ائتلاف عربی اقدامات لازم برای بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر برای انتقال کمک‌های بشردوستانه را انجام داده است.

طبق این بیانیه، نخستین گام در این فرآیند طی 24 ساعت گذشته که برداشته خواهد شد بازگشایی تمام بنادر مناطق تحت نظارت دولت قانونی یمن از جمله عدن، المخا و المکلا خواهد بود.

در بیانیه ائتلاف عربی در رابطه با بنادر تحت کنترل کودتاگران حوثی مانند بندر الحدیده آمده است،  این ائتلاف از سازمان ملل خواسته تا تیمی از متخصصان بین المللی را برای نظارت بر محموله‌ها و جلوگیری از قاچاق اسلحه به حوثی‌ها به بندر الحدیده اعزام کند.

ائتلاف عربی در بیانیه خود ابراز امیدواری کرده که سازمان ملل متحد از قاچاق اسلحه، مهمات و موشک‌های ارسالی از ایران به حوثی‌ها جلوگیری کند.

به دنبال شلیک یک موشک بالستیک از سوی حوثی‌ها به سوی ریاض، ائتلاف عربی به رهبری سعودی طی بیانیه‌ای تمام فرودگاه‌ها و بنادر یمن را تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اعلام کرد.