جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ائتلاف ضد داعش: هیچ اطلاعاتی درباره محل اختفای ابوبکرالبغدادی نداریم

ائتلاف ضد داعش: هیچ اطلاعاتی درباره محل اختفای ابوبکرالبغدادی نداریم

در پی انتشار شایعاتی درباره حضور ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده داعش در شهر البوکمال، ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش روز جمعه 10 نوامبر 2017 اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درباره محل اختفای البغدادی ندارد.

پیشتر رسانه‌های وابسته به حزب‌الله لبنان و رژیم بشار اسد، گزارش‌هایی درباره حضور ابوبکر البغدادی در شهر البوکمال سوریه منتشر کرده بودند. نیروهای داعش از یک سو و رژیم بشار اسد با حمایت شبه‌نظامیان ایرانی و عراقی از سوی دیگر برای به دست آوردن کنترل شهر البوکمال در حال جنگ هستند.

گزارشی که رسانه‌های حزب الله درباره حضور البغدادی در البوکمال منتشر کرده‌اند، به این موضوع که آیا او دستگیر شده است، اشاره‌ای نکرده‌ است.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم بشار اسد اعلام کردند که رهبر داعش احتمالا در یکی از مناطق تحت سیطره داعش در البوکمال پنهان شده است. رژیم اسد توانست در هفته گذشته نیمی از شهر البوکمال را از داعش بازپس گیرد.

در این گزارش آمده که نیروهای رژیم سوریه و همپیمانانشان دست به عملیات جستجو در البوکمال زدند و در پی آن به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌دهد ابوبکر البغدادی در یکی از مناطق البوکمال پنهان شده است.

این گزارش به نحوه به دست آوردن این اطلاعات اشاره‌ای نکرده است.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه گفت که گزارشی درباره محل اختفای ابوبکر البغدادی دریافت نکرده است.