یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ترامپ وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد

ترامپ وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد

کاخ سفید روز دوشنبه 6 نوامبر اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، وضعیت اضطراری در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

در این بیانیه آمده است که «در تاریخ 14 نوامبر 1979، رئیس جمهور ایالات متحده بخشنامه شماره 12170 را صادر کرد تا خطرات فوق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده از سوى ایران را به عنوان وضعیت اضطرارى اعلام کند».

این بیانیه اضافه کرد که رابطه با ایران هنوز عادى نشده و اجرای تصمیمات اتخاذ شده در 19 ژانویه 1981 درباره ایارن، هنوز در حال اجرا است».

کاخ سفید در بیانیه خود تأکید کرد که طبق بند 202 (B) قانون وضعیت اضطراری، رئیس جمهور آمریکا طبق دستورالعمل 12170 وضعیت اضرارى درباره ایران را برای سال دیگر تمدید کرد.

روابط میان واشنگتن و تهران پس از انقلاب ایران در سال 1979 پس از آن که گروهی از انقلابیون سفارت آمریکا قطع شد. طى این هجوم 524 دیپلمات آمریکایی از 4 نوامبر 1979 تا 20 ژانویه 1981 توسط مهاجمان به گروگان گرفه شدند.

از آن به بعد، ایالات متحده ایران را همواره تهدیدى جدی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده تلقى کرده و قانون وضعیت اضطرارى را سالانه تمدید مى‌کند.