پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار ویژه رسانه ای!

اخبار ویژه رسانه ای!

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند !

کیهان

خانم معاون! زائران اربعین هم حقوق شهروندی دارند!

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، در صفحات شبکه اجتماعی، به مسئله‌ای در راه‌پیمایی اربعین اشاره‌ کرده‌اند که به نظر می‌رسد جای پرداختن و توجه است.

شهیندخت مولاوردی با انتشار عکسی از پیاده‌روی اربعین که در کنار جاده حجمی از بطری‌های خالی آب روی زمین ریخته، نوشته که «چه اندازه رفتارهایمان با امامان بزرگواری که برای زیارتشان سر از پا نمی‌شناسیم و نظافت را از ایمان می‌دانند، شباهت دارد!؟»

مشرق در این زمینه چند سوال از خانم مولاوردی پرسیده است:

۱- مگر شما معاون حقوق شهروندی نیستید، در کدام رسانه نسبت به بی‌تفاوتی دولت متبوع خود نسبت به وضعیت رفاهی زوار، شکایت و پیگیری کردید؟

۲- مگر شما معاون حقوق شهروندی نیستید، در کدام صفحه تلگرامی یا اینستاگرامی خود نسبت به کمبود امکانات بهداشتی ازجمله سطل زباله و سرویس بهداشتی و … در مسیر زوار اربعین شکایت و پیگیری کردید؟
۳- مگر شما معاون حقوق شهروندی نیستید، چه زمانی شما و همکاران دولتی‌تان نسبت به اخذ هزینه‌های بی‌مورد ازجمله دو برابر شدن هزینه بلیت اتوبوس و چند برابر شدن هزینه بلیت هواپیما و گران فروشی ارز به مسافران و دهها مشکل دیگر برای سفر به کربلا شکایت یا کمترین پیگیری کردید؟

۴- آیا آن هنگام که دوستان همفکر شما در شهرداری تهران و شورای شهر پنجم از هزینه شدن بودجه و امکانات تهران در مراسم اربعین فریاد وامصیبتا سر می‌دادند و اعلام کردند که امسال دیگر امکانات بیشتری اختصاص نخواهند داد، به آنان گلایه کردید که خدمات‌رسانی به میلیون‌ها زائر از سراسر کشور (و حتی از کشورهایی نظیر پاکستان و افغانستان) نیاز به بسیج همگانی و ملی امکانات دارد؟

خانم مولاوردی ای‌کاش به‌جای دیدن این معدود نکات منفی سفر اربعین که به دلیل بی‌تدبیری و ضعف مدیرانی همچون شما و دولتمردان، فرمانداران و شهرداران به وجود آمده است، به شیرینی‌ها و نکات مثبت و آموزنده پیاده‌روی اربعین و ۲/۵ میلیون سفیر فرهنگی ایران توجه می‌کردید.

خانم مولاوردی ای‌کاش می‌فهمیدید که شما و امثال شما، نباید در جایگاه نقد بنشینید بلکه باید در جایگاه اجرایی، به‌جای نصیحت کردن و کنایه زدن، به امور اجرایی مملکت بپردازید و راه را برای شهروندانی که به سمت پیاده‌روی می‌روند، هموار کنید، باور کنید زوار امام حسین علیه‌السلام نیز از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

ای‌کاش دولتمردان این موضوعات را درک می‌کردند ولی دریغ از توجه دولتی‌ها به مشکلات و گرفتاری‌هایی که برای زوار اباعبدالله(ع) ایجاد کرده‌اند و با همه سنگ اندازی باز هم سیل عظیم زائران حسینی بی‌توجه به کاستی‌ها و کوتاهی‌ها، راهی سرزمین عاشقان شدند.

دست برتر ایران در بحران سوریه و دست خالی آمریکا

جاناتان مارکوس تحلیلگر دیپلماتیک بی‌بی‌سی در تحلیلی به شرایط سوریه پس از داعش پرداخت و آمریکا را بدون راهبرد و دمشق را به همراه ایران و روسیه پیروز این میدان معرفی کرد.

بی‌بی‌سی به نقل از جوشا لندیس، کارشناس مسائل سوریه، نوشت: «نشست ژنو که به ابتکار آمریکا انجام شد درباره اهمیت گفت‌وگو درباره نکاتی بود که دیگر با آنچه که در میدان نبرد می‌گذرد هیچ‌گونه هماهنگی ندارد. درخواست‌هایی همانند کناره‌گیری اسد و برگزاری انتخابات دموکراتیک در سوریه. هر کسی می‌داند که این قبیل چیزها دیگر اتفاق نمی‌افتد.»

بی‌بی‌سی درباره وضعیت آمریکا در سوریه می‌نویسد؛ تلاش‌های اولیه آمریکا برای حمایت از مخالفانی که درصدد سرنگونی رژیم سوریه بودند، به نحو چشمگیری با شکست روبرو شد.

اما جوشا لندیس معتقد است که واشنگتن حالا باید تصمیم بگیرد: «آیا می‌خواهد در شمال سوریه باقی بماند و از دستاوردهای نیروهای دموکراتیک سوریه حمایت کند؟ گروهی که آمریکا آن را مسلح کرده، نیروهایش را آموزش داده و برای پیروزی در رقه و مناطق شمال رود فرات تجهیز کرده است.»

به اعتقاد چارلز لیستر (کارشناس ارشد انستیتو خاورمیانه) مشکلی که وجود دارد این است که: «ورای جنگ با داعش، متاسفانه بسیار دشوار است که بفهمیم آیا آمریکا واقعا سیاستی در مورد سوریه دارد یا خیر؟»

لیستر می‌افزاید: «این سیاست سرشار از تناقض است. به عنوان مثال، واشنگتن همچنان می‌گوید که اسد باید برود و دوران حکومتش به سر آمده است. اما آمریکا هنوز از هر کسی که مخالف بشار اسد باشد، حمایت نمی‌کند.»

نویسنده ایران را دارای دست برتر در این میدان معرفی کرده و می‌نویسد؛ «این بدان معنا است که ایران می‌تواند با اسرائیل مقابله کند. این بدان معنا است که ایران می‌تواند مسیرهای تجاری، بزرگراه‌ها و مسیرهای زیارتی و همچنین خطوط لوله نفتی ایجاد کند که تا سواحل مدیترانه کشیده شود.»

بازگشت حقوق‌های نجومی این بار در شرکت‌های خصولتی!

«به رغم آنکه در قانون سقف حقوق مشخص شده و دریافتی‌های بالاتر از آن، مستوجب مجازات خواهد بود، مستندات حکایت از پرداخت نجومی به مدیران مجموعه‌های خصولتی دارد؛ مستنداتی که البته از دید ناظران قانون پنهان نگه داشته می‌شود!»

«تابناک» با انتشار این مطلب نوشت؛ با برملا شدن فیش‌های حقوقی نجومی جمعی از مدیران در کشورمان، غائله‌ای به راه افتاد که تا مدت‌ها در رأس اخبار قرار گرفت و هر روز ابعاد جدیدی از آن منتشر می‌شد؛ پرداختی‌های گزافی که در قالب حقوق و دستمزدهای قانونی به برخی از مدیران پرداخت می‌شد و قابل قیاس با حقوق قانون کار و میانگین دستمزدهای پرداختی به عموم نبود.

حقوق‌های چند ده میلیون تومانی که هرچند مسئولان آن را «حقوق‌های نامتعارف» می‌خواندند؛ اما در جامعه با عنوان «حقوق‌های نجومی» شناخته شد و هیچ شباهتی به حقوق و دستمزد نداشت؛ مبالغی که برای قانونی جلوه دادن‌شان، ردیف‌های خاصی در فیش حقوقی برخی نجومی‌بگیران گنجانده شده بود؛ مثل ردیف «کمک‌هزینه ورزش» و «خرید کتاب و اوقات فراغت فرزندان» در فیش حقوقی یکی از مدیران.

وضعیتی که با افشای فیش‌های حقوقی نجومی مدیران بیشتر، روز به روز بغرنج‌تر جلوه می‌کرد و موجب اوج‌گیری انتظارات از مسئولان برای مقابله با آن شده بود؛ انتظاری که با ورود مراجع قانونی به ماجرا و تعیین سقف حقوق و محدود کردن پرداختی‌های دیگر به مدیران (از جمله حق کارانه)، به نظر می‌رسید محقق شده باشد!

این در حالی بود که افشای فراوان فیش‌های نجومی برخی مدیران و برده شدن نام ایشان در رسانه‌ها و گاه رسانه ملی، این باور را تقویت می‌کرد که مدیران «ناپاک‌دست» به خودشان آمده و در دریافتی هایشان بیش از پیش دقت نمایند. دقتی از جنس تعدیل پرداختی‌های نجومی و لغو پرداخت حقوق‌های بالاتر از سقف مشخص شده در قانون جدید.

انتظاری که حتی به اندازه تعلیق موقت پرداخت‌های نجومی تا زمانی که آب‌ها از آسیاب بیفتد و حساسیت‌های فراوان شکل گرفته در جامعه، فروکش نماید هم محقق نشد. این را فیش‌های نجومی نشان می‌دهد که به تازگی از برخی مدیران منتشر شده و حکایت از آن دارد که افشای آن همه فیش نجومی هم نتوانسته نجومی‌بگیران و افراد مافوق ایشان را به خود آورد.

وضعیتی دردناک که حتی با فیش‌های چند ده میلیونی منتشر شده تاکنون نیز همخوانی ندارد و حاکی از پرداخت مبالغ بالای ۱۰۰ میلیون تومان به برخی مدیران شاغل در مجموعه‌های خصولتی دارد. مجموعه‌هایی که نیمی‌شان خصوصی است و نیم دیگرشان دولتی (به اصطلاح خصولتی خوانده می‌شوند) و در نتیجه این زیست دوگانه، وقتی حرف از بودجه می‌شود، بودجه می‌خواهند و در ضرورت افزایش بودجه‌شان سخن می‌گویند و وقتی نوبت حسابرسی از مدیرانشان می‌رسد، خود را خصوصی می‌خوانند و از تن دادن به قوانین امتناع می‌ورزند.

نکته‌ای کلیدی که یک منبع آگاه در توضیح آن به «تابناک» می‌گوید: متأسفانه برخی از این سازمان‌ها و نهادهای دولتی ـ خصوصی نه تنها قانون سقف پرداخت را زیر پای می‌گذارند و حتی در نتیجه غائله فیش‌های نجومی، تغییری در پرداختی‌های خود به مدیرانشان به وجود نیاوردند، که مانع دسترسی ناظران قانونی به جزئیات پرداختی‌هایشان می‌شوند.

این منبع آگاه می‌افزاید: هرگاه ناظران قانونی برای دریافت فایل پرداخت حقوق و دستمزد این مجموعه‌ها به پرسنل‌شان مراجعه می‌کنند، آنها از ارائه مستندات سرپیچی می‌کنند و خود را خصوصی خوانده و بر خارج بودن مجموعه‌شان از شمول بازرسی و بررسی تأکید می‌ورزند، در حالی که بسیاری از این سازمان‌ها و نهادها، در زیر مجموعه هلدینگ‌ها و شرکت‌های فراوانی دارند که در آنها هم پرداخت‌های خارج از شمول و مقررات جریان دارد.

وضعیتی که عملا راه را برای اجرای قانون سقف پرداخت در این دست مجموعه‌ها بسته و موجب شده که عده‌ای از مدیران خاص، بی‌آنکه گزندی متوجه‌شان باشد، همچنان حقوق‌های بسیار بسیار گزاف دریافت کرده و گاه به رغم این دریافتی‌های هنگفت و دور از تصور، تراز مال منفی و ورشکستگی برای مجموعه‌شان به ارمغان بیاورند. مجموعه‌هایی که گاه به منظور تأمین آتیه بازنشستگان و بیمه‌شدگان دایر شده‌اند؛ اما گاه مهم‌ترین کارکردشان برای مدیران، حقوق‌های نجومی است که هر ماه به واسطه فعالیت(!) در این مجموعه‌ها کسب می‌کنند!

صوفی: کار جهانگیری در انتخابات خودزنی بود

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید جهانگیری در انتخابات به خاطر روحانی خودزنی کرد(!)

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه بهار، حضور جهانگیری در دولت را تشریفاتی خواند و گفت: اگر روحانی قائل به کم‌رنگ شدن نقش جهانگیری باشد، حضور او در سمت معاونت اول فایده‌ای ندارد.

علی صوفی افزود: «کاری که جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ کرد یک خودزنی سیاسی بود. او برای روحانی سنگ تمام گذاشت و سپر روحانی در برابر حملات سازماندهی شده جریان مقابل شد. او بدون حضور جهانگیری تاب و توان این حملات را نداشت. انتظار می‌رفت جهانگیری به عنوان یار غار روحانی، چشم و دست راست روحانی باشد. اما دیدیم که روحانی تغییر جهت داد و همراه با این تغییر جهت نقش جهانگیری در دولت کمرنگ شد.»

وی در ادامه گفت: «به ویژه با رفتن واعظی در ریاست دفتر رئیس جمهور می‌شود حضور کنونی جهانگیری را تشریفاتی خواند.

صوفی حضور واعظی در دفتر روحانی را قابل پیش‌بینی دانست و گفت: «واعظی نقش متفاوت از نهاوندیان ایفا می‌کند. این هم پیش‌بینی نمی‌شد که روحانی تسلیم این جریان شود. ضمن اینکه در بدو امر جهانگیری نقش تعیین‌کننده و محوری داشت. اما ناگهان یک دفعه همه چیز تغییر کرد. کنار گذاشته شدن جهانگیری را می‌توانیم حاصل یک تصمیم بدانیم نه روندی که بگوییم واعظی به تدریج جهانگیری را کنار گذاشته است. روحانی یک دفعه چرخید.»

وی احتمال استعفای جهانگیری را ضعیف دانست و افزود: «جهانگیری در صحنه حضور دارد. ممکن است برخوردهایی با ایشان شود و روحانی باید درباره جهانگیری تصمیم بگیرد.

اگر جهانگیری ببیند اختیاراتش در دولت به گونه‌ای نیست که بتواند تأثیرگذار باشد قطعاً باید با روحانی اتمام حجت کند و اگر روحانی قائل به کم شدن نقش جهانگیری باشد، حضور او در سمت معاونت اول خیلی فایده‌ای ندارد.»

صوفی درباره بازداشت برادر جهانگیری و تأثیر آن در نگاه افکار عمومی نسبت به معاون اول رئیس جمهور گفت: «به نظرم این دو نفر به هم ارتباطی ندارند.»

خراسان

مجوز واردات شمشیر و قمه نیامده لغو شد

در حالی که طبق نامه ماه گذشته یک مسئول ارشد اجرایی به امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، ممنوعیت ورود و صدور شمشیر، قمه، سرنیزه و سلاح هایی مانند این ها، اجزا و قطعات این سلاح ها و نیز غلاف و نیام آن ها لغو شده بود و دیگر نیازی به گرفتن موافقت وزارت دفاع در این بخش نبود، طبق ابلاغیه روزهای اخیر دولت به تعدادی از دستگاه های اجرایی، اعلام شده است ورود بدون اخذ مجوز این اقلام، لغو شده است.

هشدار درباره خطرات فرونشست زمین در تهران

در گزارش یک مسئول مهم دولتی به تعدادی از مدیران اجرایی،   خشکسالی های متعدد رخ داده طی سال های اخیر، از جمله عوامل مهم و اصلی در فرونشست زمین دانسته شده و در آن آمده است که مواردی در این زمینه، در کشور و همچنین تهران رخ داده است. در ادامه این گزارش ضمن تذکر درباره ضرورت توجه به موضوعاتی که منجر به پیشگیری از وقوع حوادث در این بخش می شود، بر تدوین طرح های مربوط به کاهش خسارات و افزایش ایمنی تاکید شده است.

ایران

«تذکر» به تیتر یک جنجالی «کیهان»

تیتر یک روزنامه کیهان در شماره روز گذشته خود با واکنش‌های انتقادی در فضای مجازی روبه رو شد. در حالی که مقامات و مسئولان کشور ارتباط ایران با شلیک موشک یمنی به فرودگاه ریاض را تکذیب کرده و حتی فرمانده سپاه تصریح کرد که امکان انتقال موشک به یمن را نداریم، روزنامه کیهان در تیتر یک خود نوشت: «شلیک موشک انصارالله به ریاض  هدف بعدی، دوبی». برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به اظهارات ترامپ و ادعاهای مقامات سعودی مبنی بر اینکه شلیک این موشک با همکاری ایران بوده، انتخاب این تیتر و بخصوص تأکید بر اینکه «هدف بعدی دوبی» است را در راستای بهانه دادن به مخالفان ایران و تقویت «ایران هراسی» خواندند. برخی هم تیتر یک این روزنامه را «پاس گل» کیهان به ترامپ ارزیابی کردند. این تیتر البته در جلسه دیروز هیات نظارت بر مطبوعات هم مورد بررسی و تذکر قرار گرفت. به گزارش الف، سید علاالدین ظهوریان دبیر این هیات گفت: مقرر شد به روزنامه کیهان بابت تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی»، که خلاف مصالح و امنیت ملی تشخیص داده شد تذکر داده شود.

روایت فرزند کروبی از دیدارها با وی

فرزند مهدی کروبی گفت: پس از عمل قلب پدر، فرزندان هر زمان که بخواهند می‌توانند با ایشان دیدار داشته باشند. حسین کروبی در گفت‌ و گو با ایلنا، درباره شایعه فوت مهدی کروبی گفت: پدر در سلامتی کامل بسر می‌برند و حالشان خوب است. این خبر شایعه‌ای بیش نیست. وی ادامه داد: یکشنبه شب تا ساعت ۱۲ شب فرزندان به همراه عروس و نوه‌ها منزل ایشان بودیم که مادر هم حضور داشتند و هیچ اتفاقی خاصی هم رخ نداد.

آشنا: روحانی گردش به راست نمی‌کند

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به طرح برخی تحلیل‌ها نسبت به مواضع حسن روحانی نوشت: «گفته‌اند روحانی باهوش‌تر از آن است که به راست گردش کند، می‌گویم احتمالاً روحانی گردش به راست نمی‌کند ولی گردش راست به سمت روحانی بعید نخواهد بود.»

تحلیل روزنامه لبنانی از استعفای حریری

روزنامه الدیار چاپ لبنان در گزارشی با اشاره به استعفای نخست وزیر این کشور نوشت: بالاخره رهبری سعودی به ریاست ولیعهد، بن سلمان، تهدیداتش را عملی کرد. به گزارش انتخاب، در این گزارش به نقل از یکی از رهبران ۸ مارس که با هر دو طرف شیعه و حریری مرتبط بود، آمده است: ما در جریان این استعفا نبودیم؛ بویژه آنکه حریری به نبیه بری و حزب‌الله اطمینان داده بود که هرگز استعفا نخواهد کرد و عربستان خواستار استقرار لبنان است. به گفته وی،   نتیجه دیدارهای اخیر بین ریاض، بیروت و تهران، انتقال جوّ مثبت بین رهبران سعودی و ایرانی و در راستای آغاز اعتمادسازی بین دو دولت بوده و اطلاعات اولیه‌ای که از دوستان مشترک با سعودی‌ها و حریری به ما رسیده، حکایت از آن دارد که استعفای حریری تصمیم شخصی نبوده است؛ بلکه به اجبار محمد بن سلمان صورت گرفته؛ چرا که وی حریری را بین گزینه‌های سعودی، ایران یا سعودی و حزب‌الله مجبور به انتخاب کرده است.

آرمان

ممنوعیت ازدواج فرزندخوانده با سرپرست

شنیده شد که به‌زودی لایحه «ممنوعیت ازدواج فرزندخوانده با سرپرست» به صحن علنی مجلس راه پیدا می‌کند تا این لایحه جنجالی پس از گذشت بیش از چهار سال فراز و نشیب با تصویب نمایندگان مجلس دهم اصلاح شود. خبرآنلاین نوشت؛ مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه به هیچ ‌عنوان امکان ازدواج فرزندخوانده با سرپرست وجود ندارد، گفت: به هیچ‌وجه دادگاه صالحه، سازمان بهزیستی اجازه ازدواج فرزند خوانده با سرپرست را نمی‌دهد، چراکه این کار به صلاح او نیست. در هر صورت ما برای اصلاح متن قانون نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا این مشکل برطرف شود. محمد نفریه با اشاره به اینکه بخش دوم تبصره ۲۶ تنها برای حل مشکل شرعی توسط شورای نگهبان اضافه شده است، بیان کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پیگیری‌های لازم برای اصلاح این تبصره را انجام داده و هم‌اکنون نیز اصلاحیه این قانون در کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی به تصویب رسیده است.

مخالفت با پنجمین استعفای طاهری

شنیده شد که بنا به گفته یکی از مسئولان عالی‌رتبه وزارت ورزش، شخص وزیر ورزش به جد مخالف تصمیم اخیر طاهری است و تاکید کرده این تصمیم مدیرعامل پرسپولیس را نمی‌پذیرد و در انتظار بازگشت مدیر مستعفی از سفر کربلا خواهد ماند. جالب است بدانید که این پنجمین استعفای مدیرعامل پرسپولیس در چند ماه گذشته است که به‌صورت کتبی به وزارتخانه رسیده و طاهری در این نامه دلایل اصلی استعفای خود را به گوش رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس رسانده است. با این حال وزارت ورزش قصد پذیرش این استعفا را تا قبل از گفت‌وگو با طاهری و حل مشکلات ندارد، چون شخص وزیر ورزش عقیده دارد طاهری مدیری پاکدست و پرتلاش است و موفقیت پرسپولیس در زمان مدیریت وی نشانگر این خواهد بود که این تغییر نباید انجام بشود. چون طاهری برحسب آشنایی با شرایط کار بهترین گزینه برای مدیریت پرسپولیس است و لزومی به تغییر مدیرعامل نیست.

نماینده زن کنگره آمریکا در پیاده‌روی اربعین

شنیده شد که نماینده ضدجنگ کنگره آمریکا با سفر به کشور عراق، در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کرد و از نجف با پای پیاده راهی کربلا شد. الف نوشت؛ خانم «سینتیا مک‌کینی» که سابقه ۱۲ سال حضور در مجلس نمایندگان آمریکا را دارد، راهی مراسم اربعین حسینی شده است. مک‌کینی هم‌اکنون استاد دانشگاه در بنگلادش است و به گفته خودش از مدت‌ها قبل در فکر سفر به عراق بوده است. وی به حمله آمریکا به عراق اشاره می‌کند که در آن زمان نماینده مجلس ایالتی جورجیا بوده و بر ضد حمله دولت بوش به عراق سخنرانی کرده است؛ سخنرانی‌هایی که گویا برای او چندان بی‌هزینه هم نبود و از سوی همکارانش، مورد حملات و انتقادات بسیاری قرار گرفته و متهم به خیانت به کشورش شده است. اما این انتقادات جنگ‌طلبان از مواضع او، وی را مصمم کرد تا وارد کنگره آمریکا شود تا بتواند در آنجا علیه طرح‌های جنگ‌طلبانه علیه عراق یا هر جای دیگر در سطح ملی موضع بگیرد و رأی بدهد.

روایت حسین کروبی از دیدار با پدر

شنیده شد که محمدحسین کروبی با اشاره به اینکه یکشنبه دیدار خیلی خوبی با پدرش داشته، اعلام کرد:‌ اعضای خانواده هر زمانی که مایل باشند می‌توانند با مهدی کروبی دیدار داشته باشند. ایسنا نوشت؛ وی اظهار کرد:‌ بعد از مرخص‌شدن پدر از بیمارستان، اعضای خانواده از جمله فرزندان، عروس‌ها و نوه‌ها هر وقت بخواهند می‌توانند به ملاقات وی بروند. این دیدارها انجام می‌شود و ما هم مشکلی نداریم و هر ساعتی بخواهیم می‌توانیم به ملاقات پدر برویم. دیدار یکشنبه هم خیلی خوب بود و به نظر می‌رسد با این دیدارها، حال وی خیلی بهتر است. وی درباره سازوکار دیدار فعالان سیاسی با مهدی کروبی تصریح کرد: اسامی برخی افراد و زمان ملاقات آنها بعد از بررسی، انتخاب می‌شود که اولین دیدار هم دیدار بیست روز پیش آقای دوستی بوده و از آن زمان دیگر دیداری با پدر انجام نشده است.

آبروریزی برخی پیمانکاران ایرانی در خارج

شنیده شد که یک مقام مسئول اقتصادی در گزارش جدید خود با اشاره به اینکه ایفانکردن تعهدات برخی شرکت‌های ایرانی و تحویل‌ندادن به‌موقع پروژه‌ها در کشورهای دیگر، تاثیر منفی روی نگاه مسئولان و افکار عمومی این کشورها داشته، با ذکر مصداقی از موارد ایفانکردن تعهدات، آورده است: جدیت‌نداشتن یکی از شرکت های مشهور ایرانی برای تکمیل دو پروژه مهم در شرق اروپا باعث شده حتی رئیس‌جمهور این کشور در ملاقات‌های رسمی، پیگیر این پروژه‌ها شود و رسانه‌های آنها نیز به‌صورت مداوم، این موضوع را پیگیری می‌کنند.

تکذیب انفجار مین در مهران

شنیده شد که فرمانده انتظامی شهرستان مهران شایعه انفجار مین و زخمی‌شدن یک نفر در این رابطه را تکذیب کرد. سرهنگ «امیرعباس شهبازی» اظهار کرد: برخی از کانال‌های تلگرامی و سایت‌ها خبری را مبنی بر انفجار مین به‌جامانده از جنگ تحمیلی در مرز مهران منتشر کرده‌اند که بررسی‌های پلیس مشخص کرد این خبر صحت نداشته و کذب است. فرمانده انتظامی شهرستان مهران در ادامه از زائران خواست با توجه به آلوده‌بودن برخی مناطق مرزی به مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ تحمیلی، از تردد در این مناطق خودداری کنند.

فراگیرشدن تب زیبایی دندان

شنیده شد که مسئول اجرایی علمی دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به فراگیر شدن تب زیبایی دندان در کشور گفت: بخشی از اقدامات زیبایی در دندان می‌تواند منجر به عوارضی همچون بیماری‌های لثه و تغییر رنگ دندان‌ها شود. فارس نوشت؛ صدیقه امجدی اظهارکرد: رشته ترمیمی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که تمرکز آن بر روی دندان‌های پوسیده و خراب است و گاهی با یک ترمیم ساده می‌توان دندان‌ها را از یک درمان پیچیده همچون درمان ریشه، ایمپنلت یا کشیدن نجات داد.

تذکر به تیتر موشکی کیهان

شنیده شد که دبیر هیات نظارت بر مطبوعات گفت: مقرر شد به روزنامه کیهان بابت تیتر «شلیک موشک انصارا… به ریاض، هدف بعدی دوبی» که خلاف مصالح و امنیت ملی تشخیص داده شد، تذکر داده شود. سیدعلاالدین ظهوریان افزود: اعضای هیات نظارت بر مطبوعات ضمن طرح موضوعات نظارتی در حوزه رسانه‌های مکتوب و الکترونیک‌ شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات را مورد بررسی قرار دادند که طی آن با صدور مجوز برای ۸۷ رسانه موافقت شد.