سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ریاض: پادشاهی سعودی در ائتلاف ضد تروریسم مشارکت فعالانه دارد

ریاض: پادشاهی سعودی در ائتلاف ضد تروریسم مشارکت فعالانه دارد

ولید المعلمی، نماینده پادشاهی عربی سعودی در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه 30 اکتبر 2017 تاکید کرد که کشورش در ائتلاف ضد تروریسم مشارکت فعالانه دارد.

المعلمی درباره مشارکت فعالانه پادشاهی عربی سعودی در ائتلاف ضد تروریسم گفت که مبارزه با تروریسم یکی از محورهای اصلی سیاست سعودی را تشکیل می‌دهد.

او افزود: «مرکز مبارزه با تروریسم در سعودی یکی از مهم‌ترین نهادهای جهانی در این زمینه است.»

از سوی دیگر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز تاکید کرد: «از طریق این مرکز اندیشه‌های مهمی را کشف کردیم که به شکست دادن تروریسم کمک می‌کند.»

گوترش بر تکیه حمایت سعودی از مبارزه با تروریسم و ضرورت سرعت عمل در مبارزه جهانی با تروریسم نیز تاکید کرد.

نماینده دائم پادشاهی عربی سعودی در سازمان ملل متحد، روز شنبه 29 ژوئیه 2017 نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که، ریاض در جهت مبارزه با تروریسم و تندروی تلاشی مضاعف کرده است و پادشاهی سعودی همه اقدامات تروریستی را آشکار محکوم می‌کند و مبارزه با تروریسم را یک مسئولیت جهانی می‌داند.

پیش از این استوارد جونز دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشینگتن از تجربه سعودی در مبارزه با تروریسم استفاده می‌کند. او افزود که سران کشورهای شورای همکاری خلیج، سال آینده برای بررسی در دستاوردهایشان در زمینه مبارزه با تروریسم، در واشنگتن گردهم خواهند آمد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده با سعودی در پروژه‌هایی در همین رابطه که می‌تواند در جنگ علیه تروریسم مفید باشد، همکاری می‌کند. دو طرف می‌توانند این همکاری را توسعه داده و به سطوح بالاتری برسانند. ما در حقیقت از تجربه‌های سعودی در این زمنیه استفاده می‌کنیم».