جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سرلشگر باقری از مناطق عملیاتی سوریه بازدید کرد

سرلشگر باقری از مناطق عملیاتی سوریه بازدید کرد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفر خود به سوریه از مناطق عملیاتی در حلب و دیگر مناطق سوریه بازدید کرده است.

سرلشگر محمد باقری که روز چهارشنبه گذشته ۲۶ مهر/ ۱۸ اکتبر به سوریه سفر کرده، پس از دیدار و گفت و گو با مقامات این کشور از جمله بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، با حضور در مناطق جنگی در حلب گفته: «به لطف خدا شاهد موفقیت‌های چشمگیر جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم علیه گروهک‌های تروریستی هستیم.»

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین موفقیت‌ها و پیروزی‌های پی در پی و درخشان جبهه مقاومت و مدافعان حرم را به دلیل اتحاد، ایمان و اعتقاد به نصرت الهی دانسته.

بازدید این مقام نظامی ایران از سوریه در حالی است که به گفته اسرائیل این کشور شب گذشته اهدافی را در استان قنیطره در جنوب سوریه هدف قرار داده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است توپخانه این کشور این حمله را به تلافی پرتاب خمپاره از خاک سوریه به طرف بلندی‌های جولان انجام داده است.

حمله اسرائیل به سوریه همزمان با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در این کشور در حالی است که یک روز پیش از آن، سرلشگر باقری گفته بود ایران حملات ارتش اسرائیل به سوریه را نمی‌پذیرد.
پیش از این در اوایل این هفته نیز جنگنده‌های اسرائیلی با حمله به سوریه یک سامانه دفاع ضد هوایی این کشور را منهدم کرده بودند.

سرلشگری باقری با اعلام اینکه حضورش در سوریه نشان دهنده حمایت ایران از این کشور در برابر خطرات است در واکنش به این حمله هواپیماهای اسرائیلی گفته بود اینکه اسرائیل هر وقت بخواهد از زمین و هوا به خاک سوریه تجاوز کند، پذیرفتنی نیست.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفته بود ایران باید بفهمد اسرائیل اجازه تبدیل شدن سوریه به پایگاهی همیشگی برای حضور ایران را نخواهد داد.