دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اقدامات تحریک‌آمیز ایران را پس از سخنرانی ترامپ تحت نظر می‌گیریم.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اقدامات تحریک‌آمیز ایران را پس از سخنرانی ترامپ تحت نظر می‌گیریم.

به گزارش ایسنا به نقل از فیسکال تایمز، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا گفت: هم اکنون ما اقدامات تحریک‌آمیز احتمالی ایران پس از سخنان ترامپ را تحت نظر داریم، اما فعلا چنین موردی ندیده‌ایم.
با توجه به سابقه برهم زننده ثبات ایران از لبنان تا سوریه، یمن تا افغانستان البته که چنین اقداماتی را تحت نظر می‌گیریم و اکنون موضع خود را تغییر نمی‌دهیم.

غلامعلی خوشرو با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار ثبت بیانیه جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان سند شورای امنیت شد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی خوشرو نماینده دایم ایران در سازمان ملل عصر روز جمعه پس از سخنان دونالد ترامپ بیانیه‌ کشورمان درباره اظهارات رییس‌جمهوری آمریکا را به دبیرکل سازمان ملل ارایه کرد و خواستار ثبت این بیانیه در این نهاد بی‌المللی شد.

 

وزارت خارجه آمریکا در تشریح سخنان روز جمعه ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری این کشور درقبال ایران گفت که واشنگتن از توافق هسته ای خارج نشده است.

 وزارت خارجه آمریکا در تشریح سخنان روز جمعه ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری این کشور درقبال ایران گفت که واشنگتن از توافق هسته ای خارج نشده است.

به گزارش ایرنا، ‘هیتر نوئرت’ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: فریب سرخط خبرهای تلویزیونی را نخورید: درحالی که رویکرد خود برای مسئولیت پذیرکردن ایران در مقابل اقداماتش را گسترش می دهیم، ما در توافق هسته ای ایران می مانیم.

ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود مدعی شد که ایران به روح برجام پایبند نبوده است.
ترامپ با این ادعا که از طریق همکاری با متحدان برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران اقدام خواهد کرد، اعلام کرد: ما قادر به تایید (اجرای برجام) نیستیم و این کار را نمی کنیم.
ترامپ گفت: با کنگره و متحدان برای پرداختن به نقایص برجام کار می کنیم اما در صورتی که نتوانیم به راه حلی برسیم؛ در این صورت توافق هسته ای پایان خواهد یافت. این توافق تحت مرور مداوم است و من به عنوان رئیس جمهوری می توانم در هر زمانی مشارکت آمریکا را لغو کنم.
برجام در قطعنامه 2231 سازمان ملل متحد به اتفاق آرا تایید شد. آژانس بین المللی انرژی هسته ای به کرات پایبندی ایران به برجام را از طریق نظارت و راستی آزمایی طولانی مدت تایید کرده است.
اظهارات ترامپ با واکنش های اعتراضی در میان بسیاری از سران و مقامهای کشورها از جمله متحدان اروپایی آمریکا و محافل سیاسی و رسانه ای مواجه شده است.