شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امارات نمایندگی دیپلماتیک کره شمالی را لغو کرد

امارات نمایندگی دیپلماتیک کره شمالی را لغو کرد

وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات متحده عربی، پنجشنبه 12 اکتبر، لغو نمایندگی دیپماتیک کره شمالی و توقف صدور روادید برای شهروندان این کشور را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه اماراتی البیان، وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که با هماهنگی با طرف‌های ذی‌ربط در کشور، دستورالعمل‌هایی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به ویژه درباره جمهوری کره شمالی و برنامه هسته‌ای‌اش به خصوص دو قطع‌نامه 2371 و 2375، وضع کرد.

وزارت امور خارجه امارات همچنین خواستار همراستا شدن تلاش‌های بین‌المللی به منظور مقابله با برنامه موشکی کره شمالی که امنیت و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند، شد.

در همین راستا، وزارت امور خارجه امارات متحده عربی، از اقدام‌هایی اضافی خبر داد که به منظور حمایت از اقدام‌های گروهی جامعه جهانی در این زمینه اتخاذ شده است، از جمله: «توقف صدور روادید برای شهروندان کره شمالی و توقف صدور مجوزهای جدید به شرکت‌های این کشور».

امارات همچنین تصمیم گرفت به فعالیت سفیر غیر مقیم امارات در جمهوری کره شمالی و سفیر غیر مقیم کره شمالی در امارات، پایان دهد».

وزارت امور خارجه امارات تاکید کرد که این اقدام‌ها در راستای مسئولیت‌هایش به عنوان عضوی مسئول در جامعه جهانی به منظور تقویت اراده بین‌المللی در توقف انتشار جنگ‌افزارهای هسته‌ای و موشکی که امنیت و صلح جهانی را به خطر می‌اندازد، صورت می‌گیرد.