شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مقابله به مثل آنکارا..ترکیه صدور روادید برای آمریکاییان را متوقف کرد
Us Visa

مقابله به مثل آنکارا..ترکیه صدور روادید برای آمریکاییان را متوقف کرد

ترکیه در اقدامی مشابه روز یکشنبه 9 آکتوبر 2017، اعلام کرد صدور روادید برای شهروندان آمریکایی را متوقف کرده است.

سفارت ترکیه در واشنگتن در حساب تویتر خود نوشت: «رویدادهای اخیر دولت ترکیه را وادار کرده تعهد دولت آمریکا در تامین امنیت تاسیسات و پرسنل هیات نمایندگی ترکیه را مورد بازبینی قرار دهد».

روز یکشنبه هیات نمایندگی آمریکا در ترکیه اعلام کرد که خدمات روادید به استثنا روادید مهاجرت در کلیه تاسیسات این هیات در ترکیه به دلیل «بازبینی» تعهد آنکارا نسبت به پرسنل این هیات نمایندگی تعطیل شده است.

در بیانیه ای که سفارت آمریکا در آنکارا منتشر کرد آمده است: «رویدادهای اخیر دولت آمریکا را بر آن داشته تا تعهد دولت ترکیه در تامین امنیت پرسنل هیات نمایندگی آمریکا را مورد بازبینی قرار دهد. در طول زمان این بازبینی، به جهت کاستن از شمار بازدید کنندگان از سفارت و کنسولگری‌های آمریکا، کلیه خدمات روادید به استثنا روادید مهاجرتی از همین زمان قطع می‌شود».

هفته گذشته یک کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول از سوی ماموران دولت ترکیه بازداشت شد. این فرد به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن، روحانی ترک مقیم آمریکا دستگیر شده است. دولت ترکیه گولن را طراح کودتای نافرجام سال گذشته این کشور می‌داند و بارها از واشنگتن خواسته تا گولن را تحویل این کشور دهد. واشنگتن این اتهام را بی اساس خوانده و آن را برای رابطه دو کشور عضو ناتو زیانبار می‌داند.