جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امیر قطر: از توسعه روابط با ایران راضی هستیم

امیر قطر: از توسعه روابط با ایران راضی هستیم

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر سه‌شنبه 3 اکتبر در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دوحه، نسبت به «توسعه روابط دو جانبه» ابراز رضایت کرد.

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که در این دیدار «روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها» مورد بحث قرار گرفت و درباره «اوضاع منطقه» تبادل نظر شد.

بنا بر این گزارش، امیر قطر در این دیدار، ضمن ابراز رضایت از «روند رو به توسعه روابط میان ایران و قطر»، تاکید کرد که کشورش، در پی روابطی بهتر با همسایه شمالی است.

او همچنین از دیدگاه‌های ایران درباره اوضاع منطقه‌ای، تجلیل و بر اهمیت گفت‌وگوی مستمر با کشورهای منطقه تاکید کرد.

از سویی ظریف هم نسبت به توسعه روابط دو جانبه میان ایران و قطر در همه زمینه‌ها، تاکید کرد و گفت که بحران‌های منطقه، راه حل نظامی ندارد.

پنجم ژوئیه گذشته سعودی، امارات، بحرین و مصر، روابط خود را با قطر قطع کردند. این کشورها در بیانیه‌های جداگانه‌ای، دلیل این اقدام خود را، «حمایت قطر از تروریسم» اعلام کردند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر هفته گذشته در فرانسه گفته بود که اقدام‌های صورت گرفته، کشورهاش را به سمت نزدیک شدن روابط با ایران سوق می‌دهد.

آوریل گذشته قطر بازگرداندن سفیر خود را به ایران اعلام کرده بود. دوحه ژانویه سال 2016 پس از حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک سعودی در تهران و مشهد، سفیر خود را از ایران فراخوانده بود.

این نخستین سفر ظریف به قطر پس از آغاز بحران روابط این کشور با کشورهای خلیج است. او پیش از قطر، به عمان رفته بود.