یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرمان دونالد ترامپ علیه اعطای وامهای خارجی به ایران

فرمان دونالد ترامپ علیه اعطای وامهای خارجی به ایران

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته ۹ مهر ۹۶ با صدور یک دستورالعمل تازه، نمایندگان آمریکا در صندوق بین‌المللی پول و بانکهای توسعه بین‌المللی را موظف کرده علیه اعطای وام به ایران رأی دهند و تمام توان خود را به کار گیرند تا ایران نتواند از منابع مالی آن نهادها استفاده کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا این تصمیم را در رابطه با کوتاهی نظام حاکم بر ایران در مبارزه با پدیده قاچاق انسان اتخاذ کرده است.

این دستور رئیس‌جمهور آمریکا که شامل حال دولتهای روسیه و کره شمالی هم می‌شود، از ابتدای سال مالی ۲۰۱۸میلادی اجرا خواهد شد. سال مالی دولت فدرال از اول اکتبر یعنی همین امروز شروع می‌شود، بنابراین این دستورالعمل از هم‌اکنون لازم‌الاجرا است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه تیر امسال در گزارش سالانه خودایران را در ردیف کشورهایی قرار داد که برای جلوگیری از مشکل گسترده قاچاق انسان کاری نمی‌کنند.

در گزارش اخیر وزارت‌خارجه آمریکا آمده بود که گروه‌های سازمان‌یافته زنان، پسران و دختران ایرانی را در معرض قاچاق جنسی در ایران، افغانستان، کردستان عراق، پاکستان، امارات متحده عربی و اروپا قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش وزارت‌خارجه از سال ۲۰۰۹تا ۲۰۱۶انتقال دختران ایرانی و سایر ملیت ها از طریق ایران به کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای سوءاستفاده جنسی افزایش پیدا کرده است.