جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » توقف بمباران‌های خونین ادلب و ادامه خارج کردن قربانیان از زیر آوار

توقف بمباران‌های خونین ادلب و ادامه خارج کردن قربانیان از زیر آوار

دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه 1 اکتبر 2017 اعلام کرد حملات جنگنده‌های سوریه به ادلب متوقف شده و عملیات خارج کردن کشته شدگان غیر نظامی از زیر آوار همچنانت ادامه دارد.

جنگنده‌های اسد روز شنبه با هدف قرار دادن مناطق مسکونی شهر «ارمناز» واقع در شمال غربی ادلب 34 غیر نظامی از جمله 15 کودک و زن را به قتل رساندند.

با متوقف شدن حملات هوایی عملیات خارج کردن اجساد قربانیان از زیر آوار آغاز شده است .

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه اغلب قربانیان از غیر نظامیان هستند.

بر اساس این گزارش تعدادی از زخمی شدگان هنوز هم زیر آوار هستند جنگنده‌های روسیه و ارتش اسد روز گذشته دو بار به مناطق مسکونی شهر «ارمناز» حمله کردند که طی آن بیش از 34 غیر نظامی از جمله 8 کودک و 7 زن کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید این قتل دسته جمعی غیر نظامیان یکی از بزرگترین قتل‌ها که استان ادلب طی چند ماه شاهد آن بوده است.

طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، حملات جنگنده‌های اسد و روسیه به استان‌های ادلب، حماه و حلب که از 19 سپتامبر 2017 آغاز شد، تاکنون به کشته شدن 203 غیر نظامی منجر شده است. از میان قربانیان 57 کودک زیر 18 سال، 47 زن بالای سن 18 سال به چشم می‌خورد.

استان‌های ادلب، حما و حلب از نیمه شب جمعه و بامداد شنبه پس از متوقف شدن حملات هوایی روسیه و نیروهای اسد تقریبا آرام بوده است.

نیروهای روسیه و اسد بیش طی 11 روز بیش از 1500 حمله متوالی علیه مناطق مسکونی این سه استان انجام دادند.

یک منبع از اپوزیسیون سوریه به روزنامه «الحیات» گفته است که آرامش نسبی برقرار شده در استان ادلب و متوقف کردن حملات هوایی بر این استان بخشی از توافق‌های صورت گرفته میان روسیه، ترکیه و ایران است.

این منبع گفته است که روند آرامش در ادلب زمینه‌ای برای آماده سازی شرایط جهت اعزام نیروهای پلیس ترکیه و ایران در این استان برای کاهش تنش صورت گرفته است