یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پارلمان کردستان عراق : تصمیمات بغداد بر ما اعمال نخواهد شد
پارلمان کردستان عراق

پارلمان کردستان عراق : تصمیمات بغداد بر ما اعمال نخواهد شد

پارلمان اقلیم کردستان عراق روز شنبه 30 سپتامبر 2017 پس از تشکیل جلسه اعلام کرد تمام تصمیمات گرفته شده و مصوب پارلمان عراق و دولت مرکزی این کشور علیه این اقلیم را رد می‌کند.

پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرد، تصمیمات و مصوب‌های دولت مرکزی در بغداد بر این اقلیم اعمال نمی‌شود مگر با موافقت پارلمان کردستان.

پارلمان اقلیم کردستان عراق برای پاسخ به تصمیمات دولت بغداد در باره پیامدهای همه‌پرسی این اقلیم، روز شنبه با حضور 62 نماینده از مجموع 111 نماینده پارلمان اقلیم تشکیل جلسه داد.

پارلمان اقلیم کردستان پس از تشکیل جلسه تمام تصمیمات گرفته شده و مصوب پارلمان عراق و دولت مرکزی این کشور را رد کرد.

پارلمان با اکثریت آراء اعلام کرد که از حکومت محلی برای مقابله با تصمیمات دولت بغداد حمایت کرده و دست حکومت اقلیم را برای محافظت از مناطقی که تهدید می شوند باز گذاشته است. اعضای این پارلمان از کشورهای همسایه به خصوص ایران و ترکیه خواست به این قوانین احترام بگذارند.

جلسه پارلمان کردستان در واکنش به تصمیمات پارلمان عراق در بغداد اتخاذ شده است.

پارلمان عراق روز چهارشنبه طی جلسه‌ای از حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور خواست تا نیروهای نظامی این کشور را به استان نفت‌خیز کرکوک اعزام کند.

پارلمان عراق همچنین از دولت خواست چاه‌های نفت کرکوک را به کنترل خود باز گرداند.

پارلمان عراق از نیروهای مسلح هم خواست تمام اقدامات لازم برای حفظ وحدت و یکپارچگی کشور را اتخاذ کند.

 

پارلمان عراق دستور بستن گذرگاه‌های مرزی واقع در خارج از کنترل دولت مرکزی را صادر کرد و افزود: «از این پس کلاهایی که از چنین گذرگاه‌هایی وارد عراق شوند، کالاهای قاچاق به شمار خواهند آمد».

 

پارلمان عراق همچنین از کشورهای جهان خواست، کنسول‌گری‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را در اقلیم کردستان، تعطیل کنند.