جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شبه نظامیان حوثی یکی دیگر از وزرای نزدیک به صالح را برکنار کردند

شبه نظامیان حوثی یکی دیگر از وزرای نزدیک به صالح را برکنار کردند

محمد سلیم بن حفیظ وزیر بهداشت دولت کودتاگران در صنعا و یکی از وزیران نزدیک به علی عبدالله صالح ، روز شنبه 30 سپتامبر 2017 در مصاحبه‌ای گفت، شماری ازحوثی‌های مسلح وارد دفتر کارش شده با تهدید او را از پستش برکنار کردند.

این وزیر گفت آنها با تهدید سلاح مرا از دفتر خارج کرده و یکی از رهبرانشان را به جایش تعیین کرده‌اند.

این وزیر عضو کنگره ملی (حزب عبدالله صالح) در مصاحبه با خبرگزاری «خبر» وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور مخلوع یمن، اظهار داشت:«هنگامی که با شماری از پزشکان تشکیل جلسه داده بودم مردان مسلحی وابسته به حوثی‌ها وارد ساختمان وزارت بهداشت شده و جلسه را بهم زدند».

وی افزود: «پس از لغو جلسه، به دفتر کارم رفتم اما آنها به همراه المدانی و العطاب دو عضو حوثی مرا تا دفتر دنبال کرده و با اسلحه مرا تهدید کردند. سپس من وزارت را ترک کردم و به سوی خانه‌ام رفته اما دو رهبر حوثی به مسلحین خود داد می زدند که مرا را بازداشت کنند».

منابع وزارت بهداشت یمن به خبرگزاری آناتولی گفتند که اختلافات قبلی میان وزیر بهداشت و المدانی عضو حوثی‌ها باعث این اتفاق شده است.

المدانی پیشتر معاون وزیر بهداشت یمن بود اما وزیر وابسته به عبدالله صالح او را به دلیل اختلافی که با او داشت وی را از پست معاونت برکنار کرد. اکنون اما این حوثی برکنار شده تصمیم گرفته با توسل به زور وزیر وزارت بهداشت را از وزارت برکنار کند.

گفتنی است روابط سیاسی میان شرکای کودتا در صنعا طی ماه‌های اخیر به شدت تیره شده است و صنعا پایتخت شاهد درگیری‌ها لفظی و گاهی نظامی بوده است.

علی عبدالله صالح هفته گذشته از هواداران و رسانه‌های وابسته به خودش خواست تا آرامش را حفظ کنند.