شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کشته شدن ده‌‌‌ها سرباز سوری به دست داعش در استان حمص

کشته شدن ده‌‌‌ها سرباز سوری به دست داعش در استان حمص

دیدبان حقوق بشر سوریه روز جمعه 29 سپتامبر 2017 اعلام کرد، 58 تن از سربازان ارتش سوریه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در یک سری حملات غافلگیرانه از سوی داعش به ایستگاه‌های بازرسی در استان حمص کشته شدند.

سازمان تندرو داعش با انتشار بیانیه‌ای در اینترنت مسئولیت حملات نظامی به چند ایستگاه در منطقه جنوب شهر «السخنه» در صحرای سوریه را به عهده گرفت و اعلام کرد که در این حملات ده‌ها تن از سربازان سوری را به قتل رسانده است.

این حملات ساعاتی پس از انتشار پیام صوتی منسوب به رهبر سازمان داعش ابوبکر البغدادی صورت گرفت.

داعش روز پنجشنبه در یک نوار صوتی جدید منسوب به ابوبکر بغدادی در سایت‌های اینترنتی متعلق به این گروه تندرو را منتشر کرد. در این پیام صوتی رهبر تشکیلات داعش پیروان خود را به «صبر و پایداری» در مواجهه با دشمنانشان در سوریه و عراق فراخواند. او در اینجا به عملیات نظامی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اشاره دارد.

منابع خبری بین‌المللی می‌گویند این نوار صوتی 46 دقیقه‌ای نخستین پیام صوتی منسوب به ابوبکر بغدادی است از حدود یک سال پیش پخش می‌شود. خلافت خودخوانده داعش در این مدت سرزمین‌های وسیعی را در عراق و سوریه از دست داده است.

برخی کارشناسان می‌گویند احتمالا البغدادی با این پیام صوتی درصدد است تا ثابت کند زنده است و به هواداران خود که در حال چشیدن طعم شکست‌های پی در پی هستند، انگیزه مقاومت بدهد.