شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عراق: عملیات بازپس‌گیری کامل شهر الحویجه از داعش آغاز شد

عراق: عملیات بازپس‌گیری کامل شهر الحویجه از داعش آغاز شد

سرلشکر امیر یار الله، روز جمعه ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد، ارتش عراق هجوم گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری شهر «حویجه» از دست داعش را آغاز کرد.

این دومین مرحله از عملیات بازپس‌گیری حویجه است. روز پنج شنبه هفته گذشته حیدر العبادی فرمان آغاز مرحله نخست عمیات آزادسازی شهر حویجه از اشغال گروه داعش را صادر کرد.

سرلشکر امیر یارالله گفت:«ارتش، پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع، نیروهای ضد تروریسم، نیروهای بسیج مردمی و بسیج عشایری عراق عملیات گسترده‌ای را برای آزاد سازی مناطق الحویجه، الرشاد، الریاض و العباسی را آغاز کرده‌اند.

وی افزود که نیروهای واکنش سریع شامگاه پنج شنبه با عبور از رودخانه شمال حویجه، و راه اندازی پل متحرک عملیات را آغاز کرد.

نیروهای واکنش سریع برای تأمین واحدهای نظامی دیگر که از سمت منطقه العباسیه در ۱۰ کیلومتری غرب شهر عملیات را آغاز کردند.

گروه داعش در سال ۲۰۱۴ شهر الحویجه را به کنترل خود درآورد.

شهر الحویجه با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در استان نفت خیز کرکوک واقع شده است .ایم منطقه از مناطق مورد اختلاف بغداد و اربیل است. حیدر العبادی دومین عملیات بازپس‌گیری الحویجه را اعلام کرد.

العبادی گفت: «همانطور که به هموطنانمان وعده دادیم، وجب به وجب خاک عراق را از اشغال تروریست‌های جنایتکار آزاد خواهیم کرد. ما در آستانه تحقق پیروزی تازه ای در راستای آزاد کردن فرزندان عراق در این مناطق از دست جنایتکاران تروریسم هستیم».

در اولین عملیات که پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات مشترک عراق اعلام کرد:« منطقه عکاشات واقع در بین شهرهای الرطبه و القائم در غرب الانبار آزاد شد ».

براساس گزارش منابع نظامی عراقی مسئول بازجویی داعش ملقب به ابوعمر العراقی در حمله جنگنده‌های عراق در هفته گذشته در مرکز شهر حویجه کشته شد.

عملیات هوایی ارتش عراق در حویجه ۴ نفر از همراهان مسئول بازجویی داعش را به قتل رساندند.