جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گردشگر روس: افسر گذرنامه فرودگاه «امام خمینی» ویزای شینگن را نمی‌شناسد

گردشگر روس: افسر گذرنامه فرودگاه «امام خمینی» ویزای شینگن را نمی‌شناسد

طی روزهای گذشته فیلمی ویدیویی از یک گردشگر روس در فرودگاه بین‌المللی «امام خمینی» تهران منتشر شده که وی در آن می‌گوید مامور ایرانی توانایی تشخیص ویزای «شینگن» را نداشته و گمان کرده که شینگن شهری در اروپا است.

به گزارش رسانه‌های ایرانی، این گردشگر روس گفته که مجبور شده در صف‌های چند ساعته بایستد و در زمان ارائه‌ ویزا نیز مامور ایرانی توانایی تشخیص ویزای شینگن را نداشته است.

گردشگر روس در این فیلم ادعا می‌کند وقتی به مامور چک پاسپورت گفته که ویزای شینگن دارد این مامور به اشتباه شینگن را شهری در یک کشور اروپایی تصور کرده و از تایید آن ممانعت کرده است.

این گردشگر روس همچنین با نگاهی انتقادی در این فیلم می‌گوید که اگر ایرانی‌ها قصد دارند نسبت به افزایش تعداد گردشگران خارجی خود اقدام کنند، با این زیرساخت‌ها به جایی نخواهند رسید، زیرا فرودگاه «امام خمینی» بدترین فرودگاهی است که  تاکنون با آن مواجه شده است.

به گزارش سایت تابناک، کوروش فتاحی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی «امام خمینی» روز پنج‌شنبه 21 سپتامبر، در یادداشتی به این توریست روس پاسخ داده است.

طبق توضیحات فتاحی فرودگاه «امام خمینی» از معدود فرودگاه‌های جهان است که در آن روادید فرودگاهی صادر می‌شود و در طول سال حداقل چهار میلیون مسافر خروجی دارد.

در بخش بعدی توضیحات فتاحی آمده که افسران گذرنامه فرودگاه «امام خمینی» مشکلات مبنایی ندارند و در منطقه به عنوان بهترین تشخیص دهنده ویزای درست از تقلبی به شمار می‌روند.

فتاحی در پاسخ به شکایت مسافر روس از زمان معطلی خود در صف‌های بیش از دو ساعت اعلام کرده است: «طولانی‌تر صف در این فرودگاه تنها بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد».