جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خودکشی یک دختر ۱۶ساله در سقز و افزایش روند خودکشی در ایران

خودکشی یک دختر ۱۶ساله در سقز و افزایش روند خودکشی در ایران

روز پنجشنبه ۲۳شهریور ۹۶ دختری ۱۶ساله در محله بهارستان سقز با حلق‌آویز کردن خود، اقدام به خودکشی کرد و متأسفانه جان باخت. وی اسرا رضایی نام داشت.

طی ۴۸ساعت گذشته علاوه بر این «دختر  ۱۶ساله در  سقز»، ۷دختر و پسر در تهران، ماسال، سقز و نهاوند اقدام به خودکشی کرده و متأسفانه جان باختند.

در تهران روز چهارشنبه ۲۲شهریور دختر جوانی خود را از بالای ساختمان منزل شان در شهرک آتی ساز به پایین پرتاب کرد و به زندگی خود پایان داد. به گزارش رسانه‌های حکومتی ساعت ۶بامداد روز چهارشنبه دختر جوان در شهرک آتی ساز مقابل هتل آزادی در تصمیمی ناگهانی از طبقه ۱۶خود را به پایین پرتاب کرد و در دم جان سپرد. منزل این دختر در طبقه ششم قرار داشت.

در تهران هم‌چنین ساعت ۷:۳۰دقیقه صبح روز چهارشنبه کارکنان یک شرکت خصوصی در جاده مخصوص کرج در حال تردد بودند که با جسد جوان ۳۰ساله‌ای که خودکشی کرده بود روبه‌رو شدند.

ساعت ۱۳:۳۰دقیقه روز سه‌شنبه ۲۱شهریور در خیابان ابوذر در منطقه فلاح در تهران مرد ۴۶ساله‌ای خود را حلق‌آویز کرد و متأسفانه جان باخت.

و ساعت ۲۳سه‌شنبه ۲۱شهریورماه نیز خانواده‌ای در تماس با مأموران پلیس کلانتری ۱۲۸تهران نو از خودکشی مرد ۵۰ساله‌یی خبر دادند.

در ماسال در استان گیلان روز چهارشنبه ۲۲شهریور جوان ۳۰ساله با حلق‌آویز کردن خود از پشت‌بام مسجد جان باخت. یکی از سرکردگان نیروی انتظامی در گیلان گفت:‌ با حضور مأموران انتظامی در محل مشخص شد که این جوان ۳۰ساله با حلق‌آویز کردن خود از پشت‌بام مسجد جان‌باخته است

در سقز نیز: جوان ۲۷ساله‌یی با خودکشی به زندگی خود پایان داد. وی در شهرک زاگرس، محله بهارستان پایین با حلق‌آویز کردن خود دست به خودکشی زد

و در نهاوند نیز مرد ۲۶ساله‌ای با شلیک گلوله خودکشی کرد. وی در یکی از روستاهای بخش مرکزی نهاوند در جاده نهاوندءنورآباد با تفنگ خودکشی کرد.

روند افزایش خودکشی در ایران و گسترش آن در میان جوانان ربط مستقیمی به سیاستهای نظام حاکم بر ایران دارد. آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد به‌طور متوسط روزانه ١١ نفر در ایران ، بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.