جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گاف سپاه پاسداران درباره «داعشی» دستگیر شده در ایران

گاف سپاه پاسداران درباره «داعشی» دستگیر شده در ایران

مقام‌های سپاه پاسداران ایران، از دستگیری یک عضو داعش در حومه کرج خبر داده که به گفته او «عضو شاخه اجناد الشام» است؛ در حالی که اجناد الشام، یک گروه اسلامگرای مرتبط با «جبهه النصره است» و درگیری‌هایی هم با داعش داشت.

به گزارش رسانه‌های ایرانی، امین یامینی فرمانده سپاه پاسداران شهریار کرج، چهارشنبه 13 سپتامبر، اعلام کرد که یک عضور گروه داعش در حومه کرج دستگیر شده است

یامینی با بیان این‌که ازن شخص «یکی از سازماندهی کنندگان عملیات انتحاری داعش است» گفت: «تاکنون اعترافات قابل توجهی داشته و درصدد بوده 300 تروریست را جهت انجام عملیات انتحاری در ایام سوگواری محرم سازماندهی کند.»

فرمانده سپاه پاسداران شهریار کرج با بیان این‌که فرد دستگیر شده «عضو شاخه اجناد الشام داعش» است، افزود که او «در مسیر ارتباطی که وارد ایران شده بود، شب را در دولت‌آباد شهرری اسکان یافته بود و در منطقه اندیشه دستگیرشده‌ است».

این در حالی است که اجناد الشام از نظر تشکیلاتی ارتباطی با داعش ندارد و در مقطعی هم دو گروه در حومه دمشق با یکدیگر جنگیدند.

اجناد الشام یک گروه اسلامگرای مسلح است که پایگاه‌های اصلی‌اش را در ادلب و حماه برقرار کرده است. این گروه 24 مارس 2015 به جیش الفتح پیوست و در نبرد ادلب شرکت کرد.

ائتلاف جیش الفتح از جبهه النصره، احرار الشام، اجناد الشام، گروه نور الدین الزنکی، لواء الحق، جیش السنه، گردان‌های صقور الشام، حزب اسلامی ترکستانی و فیلق الشام تشکیل شده است.

از این رو هنوز مشخص نیست فرد دستگیر شده عضو داعش است یا اجناد الشام؟