جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » السبهان: ایران و حزب الله منبع تروریسم در جهان هستند

السبهان: ایران و حزب الله منبع تروریسم در جهان هستند

ثامر السبهان وزیر مشاور در امور خلیج فارس پادشاهی سعودی با انتشار توئیتی ایران و حزب‌الله لبنان را منبع تروریسم در جهان دانست. السبهان در توئیت خود حزب‌الله را “حزب شیطان” نامید.

السبهان در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران و فرزند بزرگش، حزب الله، منبع تروریسم و بنیادگرایی در جهان هستند و جهان باید آن گونه که با داعش برخورد می‌کند، با منابع آن نیز بجنگد. ملت‌های ما به صلح و امنیت نیاز دارند.»

این وزیر سعودی در 4 سپتامبر 2017 نیز گفته بود که لبنان متحمل نتایج اقدامات حزب‌الله می‌شود و لبنانی‌ها باید بین حمایت و مخالفت با حزب‌الله یکی را انتخاب کنند.

او در این‌باره در صفحه توئیتر خود نوشت: « نتایج جنایات غیرانسانی که حزب الله علیه امت ما انجام می‌دهد، حتما متوجه لبنان خواهد شد. ضروری است که لبنانی‌ها بین حمایت و یا مخالفت [حزب‌الله] یکی را انتخاب کنند. خون عرب‌ها ارزشمند است.»

ثامر السبهان وزیر مشاور در امور خلیج فارس پادشاهی سعودی روز 23 و 24 آگوست 2017 به لبنان سفر کرده و دیدارهایی با مقامات لبنانی داشت. او در این دیدارها بر ضرورت یکپارچگی نهادهای قانونی تاکید کرد و تنها نهادهای دولت را مسئول حمایت از کشور دانست.