پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » وزیر اماراتی به رضایی: بهتر است به توسعه كشورتان بپردازید؛ پرونده‌ شما در عراق و سوریه سنگین است

وزیر اماراتی به رضایی: بهتر است به توسعه كشورتان بپردازید؛ پرونده‌ شما در عراق و سوریه سنگین است

نور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربی ، روز دوشنبه 4 سپتامبر 2017 در پاسخ به محسن رضایی دبیر تشخیص مصلت نظام در ایران گفت که «پرونده شما در عراق و سوریه «سنگین» است و به جای اظهار نظر در باره امارات بهتر است به پرونده توسعه کشورتان و بدنامی آن در میان همسایگان و منطقه بپردازید. این موضوعات نیاز به اولویت بیشتری برای بررسی دارند».

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در صفح توئیت دیگری نوشت: «رضایی عادت به توهین به کشورهای عربی خلیج دارد. بنابرین توهین او به امارات متحده عربی چیزی جدیدی نیست. امارات بر خلاف میل محسن رضایی به عنوان الگویی موفق همزمان قدرت و پیشرفت را در خود جمع می‌کند».

اظهارات قرقاش در واکنش به اظهارات اخیر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که امارات را به یک «برج کاغذی» توصیف کرده بود، بیان شده است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا در توییتر خود در واکنش به اتهامات مسئولان اماراتی علیه ایران، نوشته بود امارات متحده یک «برج کاغذی» است، بدون موشک هم فرو می ریزد.

هفته گذشته عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ابوظبی گفت:«خروج کشورهایی که می خواهند موضوع حاکمیت ملی سوریه را کمرنگ کنند، بخشی از راه حل در سوریه است. برخی کشورها با اقدامات خود تلاش می‌کنند حاکمیت ملی سوریه را تهدید می‌کنند. اینجا می توانم به طور آشکار به ایران و ترکیه اشاره کنم. ایران در بی ثبات کردن خاور میانه نقش اساسی را ایفا می‌کند».