جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » تجمع اعتراضی کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس مقابل مجلس

تجمع اعتراضی کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج فارس مقابل مجلس

اجتماع‌کنندگان اما کارکنان واحد بهره‌برداری پالایشگاه ستاره خلیج فارس در شهر بندرعباس هستند که سال ۹۲ در مراحل مختلف آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند اما از دو ماه پیش توسط مدیرعامل جدید تحت فشار قرار گرفته‌اند تا برای ادامه کار در پالایشگاه با شرکت پیمانکاری «اویکو» قرارداد امضا کنند.

یکی این افراد به خبرگزاری تسنیم گفته است: «روز جمعه در حالی که در خوابگاه در حال استراحت بودیم، فردی با تک تک ما تماس گرفت و خود را از نیروهای حراست پالایشگاه معرفی کرد. او گفت همین امروز باید به شرکت پیمانکار مراجعه کرده و اقدام به امضای قرارداد با پیمانکار کنیم، در غیر این صورت از فردا جلوی ورود ما به محل کارمان در پالایشگاه گرفته خواهد شد.»

آن‌ها بدون مراجعه به پیمانکار، روز شنبه به محل کار خود مراجعه کرده اند اما اجازه ورود به پالایشگاه را نیافته‌اند.

 معترضان روز ۲۹ مرداد نیز مقابل استانداری هرمزگان تجمع کرده بودند.

روز شنبه ۲۸ مرداد هم مدیریت کارت‌های حضور و غیاب این کارکنان را جمع‌آوری کرده و مانع ورود آنان به محل کارشان شده بود.

در واکنش به تجمع این افراد مقابل استانداری، مشاور مدیرعامل پالایشگاه مدعی شد آن‌ها کارکنانی کم‌تجربه هستند و برای یک سال در اختیار شرکت‌های پیمانکاری نصب و راه‌انداز به نام ایکو قرار می‌گیرند تا تجربه‌آموزی کنند.

یکی دیگر از معترضان مقابل مجلس اما گفته است مراجعه به اداره کار برای اعتراض به این موضوع نتیجه‌ای در بر نداشته است:

«ما توسط آزمون استخدامی سال ۹۲ جذب این شرکت شده ایم و پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره آموزشی و آزمایشی و گرفتن تأییدیه‌های لازم از مدیرعامل وقت شرکت نفت ستاره خلیج فارس، امروز می بایست قراردادهای استخدام رسمی با این شرکت امضا کنیم که نه تنها این کار صورت نگرفته، بلکه از ورود ما هم به محل کارمان جلوگیری شده است.»