شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دو شکایت وزارت خارجه و معاونت حقوقی رییس جمهوری از کریمی قدوسی به دادگاه ارجاع شد

دو شکایت وزارت خارجه و معاونت حقوقی رییس جمهوری از کریمی قدوسی به دادگاه ارجاع شد

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: دو شکایت وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی رییس جمهوری از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به دادگاه ارجاع شد.

محمدجواد جمالی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تشریح جلسه امروز-چهارشنبه- هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اظهارکرد: در این جلسه پنج مورد پرونده و شکایت از کریمی قدوسی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد که این هیات در سه مورد اظهارنظر و اقدامات این نماینده را خارج از وظایف نمایندگی تشخیص نداد که یکی از این پرونده ها ناظر به شکایت ستاد انتخاباتی آقای روحانی است.
وی افزود: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دو شکایت از کریمی قدوسی نماینده مشهد که شکایت وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری از وی است را به دادگاه ارجاع داد تا قوه‌قضائیه رسیدگی های لازم را انجام دهد.
وی تصریح کرد: محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی از نماینده مشهد شکایت کردند که به آنها در سخنرانی‌های خود توهین کرده است، شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری نیز از کریمی قدوسی درباره اظهارنظر وی در خصوص تابعیت مضاعف برخی از اعضای دولت بود که در هر دو مورد پرونده به دادگاه ارجاع شد.
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادامه داد: همچنین هیات رییسه مجلس پرونده‌ای را درباره توئیت محمود صادقی نماینده تهران به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع داد که صادقی در توئیتر مزاحی درباره جزایر خلیج فارس کرده است موجب سوء برداشت بیگانگان شده است، در این خصوص هیات نظارت تصمیم گرفت که به آقای صادقی تذکر شفاهی دهد.
جمالی ادامه داد: خانمی از آقای صادقی شکایت کرده است که توئیت وی در خصوص بورسیه این خانم خلاف واقع بوده است، هیات نظارت این اظهار نظر را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.
وی تصریح کرد: قوه‌قضائیه نیز شکایتی از محمود صادقی درباره نطق وی در جلسه علنی مجلس مطرح کرد که هیات نظارت اظهارنظر صادقی را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.