سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » لبنان: ما منتظر آزمایش “دی.ان.ای” پیکرهای اسیران پیدا شده هستیم

لبنان: ما منتظر آزمایش “دی.ان.ای” پیکرهای اسیران پیدا شده هستیم

سرلشکر عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت عمومی لبنان بعد از ظهر روز یکشنبه، 27 اوت 2017 در یک مصاحبه خبری از کشته شدن 8 نظامی لبنانی اسیر داعش خبر داد.

به گزارش تلویزیون العربیه، مدیر کل امنیت عمومی لبنان گفت، کشته شدن هر 8 نظامی لبنانی اسیر داعش «تقریبا قطعی» است.

سرلشکر عباس ابراهیم با ابراز تاسف از این خبر ناگوار گفت:« تاکنون 6 جسد از زیر خاک بیرون آورده شده و عملیات خارج کردن پیکرهای دیگر از زیر خاک ادامه دارد که به احتمال زیاد این تعداد به 8 نفر برسد».

وی افزود:«این افراد لباس نظامی بر تن دارند و یقین داریم که این پیکرها متعلق به نظامیان ربوده شده لبنانی هستند، اما برای نظر قطعی در این باره باید منتظر نتایج آزمایش‌های «D. N. A» بمانیم.

رئیس کل امنیت عمومی لبنان اظهار داشت:«امیدوار بودم این پرونده به گونه دیگری پایان بپذیرد، اما برخی شرایط، ایثارگری برای کشور را اجتناب ناپذیر می کند».

رئیس دستگاه امنیتی لبنان با بیان اینکه آتش بس بخشی از توافق بزرگتر بود، گفت: «افراد تسلیم شده داعشی ما را به مکان دفن این افراد راهنمایی کردند و باقی مانده عناصر داعش نیز به آن سوی مرزهای سوریه فرار کردند».

وی تاکید کرد: «داعش زیر فشار ضربات ارتش لبنان مجبور شده به آن طرف مرزها برود».

ابراهیم افزود: «اطلاعات ما نشان می داد که این نظامیان اوایل سال 2015 شهید شده‌اند اما نسبت به این اطلاعات اطمینان نداشتیم».

 صبح روز یکشنبه فرماندهی ارتش لبنان با اعلام آتش بس در جبهه‌های ارتفاعات شرقی لبنان، زمینه را برای مذاکره با داعش و روشن شدن سرنوشت نظامیان ربوده شده لبنانی فراهم کرد.

این تعداد اسرای لبنانی که هنوز سرنوشتشان معلوم نشده بود، جز 30 سرباز اسیری بودند که در سال 2014 به دست داعش و النصره به اسارت درآمدند. النصره 16 تن از آنها را طی مذاکره آزاد کرد. و بقیه را داعش به قتل رسانده است.