جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » با وجود مخالفت و هشدار حوثی‌ها هزاران هوادار صالح در صنعا تجمع کردند

با وجود مخالفت و هشدار حوثی‌ها هزاران هوادار صالح در صنعا تجمع کردند

 

به گزارش العربیه  علی عبدالله صالح رئیس جمهوری مخلوع یمن، پنجشنبه 24 اوت، در حالی هزاران تن از هواداران خود را به خیابان‌های صنعا پایتخت کشور گردهم آورد که تنش میان او و شبه‌نظامیان حوثی، به طور بی سابقه‌ای علنی شده است.

شبه‌نظامیان حوثی روز چهارشنبه، صالح را که مهمترین و بزرگترین متحدشان است، به «خیانت» متهم کردند. دلیل این توصیف سخنان اخیر صالح است که در توصیف حوثی‌ها از واژه «شبه‌نظامیان» استفاده کرده بود.

تجمع بزرگ هواداران صالح که مناسبت آن سالروز تاسیس حزب کنگره ملی بود، در حالی برگزار شد که رهبران حوثی، وضعیت فوق‌العاده و توقف تمام فعالیت‌های حزبی اعلام کرده و از هواران صالح خواسته بودند از هرگونه تجمع در میدان‌های عمومی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود این هشدارها، اما تجمع روز پنجشنبه برگزار شد. صالح که کت و شلواری تیره بر تن داشت، در میان مردانی با لباس نظامی میان تجمع کنندگان حاضر شد.

در بسیاری از رویدادها، ائتلاف میان صالح و حوثی‌ها، ناپایدار به نظر رسید. هر طرف به اهداف طرف دیگر تشکیک می‌کند و هیچ پایه فکری مشترک میان دو طرف این ائتلاف دیده نمی‌شود.

دو طرف یکدیگر را در بسیاری از چالش‌ها به عنوان مقصر متهم می‌کند. بی کاری و افزایش شمار گرسنگان در نتیجه جنگی که از دو سال پیش تا کنون با دولت قانونی به ریاست عبدربه منصور هادی به رسمیت شناخته شده از سوی جامعه جهانی تا کنون ادامه دارد، از جمله این چالش‌ها است.

هواداران صالح از ساعت‌های اولیه صبح، در میدان السبعین صنعا حضور یافتند تا سی و پنجمین سالروز تاسیس حزب کنگره ملی را جشن بگیرند. آن‌ها عکس‌های صالح را در دست داشتند.