جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » با انتصاب هاشمی شاهرودی عراقی، مجمع تشخیص مصلحت به پایگاهی رسمی برای «خمینی زدایی» تبدیل میشود

با انتصاب هاشمی شاهرودی عراقی، مجمع تشخیص مصلحت به پایگاهی رسمی برای «خمینی زدایی» تبدیل میشود

هفت ماه پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، نخستین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رهبر نظام حاکم بر ایران روز دوشنبه مورخ ۲۳ مرداد​ ۱۳۹۶ در حکمی محمود هاشمی شاهرودی عراقی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد، از همین رو بر آن شدیم تا با ارائه اسناد بخشی از سابقه و فعالیتهای محمود هاشمی شاهرودی در قوه قضائیه را یاداوری و مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش شبتاب نیوز هنگامی که محمد یزدی از ریاست قوه قضائیه کنار گذاشته شد، فرد جایگزین او هاشمی شاهرودی عراقی گفت؛ محمد یزدی رفت و مخروبه ای به نام قوه قضائیه را از خود به جای نهاد، اما در دوره ۱۰ ساله ریاست هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه این نهاد تبدیل به مرکزی برای زندان، شکنجه، سنگسار، اعدام و پایگاهی برای قانون شکنی، و جولانگاهی برای دشمنان قانون ستیزِ حقوق بشر و حقوق شهروندی، و سنگری برای معارضه با پیروان دستگاههای اعتقادی متنوع در موزائیک پر تنوع جامعه ایران گردید.

در زمان هاشمی شاهرودی عراقی قوه قضائیه عرصه برپایی بیدادگاههای استالینیستی و احیاگر سنتهای منسوخه عصر سیاه انکیزیسیون و تفتیش عقاید شد.

به گواهی اسناد تاریخی نخستین گام هاشمی شاهرودی عراقی به جریان درآوردن پروژه  خائنانه «خمینی زدائی» و زیر پانهادن احکام حکومتی و اوامر مولویه بنیانگذار انقلاب ضد سلطنتی در ایران « آیت الله سید روح الله موسوی مصطفوی خمینی المتخلص به هندی» در خصوص حفظ حرمت عرفان و تصوف و طریقه فقر و درویشی گردید.

هاشمی شاهرودی عراقی با ارسال بخشنامه ای به تمام دادگستریهای استانها در سراسر کشور ابلاغ کرد که هر گونه فعالیتی که زیر عنوان عرفان در ایران صورت می گیرد باید اکیدا متوقف شود، حتی اگر با اجازه رسمی و قانونی باشد.

در پی صدور این فرمان خائنانه در سال ۱۳۸۴ بود که در ۲۴ بهمن همان سال ماشین مُنجنیق واره تخریب و به آتش کشیدن حسینیه های دراویش ابتدا در شهر قم و سپس بروجرد،چرمهین و تخت پولاد اصفهان به حرکت درآمد، و بناهای آباد در شهرهای ذکر شده را تخریب و دچار حریق کرد، عملی که آیت الله سید روح الله خمینی با صدور حکم حکومتی در سال ۱۳۶۰،  آن را خلاف قانون و شرع دانسته و مرتکبان این فعل حرام را مستحق مجازاتهای سنگین معرفی کرده بود.

فرمان آیت الله سید روح الله خمینی و بخشنامه خمینی زدایانه هاشمی شاهرودی عراقی گواه روشنی بر این غدر و توطئه خیانت آمیزی است که با امضای هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه وقت صورت تحقق به خود گرفت.

سرانجام هنگامی که پس از گذشت ۱۰ سال از به توبره کشیدن خاک قوه قضائیه، هاشمی شاهرودی با کارنامه ای قیر گونه تر از قطران، اریکه ریاست قوه قضائیه را به سلف ناخلف خود، صادق آملی لاریجانی( مشهور به صادق سارق) واگذاشت، آقای محقق داماد با انتشار نامه سرگشاده ای متذکر شد که از همان ابتدا مصلحت آن بود که هاشمی شاهرودی عراقی به زندگی در زیِّ طلبگی بسنده می کرد و هرگز خود را به ننگ عهده دار شدن مدیریت قوه قضائیه نمی آلود.

امروز هاشمی شاهرودی عراقی علی رغم ضعف و زبونی جبلی پا بر فرش ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نهاده تا این بار میراث به جا مانده از هاشمی رفسنجانی بحرمانی را به سرنوشت خاکروبه قوه قضائیه تبدیل نماید.