جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گلمرادی خطاب به وزیر نیرو: بحران امروز آب کشور نتیجه بی‌تدبیری وزارتخانه نیرو طی دو دهه گذشته است

گلمرادی خطاب به وزیر نیرو: بحران امروز آب کشور نتیجه بی‌تدبیری وزارتخانه نیرو طی دو دهه گذشته است

علی گلمرادی، انتقال آب رودخانه کارون به سایر نقاط کشور را بدون حساب‌وکتاب و غیر کارشناسی خواند و این اقدامات را خسارت به منافع ملی دانست.

رئیس کمیته نیروی مجلس خطاب به وزیر نیرو، وجود زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشاورزی در خوزستان را کافی دانست و اعلام نمود: به‌جای توسعه کشاورزی در نقاط دوردست و تحمیل هزینه‌های گزاف برای انتقال آب کشاورزی، بهتر است با پرهیز از این هزینه‌ها، در استان خوزستان به فکر بهره‌وری از ظرفیت‌های کشاورزی باشیم.

گلمرادی گفت: مردم بزرگ و مسئولان دلسوز خوزستان، هیچ‌گاه برای تأمین آب شربِ هم‌وطنان خود در هیچ جای کشور مخالفت نکرده و آنچه باعث اعتراض و نگرانی مردم خوزستان شده است، بی‌اعتنایی برخی مسئولین کشوری در سطح این وزاتخانه به‌حق و حقوق این استان می‌باشد.

رئیس کمیته نیروی مجلس  افزود: ما بر این باوریم که توجیه این وزارتخانه با نیت انتقال آب صرفاً برای تأمین آب شرب، غیر کارشناسی بوده و قابل‌پذیرش نیست و از طرفی، بدون انتقال آب از خوزستان با هزینه‌های گزاف می‌توان از طریق مدیریت آب و اعمال روش‌های سیستمی و مدرن کشاورزی، چند برابر آب شرب موردنیاز فلات مرکزی را از همان منطقه تأمین نمود.

گلمرادی در پایان گفت: اراضی کشاورزی در استان خوزستان، این ظرفیت را دارند که چنانچه مورد توجه قرار گیرند، نیاز کشاورزی بخش اعظمی از کشور را برطرف نمایند و علاوه بر به‌کارگیری کشاورزان خوزستانی، امکان حضور کشاورزان سایر استان‌هایی که با مشکل آب روبرو هستند را فراهم نمود