جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شورای وزیران سعودی با سیاسی کردن حج مخالف است

شورای وزیران سعودی با سیاسی کردن حج مخالف است

شورای وزیران سعودی در جلسه دوشنبه 14 اوت خود که به ریاست نایب خادم حرمین شریفین شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برگزار شد، با هرگونه تلاش برای سیاسی کردن حج، اعلام مخالفت کرد.

به گزارش العربیه، شورای وزیران سعودی، بر اهمیت فراهم کردن عالی‌ترین سطح از آسایش؛ آرامش و امنیت برای همین زائران حرمین شریفین و مشاعر مقدس، تاکید و در همین راستا، با تمام فراخوان‌ها برای سیاسی کردن حج، اعلام مخالفت کرد.

در بیانیه شورای وزیران سعودی آمده است: «حجاج و عمره‌گزاران، مهمانان خدا هستند، اگر دعایش کنند، اجابت می‌کند و اگر استغفار کنند، آن‌ها را می‌بخشاید».

در این جلسه، نایب خادم حرمین شریفین، شورای وزیران را در جریان محتوای تماس تلفنی که از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه قرار داد. در این تماس تلفنی، درباره راه‌های مبارزه با تروریسم و تندروی گفت‌وگو و بر سر ضرورت تلاش بیشتر برای خشک کردن منابع تروریسم توافق شد. همچنین دو طرف بر سر حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

درباره دیدار نایب خادم حرمین شریفین با جبار اللعیبی وزیر نفت عراق هم در جسله بحث شد که طی آن، دولت سعودی بر ثبات عراق تاکید شد. سعودی همچنین عزم خود بر بر تقویت روابط با عراق در همیه زمینه‌ها به گونه‌ای که به سود مردم دو کشور باشد، تاکید کرد.