چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دست‌کم چهار کشته در حمله انتحاری به کاروان ناتو در کابل

دست‌کم چهار کشته در حمله انتحاری به کاروان ناتو در کابل

دست کم سه غیرنظامی و یک سرباز ناتو در جریان یک حمله انتحاری در کابل به کاروان خودروهای نظامی کشته شدند؛ به گزارش ارتش افغانستان، پنج سرباز دیگر ناتو و یک مترجم هم زخمی شده‌اند.

آن طور که مقام‌های افغانستان عصر پنجشنبه (۱۲ امرداد-سوم اوت) گزارش کردند این حمله انتحاری در ولسوالی قره باغ واقع در ۵۰ کیلومتری شمال کابل روی داده است.

این حمله تنها دو روز پس از انفجار خونین مسجد هرات روی داده که طی آن دست کم ۳۰ نفر جان دادند.

روز دوشنبه گذشته هم یک مهاجم انتحاری دو نفر را در نزدیکی سفارت عراق در کابل کشت.

مقر فرماندهی ناتو در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفته حمله زمانی روی داد که نیروهای مشترک ناتو و ارتش افغانستان مشغول گشت‌زنی بودند.

در این بیانیه وضع جسمانی مجروحان تحت کنترل گزارش شده و آمده آنها در بیمارستان نظامی آمریکا واقع در پایگاه هوایی بگرام بستری شده‌اند.

گزارشگران اوضاع امنیتی افغانستان می‌گویند قدرت گرفتن دوباره طالبان و گروه جهادی که در قره‌باغ فعال است و خود را به داعش نزدیک می‌داند، منبع اصلی نگرانی نیروهای ناتو در پایگاه بگرام است.

بنابرگزارش سازمان ملل متحد، افغانستان در شش ماه نخست سال جاری میلادی شاهد کشته شدن ۱۶۶۲ نفر در جریان انفجارها و حملات پیکارجویان بوده؛ کابل به تنهایی شاهد ۲۰ درصد از این کشتارها بوده است.

همین چند روز پیش دست کم ۳۰ نفر در جریان یک حمله انتحاری در کابل که یک شهر شیعه نشین است، کشته شدند؛ طالبان مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت.