جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسخ جوانفکر به ادعاهای دادستان دیوان محاسبات : همچنان قصد دارید به پست های بالاتر ارتقاء جهشی داشته باشید؟!

پاسخ جوانفکر به ادعاهای دادستان دیوان محاسبات : همچنان قصد دارید به پست های بالاتر ارتقاء جهشی داشته باشید؟!

 

دادستان دیوان محاسبات ادعا کرده است که آقای احمدی نژاد اگر آب بخورد، نظام از آن مطلع می شود. اینگونه ادعاها را معمولا کسانی مطرح می کنند که ارتباطات ویژه ای با بخش های اطلاعاتی و امنیتی کشور دارند! آیا دادستان محترم همچنان قصد دارند به پست های بالاتر ارتقاء جهشی داشته باشند؟

به گزارش دولت بهار علی اکبر جوانفکر گفت: هرگاه جریان اصیل انقلاب و شخص دکتر احمدی نژاد با یک مطلوبیت فکری و سیاسی در جامعه مواجه می شوند، دادستان دیوان محاسبات در نقش یک فعال سیاسی به انجام تبلیغات سوء علیه دولت قبل و رئیس جمهور سابق مبادرت می ورزد و این بار نیز وی در مصاحبه با یکی از روزنامه های زنجیره ای به دروغ پراکنی علیه دکتر احمدی نژاد و تشویش اذهان عمومی پرداخته است!

آقای فیاض شجاعی که بر اساس ارزیابی روزنامه اعتماد ، راه رسیدن به مقام دادستانی دیوان محاسبات را به صورت جهشی طی کرده است، در این گفت و گو با مطرح کردن برخی ادعاهای دروغین، چنین وانمود کرده است که دکتر احمدی نژاد در هفت پرونده به صورت قطعی محکوم شده و این احکام نیز در حال اجرا می باشد.

نوع ورود دادستان دیوان محاسبات به مسائل سیاسی ، بسیار سطح پایین و سخیف است و پاسخ به آن غیرضروری به نظر می رسد اما از آنجا که طبق روال معمول ، جریانات سیاسی همسو با ایشان از آن به عنوان مستمسکی برای تخریب و توهین بیشتر علیه جریان اصیل انقلاب بهره می برند، لازم می دانم به تبیین نکاتی در این زمینه بپردازم .

از دادستان دیوان محاسبات سئوال می کنم اولا شما به چه مجوزی اقدام به مصاحبه مطبوعاتی علیه افراد می کنید؟ کدام قانون به جناب عالی اجازه داده است تا هر از گاهی علیه رئیس جمهور سابق و دولت قبل سخنان کذبی را در رسانه ها منتشر کنید و اذهان عمومی را علیه او و خادمان ملت مشوش سازید؟ مگر شما نمی گویید ایشان را در هفت پرونده به صورت قطعی محکوم کرده اید و این احکام در حال اجراست؟ آیا ممکن است توضیح دهید این احکام چیست و چه ارتباطی با دکتر احمدی نژاد دارد؟ آیا شما دکتر احمدی نژاد را ممنوع المعامله و ممنوع الخروج کرده و اموال ایشان را توقیف یا حساب های شان را مسدود کرده اید؟ آیا می شود گزارش دقیق و صریحی از این موارد به ملت ایران ارائه کنید؟

آقای دادستان شما ادعا کرده اید که دکتر احمدی نژاد به صورت مکتوب از خود دفاع کرده است و حتی در سخنانی موهن ، ادعا کرده اید که ایشان در زمان ریاست جمهوری با لحن دیگری توضیح می داد و می گفت که خیلی به شما ارتباطی ندارد اما بعد از دوره ریاست جمهوری به صورت جزیی و ریز موارد را توضیح داده است.

قانون اساسی دیوان محاسبات را هرگز برای سئوال از رئیس جمهور ذیصلاح ندانسته است و بر همین اساس دکتر احمدی نژاد ، هیچگاه از در برابر اتهامات بی پایه و اساسی که شما به عنوان دادستان یک نهاد زیر مجموعه مجلس شورای اسلامی به ایشان نسبت داده اید، از خود دفاع نکرده است . اگر صادق هستید ، متن دفاعیات مورد ادعایتان را منتشر کنید تا مردم سره را از ناسره تشخیص دهند و به این امر واقف شوند که چه کسانی دروغ می گویند و سرنوشت آنان را چه کسانی رقم می زنند.

به این ترتیب از آقای فیاض شجاعی سئوال می کنم که اگر بخواهیم از شما به اتهام دروغ گویی و تشویش اذهان عمومی شکایت کنیم، به کجا باید مراجعه کنیم که امید به رسیدگی وجود داشته باشد؟ زیرا پیش از این از معاون اول رئیس جمهور فعلی در ارتباط با تهمت ، افترا و دروغ پراکنی شکایت شد اما با وجود صدها برگ سند ، هرگز مورد رسیدگی قرار نگرفت!

آقای شجاعی ممکن است امروز برخی صاحبان تریبون ، به اتکاء بعضی مراکز قدرت ، از مرزهای انسانی ، قانونی و اخلاقی عدول کنند، اما تردید نکنید که سرانجام ، اراده الهی در حمایت از مظلوم جاری خواهد شد.

افکار عمومی ، سخنان جناب عالی را در ادامه سناریوی برخورد با جریان اصیل انقلاب ، دکتر احمدی نژاد و همکاران صدیق و خدوم ایشان ارزیابی می کند و صد البته انتظار می رود به زودی سایر بازیگران نیز نقش خود را در این نمایش ایفا کنند.

دادستان دیوان محاسبات ادعا کرده است که آقای احمدی نژاد اگر آب بخورد، نظام از آن مطلع می شود. اینگونه ادعاها را معمولا کسانی مطرح می کنند که ارتباطات ویژه ای با بخش های اطلاعاتی و امنیتی کشور دارند! آیا دادستان محترم همچنان قصد دارند به پست های بالاتر ارتقاء جهشی داشته باشند؟

دادستان دیوان محاسبات همچنین ادعا کرده است که دو پرونده از هفت پرونده محکومیت رئیس جمهور سابق غیرنفتی بوده است و خبرنگار از وی می پرسد که ماهیت این دو پرونده چه بوده است و دادستان می گوید که فعلا از آنها عبور کنیم! اینگونه سخن گفتن ، مصداق روشن تشویش اذهان عمومی است. سوال این است که در پس این روش غیراخلاقی، چه اهداف و انگیزه هایی نهفته است؟

در شرایط امروز کشور مسائل بسیار مهمی در حال وقوع است. از یک سو در نتیجه ناکارامدیهای بارز دولت یازدهم به رغم برخورداری از حمایت های بی دریغ مجلس شورای اسلامی، مردم تحت فشارهای بی سابقه اقتصادی قرار دارند و از سوی دیگر دشمن به اعمال تحریم های جدید مبادرت ورزیده است. این در حالی است که دولت کنونی در عرصه دیپلماسی خارجی با شکست های پی در پی مواجه گردیده و قراردادهای بزرگی نیز با طرفهای خارجی منعقد می شود که در باره آنها سئوال های بدون پاسخ فراوانی وجود دارد. در برابر چنین شرایطی، بسیاری از مردم برخورد با دکتر احمدی نژاد و همکاران نزدیک ایشان را نوعی تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از مسائل اصلی کشور تلقی می کنند.