شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرزند ارشد مهدی کروبی خطاب به شریعتمداری: ملت شما و تفکرتان را نمی خواهند/ مگر در چهار انتخابات گذشته از مردم “سیلی” نخوردید؟

فرزند ارشد مهدی کروبی خطاب به شریعتمداری: ملت شما و تفکرتان را نمی خواهند/ مگر در چهار انتخابات گذشته از مردم “سیلی” نخوردید؟

متن کامل نامه محمدحسین کروبی به حسین شریعتمداری به شرح زیر است:

جناب آقای حسین شریعتمداری؛‌ نماینده رهبری در روزنامه کیهان
امروز مطلبی در آن روزنامه با عنوان “فتنه آمریکایی – اسرائیلی ۸۸ کودتا بود نه کدورت!” که ظاهرا واکنشی بود به سخنان روز گذشته آقای نوبخت، سخنگوی دولت؛ درباره رفع حصر و مداوای رهبران، اما اصلش به خاطر موجی است که در این یک هفته در خصوص وضعیت سلامت رهبران جنبش سبز و نیز عیادت از آقایان کروبی و موسوی به راه افتاده است. در این نوشته اشاره کرده اید به روز “نکبت ۹ دی” (به قول آقای علی مطهری “یوم الشبطان”) و گفته اید که مردم در آن روز خواستار محاکمه و اعدام سران فتنه شده اند!
قبل از ورود به اصل مطلب، این مقدمه را بگویم که شما در دوران حیات امام، به عنوان یک کارمند روزنامه نگار در کنار ده ها روزنامه نگار دیگر در روزنامه کیهان فعالیت می کردید، لیکن بعد از رحلت امام، به یکباره مورد توجه اربابان قدرت قرار گرفتید و روحیه شما نیز مزیدی برعلت برای این کشف بود؛ و تا آنجا رشد کردید که سید محمد خاتمی نیز مجبور به استعفاء از روزنامه کیهان شد. از آن زمان، چشم بر آخرت بسته و مامور هتاکی و ناسزاگویی به نیروهای خادم کشور شدید. از روحانیون و مراجع تا روشنفکران و همه طیف های فرهنگی و سیاسی کشور!

جناب آقای شریعتمداری!
به قول آقای احمدی نژاد، “می دانم علت سوختن شما از کجاست!” از اینکه می بینید پس از ۷ سال حبس و حصر، هنوز سرنوشت و کلام رهبران دربند و مظلوم این مردم، مورد توجه شان بوده؛ و از اینکه عزت و آبروی آنان هر روز رو به فزون بوده و در مقابل، اعتبار و آبرو و عزت کسانی که این سه تن را مورد ظلم قرار داده اند رو به افول است، در عذابید. به خوبی آگاهید که آمران و عاملان این حصر غیرقانونی و غیرشرعی هر روز مورد لعن و نفرت مردم قرار گرفته اند. لیکن اگر ذره ای مردانگی و شهامت در وجود شما بود، که تجربه و کارنامه تان نشان داده که نیست؛ محاکمه پدرم را برگزار می کردید، تا او خائنین به ملت در انتخابات ۸۴ و ۸۸ را به مردم نشان دهد. هر چند خداوند عادل و حکیم گام به گام در حال فرو انداختن پرده های شوم آن رخدادهاست. به راستی که خداوند منافقان را به دست خودشان رسوا می‌کند.
تقلب و دخالت نیروهای مسلح، به جایی رسیده است که صدای اعتراض آقای میرسلیم که از نزدیک ترین یاران مقامات عالی رتبه نظام است را نیز در آوردید که گفت:‌ “فرماندهان سپاه پیش از انتخابات به دروغ گفتند در انتخابات دخالت نمى‌کنیم.”

آقای شریعتمداری!
ملت شما و تفکرتان را نمی خواهند. مگر در چهار انتخابات گذشته از مردم “سیلی” نخوردید؟ مگر از ۲۴ میلیون “سیلی” نخوردید؟ حتی “علامه تان و رئیس مجلس” را از خبرگان بیرون کردند! لیکن “آنکس که نداند و نداند که نداند …. در جهل مرکب ابدالدهر بماند”

محمدحسین کروبی
۱۱ مردادماه ۱۳۹۶