دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عبدالحمید خدری، نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر : متاسفانه برخی شایعاتی که درباره کابینه مطرح شده، حقیقت دارد

عبدالحمید خدری، نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر : متاسفانه برخی شایعاتی که درباره کابینه مطرح شده، حقیقت دارد

 عبدالحمید خدری نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر، گناوه و دیلم و عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به عدم تحقق برخی مطالبات فراکسیون امید و جامعه مدنی درخصوص تشکیل کابینه گفت که این‌طور نیست که به همه وزرا رای اعتماد بدهیم، بلکه پس از بررسی کارنامه افراد، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
خدری با اشاره انتشار برخی شایعات در مورد عدم تحقق خواسته‌ها و مطالبات فراکسیون امید و جامعه مدنی در خصوص کابینه دوازدهم اعلام کرد: خواسته ما هم در فراکسیون امید و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس این بود که از زنان و جوانان بیشتر استفاده شود.
او گفت: ما خواهان کاهش متوسط سن کابینه و اعتماد بیشتر به جوانان در دولت دوازدهم هستیم و به نظر می‌رسد برای تحقق اهداف دولت و کارآمدی هرچه بیشتر کابینه، لازم است که از ظرفیت‌های جوانان بیش از دولت یازدهم استفاده شود که خوشبختانه آن‌چنان که از اخبار غیررسمی برمی‌آید، این خواسته درمورد کاهش متوسط سن کابینه دوازدهم تاحدودی محقق شده و امیدواریم این اتفاق بیفتد.
عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بر تاکید ویژه این فراکسیون بر مولفه «شایسته‌سالاری» اشاره کرد و گفت: رییس‌جمهوری باید بیش از آن‌چه در دولت یازدهم شاهد بودیم از ظرفیت‌ها و توانایی‌های کارشناسان و نخبگان در حوزه‌های مختلف استفاده کند و با تشکیل کابینه‌ای توانمند و کاردان در راستای تحقق اهداف دولت و اجرایی شدن مطالبه‌ها و خواسته‌های جامعه مدنی اقدام کند.
او در پاسخ به سوالی درباره صحت یا کذب شایعاتی که درباره عدم تحقق مطالبه حضور زنان در کابینه مطرح می‌شود، اعلام کرد: ظاهراً حضور زنان در دولت بعد کمرنگ است و اگر شایعاتی که این روزها به‌ویژه در فضای مجازی منتشر می‌شود، صحت داشته باشد، به مشکل برخواهیم خورد که متاسفانه بخشی از این اخبار نیز به حقیقت نزدیک است.
نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره خطوط قرمز فراکسیون امید در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: این مسئله باید در فراکسیون مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه جمعی برسیم.
عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: با این همه، قطعاً این‌طور نخواهد بود که به همه وزرا به‌طور کلی رای بدهیم؛ بلکه باید کارنامه هر یک از وزرای پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده و درباره رای اعتماد به آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: آن‌چنان که پیداست، بعضی از وزرایی که انتظار داشتیم، در دولت دوازدهم نیز حضور داشته باشند، هستند که از جمله می‌توان به آقای زنگنه اشاره کرد که تحولی اساسی در حوزه نفت ایجاد کرد.
خدری در پایان تصریح کرد: همچنین آقایان ظریف یا قاضی‌زاده نیز در دولت بعد حضور خواهند داشت اما درباره بعضی از دیگر وزرای پیشنهادی باید بیش از این بررسی شود و اگر این افراد با دیدگاه نمایندگان و فراکسیون امید همخوانی داشت، حمایت می‌کنیم و در غیر این‌صورت رای نخواهیم داد.
منبع: فام نیوز