دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رئیس جمهور: اقدام تروریستی تهران انتقام از دموکراسی است

رئیس جمهور: اقدام تروریستی تهران انتقام از دموکراسی است

 

رئیس جمهورگفت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می آورد بدخواهان به دنبال این هستند ضربه ای به مردم و کشور وارد کنند.

به گزارش انتخاب، اقدام تروریستی تهران درواقع انتقام از دموکراسی استآقای روحانی در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه اخیر تروریستی تهران به صدا و سیما،گفت: حضور مردم در یک مشارکت فوق العاده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، همه بدخواهان ما را به اعجاب واداشت و دوستان ما را در سراسر جهان خوشحال کرد.

رئیس جمهور افزود: این اقدام تروریستی درواقع انتقام از دموکراسی است.

وی گفت: دموکراسی در منطقه ما چه آنهایی که حامی تروریسم هستند و در زندگی سیاسی شان دموکراسی ندیده اند و چه آنهایی که تروریست هستند، با دموکراسی تحت عنوان دموقراتی طاغوت تحت عنوان طاغوت یاد می کنند و با دموکراسی مخالفند.چون دموکراسی اساس فکری تروریست ها را از بین می برد و نشان می دهد خشونت راه حل نیست، زور راه حل نیست، راه حل رأی مردم است، انتخابات و صندوق انتخابات به مبنای فکری خشونت طلبان و تروریست ها ضربه کاری زده است و همه حامیان آنها دنبال انتقام بودند، غافل از آنکه مردم ایران، مردمی مقاوم هستند و از این حوادث در زندگی خودشان فراوان دیده اند.مردم ایران از سال 57 و از 22 بهمن ماه تا امروز حوادث اینچنینی فراوانی دیده اند. مردم راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی، انسجام ملی و وحدت ملی ادامه خواهند داد و بی تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ذوالفقاری گفت: در مورد حادثه تروریستی تهران، نتایج خوبی طی ۴۸ ساعت گذشته توسط وزارت اطلاعات به دست آمده است/در ساعات آینده این نتایج اعلام میشود

به گزارش انتخاب، محمدحسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره حوادث تروریستی 17 خرداد در تهران، با اشاره به اینکه از همان لحظات اولیه حادثه تروریستی در تهران، نیروهای امنیتی اقدامات گسترده و مناسبی انجام دادند، گفت: خوشبختانه نتایج خوبی از این اقدامات به دست آمده و در ساعات آینده و یا فردا نتایج این اقدامات را توضیح می‌دهیم.مردم عزیز ما بدانند در طول 48 ساعت گذشته تمام اقدامات با محوریت وزارت اطلاعات انجام شده و نتایج مهم و قابل توجهی به دست آمده که به زودی جزئیات آن را اطلاع می‌دهیم.
وزیر اطلاعات: محل هم‌پیمانی تروریست ها شناسایی شده؛ تعدادی از افراد آن‌ها دستگیر شدند / پس از پایان عملیات، اطلاعات کامل را اعلام می کنیم
وزارت اطلاعات اعلام کرد: روند تعقیب مقر فرماندهی تروریست‌های جنایتکار وابسته به استکبار و عوامل منطقه‌ای آن در آن سوی مرزها ادامه دارد.
به گزارش انتخاب بنابر اعلام وزارت اطلاعات همچنین چند خانه امن تروریست‌های وهابی تکفیری در شمال غرب کشور شناسایی و پاکسازی شد.

همچنین، وزیر اطلاعات با اشاره به شناسایی عقبه تیم تروریستی حوادث اخیر مجلس و حرم امام (ره) گفت که مکانی که تروریست ها با هم هم‌پیمان شده بودند شناسایی و تعدادی از افراد آن‌ها دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در حاشیه مراسم وداع با شهدای ترور در مجلس اظهار کرد: ما در دو روز گذشته و پس از این اتفاق رد آن‌ها را زدیم و آن‌ها را شناسایی کردیم. عقبه تیم تروریستی را شناسایی کردیم و اکنون افراد متعددی از آن‌ها شناسایی و دستگیر شدند و محلی که در آن با هم هم‌پیمان شده بودند و فیلم آن را مردم در فضای مجازی دیدند شناسایی شد و تعدادی از نفرات آن‌ها هنوز آنجا حضور داشتند که دستگیر شدند.تجهیزات و مواد منفجره و کمربند انفجاری که آماده کرده بودند در اختیار نیروهای اطلاعات و سرباز گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته است اما با توجه به اینکه این عملیات در میانه راه است و باید جزئیات آن مکتوم بماند تا سربازان گمنام امام زمان (عج) به آخرین هدفها ضربه بزنند پس از پایان عملیات اطلاعات کامل را به اطلاع مردم می‌رسانیم.مردم مطمئن باشند فرزندان آن‌ها بیدارند و اجازه نمی دهند امنیت آن‌ها به سادگی آسیب ببیند.
نیروی انتظامی از دستگیری هفت نفر از عناصر مرتبط با گروهک تروریستی داعش در استان فارس خبر داد.
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی اعلام کرد که در عملیات مشترک میان ماموران پلیس امنیت استان فارس و عوامل اداره اطلاعات این استان در شب گذشته(۱۸ خردادماه) هفت نفر از عناصر مرتبط با گروهک تروریستی تکفیری داعش دستگیر شدند.
صبح امروز نیز نیروی انتظامی از دستگیری دو تن از عوامل مرتبط با حادثه تروریستی تهران توسط عوامل پلیس امنیت کرمانشاه خبر داده بود.
روز گذشته نیز سردار حسین صادقی‌نیا – رییس پلیس پایتخت اعلام کرد- که پنج نفر از مظنونان حادثه تروریستی رخ داده در حرم مطهر امام خمینی (ره) در روز چهارشنبه دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.
وزارت اطلاعات:
دستگیری ۴۱ نفر از عناصر داعش متشکل از تیم‌های عملیاتی و سرپل‌های ارتباطی
وزارت اطلاعات در اطلاعیه جدیدی اعلام کرد ۴۱ نفر از عناصر گروهک وهابی داعش متشکل از تیم‌های عملیاتی و همچنین سرپل‌های ارتباطی و تدارکاتی دستگیر شدند.
وزارت اطلاعات در اطلاعیه جدیدی اعلام کرد ۴۱ نفر از عناصر گروهک وهابی داعش متشکل از تیم‌های عملیاتی و همچنین سرپل‌های ارتباطی و تدارکاتی دستگیر شدند.

به گزارش «انتخاب»، وزارت اطلاعات در اطلاعیه جدیدی اعلام کرد 41 نفر از عناصر گروهک وهابی داعش دستگیر شدند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در پی سلسله عملیات پیچیده اطلاعاتی و با همکاری خانواده برخی تروریست‌ها در استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و تهران، 41 نفر از عناصر گروهک وهابی داعش متشکل از تیم‌های عملیاتی و همچنین سرپل‌های ارتباطی و تدارکاتی به همراه مقادیری اسناد و مدارک و تجهیزات عملیات تروریستی قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

وزارت اطلاعات کمال سپاسگزاری را از هوشیاری هموطنان و اقدام به موقع خانواده ها در احساس مسئولیت نسبت به امنیت ملی و نجات فرزندانشان دارد.