شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ضربه تروریستی دیروز از هرجا و از هرجانب بود یک دلیل بیشتر نداشت، مانع تراشیهای جورواجور “نهادهای متعدد خودمختار اطلاعاتی سپاه- بسیج” بر سر راه فعالیت وزارت اطلاعات برای تامین امنیت !

ضربه تروریستی دیروز از هرجا و از هرجانب بود یک دلیل بیشتر نداشت، مانع تراشیهای جورواجور “نهادهای متعدد خودمختار اطلاعاتی سپاه- بسیج” بر سر راه فعالیت وزارت اطلاعات برای تامین امنیت !

تلختر از حادثه تروریستی دیروز

شاید دلخراش تر از حادثه تروریستی دیروز که با شهادت 12 هموطن به پایان رسید، همین رفتار وقیح عده‌ای در رسانه‌ها بود. ای کاش یاد بگیریم که قبل از تعلقات سیاسی و حزبی، ما همه ایرانی هستیم و همه با همیم

بسته خبری- مروری بر روزنامه های امروز

اقدامات سبعانه دیروز چند تروریست  در تهران در کانون توجه رسانه های امروز قرار گرفته است. روزنامه های امروز همه هم صدا شعار یکپارچگی و وحدت در مقابل تروریست ها را سر داده اند.

روزنامه افتاب یزد در یادداشتی به قلم سید علیرضا کریمی   با عنوان« تلخ تر از حادثه تروریستی دیروز» نوشت:« روز گذشته در شرایطی که هنوز تمام تروریست ها به بند کشیده نشده و یا همچنان به درک واصل نگردیده بودند، عده‌ای ماهیگیری خود از آب گل آلود را شروع نمودند. آنان با تحلیل و تفسیرهای عجیب سیاسی مدعی بودند که حادثه تروریستی در مجلس و حرم امام(ره) نتیجه پیروزی روحانی است؛ چرا که نتیجه سیاست های او عامل رخت بربستن امنیت از کشور است!

این افراد در واقع در حالی که می بایست در چنین شرایط خطیری «اتحاد» و «انسجام» ایران را فریاد بزنند و به دنیا و بدخواهان اعلام نمایند همه چه چپ و چه راست در این موضوعات یکپارچه هستند با اظهارات «صد من یک غاز» به صورت غیرمستقیم در حال انتقام گیری بودند. آری؛ زشت و کریه است اما باور نمایید ته حرفشان دیروز همین بود. در لفافه و به طعنه گوشزد می کردند حالا که رای دادید به روحانی ….

هرچند این رویکرد آقایان مسبوق به سابقه است. مذاکرات هسته‌ای همچنان فراموش نشده است. ظریف و تیم اش در حال تلاش بودند تا منافع ایران و ایرانی از بین نرود عده ای در داخل از پشت به جان ایشان خنجر می‌کشیدند. در معدن یورت گلستان عده ای از کارگران از بین رفته بودند و ایران عزادار بود اینها به دنبال منافع خود بودند. در پلاسکو جمعی از آتش نشانان جان برکف از بین ما پرکشیدند آقایان مانور می‌دادند و حتی کاندیدای شورای شهر معرفی می نمودند. از این دست مسائل فراوان است.

اما بهرحال این رفتار در تاریخ ثبت و ضبط می شود. شاید دلخراش تر از حادثه تروریستی دیروز که با شهادت 12 هموطن به پایان رسید، همین رفتار وقیح عده‌ای در رسانه‌ها بود. ای کاش یاد بگیریم که قبل از تعلقات سیاسی و حزبی، ما همه ایرانی هستیم و همه با همیم.

«تروریست جماعت» روحانی و رئیسی برایش فرقی ندارد. نمی‌داند اصلاح‌طلب و اصولگرا چیست. درست مثل همان فرمانده و سربازی باشیم که دیروز مجاهدت می کرد»

طرح از روزنامه ایران

پاسخ ملت ایران به گشتاخی داعش: همه در کنار یکدیگر هستیم

 

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان« خفاش به لانه عقاب‌آمده بود» گزارش اختصاصی از جزئیات حمله کور تکفیری‌ها به ساختمان مجلس و محوطه حرم امام (ره) را منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش می خوانیم:« درست یک هفته بعد از جلسه مشترک آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است، عادل الجبیر وزیر‌خارجه رژیم سعودی از تنبیه ایران به خاطر «دخالت‌هایش در منطقه» سخن می‌گوید و تنها چند ساعت پس از این لفاظی وزیر سعودی همزمان دو حادثه تروریستی در تهران رخ می‌دهد تا اولین آثار نشست آمریکایی- عربی در عملیاتی تروریستی پدیدار شود. اتفاق دیروز هرچند از لحاظ امنیتی کم‌ارزش بود اما اگر شوکی بوده باشد برای پراندن خواب از سر برخی مدیران و تئوری‌پردازان خوش‌خیال، باید به عنوان یک فرصت مهم ارزیابی شود؛ مخصوصا اگر اسباب انسجام معرفتی و اجتماعی و سیاسی در کشور قرار گیرد. ضرب‌المثلی است که می‌گوید چیزی که تو را نکشد، قدرتمند‌تر می‌کند‌ البته که سزاوار مواخذه‌اند آنها که دشمن را انکار یا بزک کردند یا نسخه نرمش و امتیاز دادن محض را می‌پیچیدند. اما اولویت اول کشور ، به تعبیر رهبر معظم انقلاب «نشان دادن حلم و ظرفیت و جنبه از خود» است و اینکه « از کشور باید صدای واحدی شنیده بشود؛ این را همه‌‌ مسئولان محترم کشور توجّه کنند؛ در مسائل مهمّ بین‌المللی، یک صدای واحد قوی باید از داخل کشور شنیده بشود؛ صداهای گوناگون از مسئولین شنیده نشود. حالا ممکن است فلان نویسنده یا فلان کسی که در فضای مجازی کار می‌کند، عقیده‌‌ دیگری داشته باشد، اهمیت ندارد؛ مسئولان کشور باید حرف واحدی بزنند». این صدا اصالتا باید قاطع و صریح و قدرتمندانه در تراز انقلاب باشد.»

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان« گرتو سنگ خاره اي من آهنم»نوشت:« اقدامات ضدبشري خود دست برنمي‌دارند و همه بايد در اين ميان دست در دست يكديگر داده و نگذاريم خون‌هايي كه ريخته شده‌است،پايمال شود.همه بايد بدانيم وقتي امنيت ملي زير سوال مي رود و بر آن خدشه وارد مي‌شود، جناح‌ها و جريان‌ها ضربه نمي‌خورند، بلكه اين ايران است كه زخم مي‌خورد. اميدواريم ديگر شاهد اين وقايع تاسف‌بار نباشيم و دشمناني كه ايران را در مقابله با تروريسم، زير سوال مي‌برند، رويكرد و تفكر خود را تغيير داده و واقعيت‌ها را مد نظر قراردهند.»

 

روزنامه اعتماد: غلامرضا ظريفيان در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان«در کنار هم بمانیم» نوشت:« آنچه ديروز در تهران رخ داد و حادثه‌اي تلخ و غم‌انگيز را رقم زد در واقع دو نماد از مهم‌ترين مفاهيم اعتقادي جامعه ما را نشانه گرفت. ديروز تروريست‌ها در تهران دو نماد اسلاميت و جمهوريت ما را نشانه گرفتند و به آنها حمله كردند، دو مفهومي كه ايراني‌ها در طول تاريخ هزينه زيادي براي آنها پرداخته‌اند. نبايد از نظر دور نگه داشت كه اين حادثه در عين تلخ بودن يك فرصت طلايي براي به نمايش گذاشتن انسجام و وفاق ملي است. فراموش نكنيم پيشرفت، توسعه و امنيت ايران جزء اموري نيست كه در لايه‌هاي بازي‌هاي سياسي و انتقام‌گيري‌هاي ناشي از كوتاه‌بيني قرباني شود.

طبيعتا اتفاقاتي مانند حادثه تروريستي تهران شكلي جهاني پيدا كرده و صلح جهاني را به خطر مي‌اندازد و با مدنيت جهان درگير شده است و تلاش مي‌كند چهره كريهي از اسلام انحرافي را به جهان نشان دهد، چهره‌اي كه همواره مورد انتقاد جامعه ايراني بوده است و بايد مراقب بود در اين هجوم كريه با قضاوت‌هاي عجولانه، و انتقام‌جويي‌هاي كودكانه انسجام و اتحاد مردم را دچار خدشه نكنيم. نمي‌توان چشم بر اين موضوع بست كه اينگونه افكار محدود كه اتحاد ملي ايران را در بزنگاه‌هاي مهم هدف قرار مي‌دهد خطرش از حملات تروريستي كمتر نيست. پيش‌تر هم به اين موضوع اشاره شد كه انسجام و اتحاد ملت ايران در بزنگاه‌هاي تاريخي است كه رمز ماندگاري كشور شده است. جامعه ما در طول سال‌هاي گذشته به اندازه كافي از تفكرات محدود لطمه خورده است و امروز مهم‌ترين مساله كشور در قبال چنين حادثه‌اي اتحاد و انسجام مردم از هر گرايش و اعتقادي است و هر كسي كه بر طبل تفرقه بكوبد و بخواهد امنيت ملي را فداي بازي‌هاي جناحي كند در واقع دارد به كشور ضرر مي‌زند.»

طرح از روزنامه شهروند

پاسخ ملت ایران به گشتاخی داعش: همه در کنار یکدیگر هستیم