جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته خبری- اخباری از این سو و آن سو

بسته خبری- اخباری از این سو و آن سو

چرا سیدحسن خمینی سخنرانی نکرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی روز یک‌شنبه در مراسم بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال آقای خمینی، جهت مراعات حال مردم مومن و روزه‌دار حاضر در حرم امام (ره)!!!!! بر خلاف سال‌های قبل از ایراد سخنرانی خودداری کرد. سیدحسن خمینی امشب در برنامه زنده «نگاه یک» شبکه اول سیما با ملت ایران سخن خواهد گفت.
آشنا: دهه شصت دهه امام خمینی است
حسام الدین آشنا در توئیتر نوشت: دهه شصت دهه امام خمینی است. دهه شهامت ها، شهادت ها، عبرت ها و غیرت ها. نه از ایمانمان به اماممان ونه از کفرمان به دشمنانش چیزی کم نخواهد شد.

دعوت دانشجویان از «روحانی» برای حضور در دانشگاه برای رفع ابهامات ۲۰۳۰

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در نامه‌ای بهحجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، از وی درخواست کرد با حضور در جمع دانشجویان این دانشگاه به سؤالات و ابهامات  آنها درباره سند 2030 پاسخ دهد.در بخشی از این نامه آمده است: از شما خواهشمندیم با حضور در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران به مناظره با جوانان انقلابی این مرز و بوم بپردازید یا حداقل با حضور خود به سؤالات مربوطه پاسخ دهید و نگرانی‌های موجود را رفع کنید. این نامه می‌افزاید: بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی آماده است تا دوره روشنگری 2030 را در راستای مشکلات وارده به این سند در مدارس سراسر کشور و برای معلمان این نظام که شما دلسوز آنها هستید به اجرا بگذارد تا ایشان نیز از ضعف‌های گسترده این سند آگاه شوند.

تبدیل 3 وزارتخانه به 5 وزارتخانه جدید

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در دولت مطرح شده که وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» تبدیل شود. به گزارش ایرنا،‌ همچنین قرار شد وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت به وزارتخانه های «صنعت و معدن» و «بازرگانی» و وزارت ورزش و جوانان نیز به «وزارت ورزش» و «سازمان ملی جوانان» تبدیل شوند.وی افزود: امیدواریم این لوایح با فوریت در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و به تصویب برسد تا رئیس جمهوری، کابینه دوازدهم را بر اساس این ساختار تشکیل دهد.

احمدخاتمی: قول می دهم در راه دفاع از نظام اسلامی جان خود را فدا کنم

آخوند احمد خاتمی در مراسم بزرگداشت ارتحال آقای خمینی که در مصلی رشت برگزار شد، مراسم بیست وهشتمین سالگرد ارتحال آیت الله خمینی را نماد وحدت ملی دانست و اظهار داشت:

وحدت و همدلی آرمان آیت الله خمینی بود. مردم با حضور در این مجلس اعلام کردند پرچمی که به دست امام برافراشته شده را بر زمین نخواهند گذاشت.  به صراحت اعلام می کنم بنده یک روحانی وفادار و دلداده به نظام هستم و قول می دهم در راه دفاع از نظام اسلامی جان خود را فدا کنم. خط من خط ولایت امام بود و امروز در خط ولایت رهبری هستم و لذا همه دولت های مشروع را تایید کردم، اما رسانه های بیگانه و معاند در پی معرفی من به عنوان اپوزیسیون هستند. من اپوزیسیون هیچ دولت اسلامی نبوده ام و نخواهم بود. دولت مورد تایید رهبری را تایید می کنم، از خوبی ها تعریف می کنم و نارسایی ها را نقد می کنم، زیرا امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف است.

عده‌ای می‌گویند ما با بهشت و جهنم مردم کاری نداریم؛ این تفکر خطرناک است

آخوند محمدکاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت 14 خرداد سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: آیت الله خمینی رهبر سیاسی، اجتماعی و دینی جامعه شد اما حتی یک شب هم کاخ‌نشینی نکرد. این روش زندگی افتخار این ملت بوده و در جهان بی‌نظیر است که چنین فردی با اینکه قدرت‌های جهان را به زانو درآورد اما زندگی طلبگی را فراموش نکرد‌.آیت الله خمینی آمریکا را شیطان بزرگ و ام‌الفساد قرن می‌دانست،‌  رابطه با چنین دولتی را اشتباهی بزرگ است؛ از همین حیث همواره باید خط استکبارستیزی ایشان دنبال شود. آیت الله خمینی عارفی اهل مناجات و شب‌زنده‌دار و در عین‌حال سیاست‌مداری بزرگ و قهرمان عرصه سیاست بود و دشمنان ملت ایران و استکبار جهانی را منزوی کرد. اسلام را از زیر تعریف فردی بیرون آورد و دین را زندگی‌ساز معرفی کرد، زیرا اسلام واقعی حکومت شخص بر مردم نیست.  آنچه ایشان را به‌عنوان انسانی بی‌همتا و قهرمان معرفی کرد، زنده‌ کردن اسلام و قرآن مهجور مانده بود. استکبار جهانی قرن‌هاست جدایی دین از سیاست را مطرح کرده و می‌کند،  استکبار جهانی دین را موضوعی فردی معرفی می‌کند اما، آقاخمینی خط بطلانی بر این تلاش‌ها کشید. او قهرمان عرصه سیاست بودند و دشمن و غرب را به انزوا کشاند،یک عارف در عبادت و زیارت بود و حتی در زمان طلبگی مورد توجه مراجع زمان خود به شمار می‌رفت.

واکنش وکیل طارمی به شایعه محرومیت یک ساله آقای گل

انتشار خبر محرومیت طارمی، موجی از نگرانی را میان هواداران پرسپولیس ایجاد کرده است؛ اتفاقی که با واکنش وکیل مهدی طارمی همراه شد. عبدالصمد ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره صحت و سقم اخبار منتشر شده گفت: من نمی‌دانم این محرومیت یک ساله مهدی را از کجا آورده‌اند. اگر بر فرض محال مهدی محکوم شود طبق ماده 17 نقل و انتقالات فیفا نهایت محرومیتی که برای او در نظر خواهند گرفت چهار ماه به همراه جریمه نقدی است و اصلا امکان ندارد محرومیت یک ساله باشد.وکیل مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس ادامه داد: خوشبختانه قرارداد «مهدی» با ریزه اسپور منجر به صدور ITC نشد و به همین دلیل ما از اول مطمئن بودیم که هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند. از ابتدا پیگیر پرونده بودیم تا از طارمی دفاع کنیم. الان هم رسیدگی و مختومه شدن پرونده چیزی حدود یک سال طول می‌کشد. با این حال ما به رأی نهایی خوش‌بین هستیم و باید بگویم که محرومیت یک ساله‌ای هم در کار نخواهد بود.

کشف ۱۳ نارنجک جنگی در ورامین

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی ورامین گفت: با تماس شخصی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد با اشیاء مشکوک در حین حفاری حوضچه‌ای در زمین زراعی خود، اکیپی از مأمورین کلانتری جواد آباد به محل اعزام و تعداد ۱۳نارنجک جنگی را کشف می کنند. در ادامه عوامل چک و خنثی سپاه به محل اعزام و پس از خنثی سازی مهمات کشف شده منتقل شد. تحقیقات پلیس در رابطه بافرد یا افراد مرتبط با مهمات کشف شده ادامه دارد و در این رابطه پرونده‌ای در پلیس تشکیل شد. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

فروشندگان سؤالات امتحانی در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات گسترده از چندین دانش‌آموز در مدارس مختلف و بررسی پرینت‌های حساب مشخص شد دانش آموزان مقاطع مختلف سطح شهرستان بندرعباس مبلغ تعیین شده جهت خرید سوالات امتحانی را به حساب فردی واریز که وی نیز مقداری از مبالغ را به حساب شخص دیگری واریز کرده است. با انجام کار اطلاعاتی و بررسی مدارک موجود در هماهنگی با مقام قضایی این دو متهم در بندرعباس شناسایی و دستگیر شدند. مهر این خبر را منتشر کرد.

یادداشت اینستاگرامی عارف به مناسبت سالگرد رحلت آیت الله خمینی

چه سخت است ببینیم یاران امام و انقلاب به جای آنکه میدان دار باشند در محدودیت به سر ببرند. کاش می‌شد به مانند گذشته یاران انقلاب و امام دور هم جمع می‌شدند. امروز جای خالی امام بسیار حس می‌شود. چه سخت است ببینیم بازار تهمت و افترا برای رسیدن به قدرت آنچنان داغ است که مدعیان پیروی از امام هیچ نام و نشانی از امام برای خود باقی نگذاشتند. امروز خطر تحریف اندیشه‌های امام نسبت به گذشته بسیار حس می‌شود.

ماجرای جیپ پدر مرعشی و معترضین لیست امید!
یک عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: موضوع اعتراضی “شفافیت لیست” را از کسانی که هشتگ می‌زنند بپرسید. حسین مرعشی اظهار داشت: لیست شورای شهر تهران لیست بسیار جامع و خوبی است و خیلی هم دقیق تنظیم شد. وی افزود: لیست را گروههای اصلاح طلب بسته‌اند و حالا هرکس خوشش آمده یا بدش آمده، مهم این است که مردم پسندیدند و رأی دادند. وی یادآور شد: به دلیل علاقه خدمت، 700نفر متقاضی داشتیم و فکر می کنم باید یک شورای 700نفره درست کنیم تا همه بتوانند شرکت کنند و مسئله‌ای بوجود نیاید. این عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باذکر خاطره‌ای گفت: موحوم پدرمان یک اتومبیل جیپ داشت که نشستن عقبش خیلی سخت و جلو نشستن راحت بود، وقتی قصد سفر داشتیم همه سعی می‌کردند کنار باشند تا صندلی عقب پر شود و آن‌ها جلو بشینند؛ مرحوم آقا هم می‌گفت تنها راهش این است که یک جیپ سفارش دهیم که همه آن جلو باشد. مرعشی گفت: حال ما هم باید ان‌شاالله برای سری‌های آینده شورای 700نفره درست کنیم!