جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دکتر علی مطهری در جمع خبرنگاران: وقایع سال ۸۸ ناشی از حضور موجودی خاص به نام احمدی‌نژاد بود

دکتر علی مطهری در جمع خبرنگاران: وقایع سال ۸۸ ناشی از حضور موجودی خاص به نام احمدی‌نژاد بود

 

 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است وزیر آموزش و پرورش از عضویت در هیات مدیره شرکت استعفا داده ولی مراحل اداری این کار طولانی شده است.

انتقاد از رفتارهای عوامانه کاندیداها در تبلیغات / وقایع سال 88 ناشی از حضور موجودی خاص به نام احمدی‌نژاد بود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه، 20 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران پیرامون رد صلاحیت کاندیداهای تایید صلاحیت شده با فشار برخی دستگاه‌ها، اظهار داشت: در صورتی که پرونده کاندیداها به هیات نظارت آمده و به صورت نهایی صلاحیت آن فرد تایید شده، ورود نهادهای غیر ذی‌ربط به این موضوع درست نیست، زیرا سبب می‌شود هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تحت فشار قرار گیرد و نهایتا با تسلیم این هیات، امکان تضییع حقوق افراد وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان در این زمینه دخالتی نداشته و برخی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از این راه‌ها وارد می‌شوند، بیان کرد: در دیدار با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها  توصیه ام این بود که به هیچ وجه زیر بار این فشارها نروند تا تبدیل به رویه نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامه‌ای که در زمینه رد صلاحیت افراد بعد از تایید نهایی آن‌ها مشاهده کردم، از دادگستری استان تهران بود ولی صحبت از شورایعالی امنیت ملی نیز به میان آمده است، به طور کلی هیچ کدام از این دخالت‌ها قانونی نیست.

مطهری با بیان اینکه بعد از تایید نهایی کاندیداها، راجع به افراد خاصی نامه ای صادر شده تا آن‌ها رد صلاحیت شوند، متذکر شد: این نامه ها مربوط به چند روز پیش است و تا دیروز برای رد صلاحیت افراد فرصت بوده و بعد از آن هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برخی از افراد را رد صلاحیت کرد، زیرا این هیات نیز تا حدی می‌تواند مقاومت کند و بعد از آن هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها نیز در مقابل فشارها تسلیم می‌شود.

رقابت‌های انتخاباتی عوامانه شده است

وی با بیان اینکه سطح رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری کاهش یافته و عوامانه شده است، افزود: کاندیداها گاهی به عوام فریبی دست می‌زنند و تمایل دارند از عدم اطلاع مردم استفاده کنند که این موضوع ممکن است حتی با ایجاد شور و هیجان، مشارکت مردم را افزایش دهد ولی استفاده از این روش نادرست و برای رسیدن به هدف، صحیح نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دنبال کردن این شیوه تبلیغاتی در انتخابات، سطح اخلاق جامعه را کاهش می‌دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تخلف رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در انتخابات، اظهار داشت: هیات نظارت بر مطبوعات باید به این تخلفات رسیدگی کند.

وزیر آموزش و پرورش تخلفی را مرتکب نشده است

مطهری در خصوص وضعیت آموزش و پرورش و گزارش امروز مجلس در این زمینه، بیان کرد: به نظر من آقای دانش‌آشتیانی مقصر نیست، زیرا بلافاصله بعد از رای اعتماد مجلس، از هیات مدیره آن شرکت استعفا داده ولی مراحل اداری این کار طولانی شده و هنوز به روزنامه رسمی نرسیده است و به نظر من تخلفی را مرتکب نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای غیر اخلاقی در انتخابات صورت گرفته که به اخلاق و معنویت جامعه ضربه می‌زند، ادامه داد: باید به این نتیجه برسیم، فردی که رای نمی‌آورد ولی شخصیت خود را حفظ می‌کند وضعیت بهتری نسبت به فردی دارد که همه اصول اخلاقی را زیر پا می‌گذارد و در انتخابات پیروز می‌شود، این موضوعات تجربیاتی است که به رشد جامعه کمک می‌کند و برای آینده مفید خواهد بود ولی شخصیت افراد در این مواقع مشخص می‌شود و پایبندی افراد به اصول مشخص می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی از جهت تکرار اتفاقات سال 88 وجود ندارد، گفت: سال 88 بخاطر موجودی خاص به نام احمدی‌نژاد بود که سلسله جنبان آن فتنه بود، در انتخابات فعلی چنین شخصیتی در بین کاندیداها وجود ندارد./

پایان پیام