سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اخبار در تصویر » حمله بسیار گسترده سایبری بر ستاد انتخاباتی امانوئل ماکرون در آستانه روزیکشنبه و رای دادن مردم به یکی از دو نامزد انتخاباتی!

حمله بسیار گسترده سایبری بر ستاد انتخاباتی امانوئل ماکرون در آستانه روزیکشنبه و رای دادن مردم به یکی از دو نامزد انتخاباتی!

“لا فرانس آن مارش” -ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون – اعلام کرد که هدف یک “حمله خیلی بزرگ سایبری” قرار گرفته است که در اثنای آن یک رشته اسناد  واقعی با فایل های جعلی مربوط به انتخابات مخلوط شده تا در اذهان مراجعان ایجاد تشتت و سرگیجه بنماید.

به گزارش رویترز،  اسناد و فایل های کذایی در وبسایتی موسوم به ” ای-میل لیکس” – یکی از وبسایتهای “همرسانی فایل”- در  آخر وقت دیروز جمعه مقارن و همزمان با پایان کارزار قانونی انتخاباتی انتشار پیدا کرد و بطور ناگهانی ” ۹ گیگابایت” اطلاعات مغشوش، در سایت مزبور آشکار شد، که مشتمل بر “اسناد داخلی کمپین”، منجمله “ای میل ها” و ” اطلاعات مالی” میباشد. بنا به گفته جبهه  “آن مارش”( در حرکت) حمایت کننده از امانوئل مکرون، دسترسی به این اطلاعات،  از طریق “یک عملیات بزرگ و هماهنگ هک ” صورت تحقق به خود گرفته است.

تردیدی نیست که استخراج اسناد واقعی و اختراع اسنادجعلی و قلابی و اختلاط این دو سری اسناد و انتشار آن از طریق هکرهای فوق حرفه ای در فضای سایبری برای تخریب شانس امانوئل ماکرون براساس یک برنامه ریزی بسیار دقیق و حساب شده صورت گرفته است. پیدا است که هدف این حمله هکری تضعیف شانس امانوئل مکرون در برابر رقیبش مارین لوپن قبل از  شرکت مردم در رای گیری یکشنبه است.

به نوشته سایت بی بی سی فارسی کارشناسان امنیتی شرکت “ترند مایکرو” ماه پیش گفتند که هکرهای روسیه کمپین آقای مکرون را هدف گرفته اند، هرچند روسیه دخالت در آن حمله را رد کرد.علاوه بر این روز پنجشنبه آقای مکرون در ارتباط با شایعات پوچی اینترنتی دایر بر اینکه او یک حساب سری در کارائیب دارد شکایتی تنظیم کرد.قای مکرون آن ادعاها را “اخبار جعلی و دروغ” خواند و گفت بعضی از سایت های منتشر کننده این شایعات “با منافع روسیه ارتباط دارند.”