شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ماجرای ازدواج عامل FBI با یک داعشی آلمانی تبار در سوریه و آزادی پس از ۲ سال حبس

ماجرای ازدواج عامل FBI با یک داعشی آلمانی تبار در سوریه و آزادی پس از ۲ سال حبس

“خانم گرین” ، “مامور مخفی اف بی آی”-که همسریک کادر ارتش آمریکا است- برای یک “ماموریت مخفی” به سوریه رفت و درآنجا با یکی از عناصر داعش “مخفیانه” ازدواج کرد، و پس از پشیمانی “مخفیانه” از سوریه گریخت و به آمریکا مراجعه کرد!

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که یکی از  ماموران مخفی این سازمان به عنوان مترجم پس از سفر به سوریه با فردی موسوم به “دنیس کاسپرت” – یک فرددارنده پاسپورت آلمانی، که پیش از پیوستن به داعش، در آلمان خواننده رپ بود و بعد از پیوستن به داعش یکی از مسئولان جذب نیروی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) شده بود – به طور پنهانی ازدواج کرده است.

ماجرای ازدواج عامل FBI با یک داعشی آلمانی تبار در سوریه و آزادی پس از ۲ سال حبس

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی،‌ خانم «دنیله گرین» مترجم اف‌بی‌آی که دارای مجوز فوق محرمانه امنیتی و مامور تحقیق درباره یک تروریست آلمانی عضو داعش بود،‌ به سوریه سفر و با این داعشی ازدواج کرد.

سی‌ان‌ان گزارشی پر ابهام درباره یک مترجم اف‌بی‌آی و ارتباطش با داعش پخش کرد. انتشار این گزارش به معنی تایید محتویات آن نیست.

این گزارش را در متن زیر – به نقل از سایت موسوم به رجا نیوز -بخوانید.

یک مترجم اف‌بی‌آی که دارای مجوز فوق محرمانه امنیتی بود، به سوریه سفر و با یک عضو آلمانی داعش ازدواج کرد؛ تروریستی که این مترجم پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره او بود. «دنیله گرین» دو سال در زندان به سر برد و اخیرا با پایان دوره حبسش آزاد شده است. وی البته تحت نظر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قرار دارد.وی در چکسلاواکی سابق متولد شد و در آلمان بزرگ شده  و در این کشور با یک نظامی آمریکایی ازدواج کرده بود.این زن و شوهر با هم به آمریکا آمدند و دنیله گرین،‌ در دانشگاه کلیمسون آمریکا در رشته تاریخ، دوره کارشناسی ارشد را به اتمام رساند.چند سال پس از فارغ التحصیلی، او به عنوان مترجم به استخدام اف بی آی امریکا درآمد. مقامات این نهاد اطلاعاتی- امنیتی او را جزو تیم پرونده تحقیق درباره «دنیس کاسپرت» خواننده و رَپِر آلمانی که در سال 2012 به داعش پیوسته بود، قرار دادند.این تبعه آلمان پس از عضویت در داعش، از حامیانش خواسته بود در اروپا دست به حملات تروریستی بزنند و خودش هم در ویدئویی که منتشر شده، سر یکی از قربانیان داعش را برید(جزئیات بیشتر).هرچند برخی رسانه ها از کشته شدن او در حمله هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا خبر داده بودند، اما گزارش‌های بعدی از احتمال زنده و در کنار داعش  بودن او حکایت داشته است.در راستای تحقیق اف بی آی درباره این تروریست آلمانی، «گرین» از طریق اسکایپ با این خواننده سابق ارتباط برقرار و با او تماسهایی ایجاد کرد.بنا بر تحقیقاتی که بعدا صورت گرفته، او با سه خط ارتباطی از طریق اسکایپ با تروریست آلمانی مرتبط بوده اما اف بی آی تنها از وجود دو خط ارتباطی مطلع بود.گرین در ژوئن 2014 به مسئولش در اف بی آی گفت که برای ملاقات با خانواده‌اش،‌ به آلمان سفر می‌کند.این عضو اف بی آی اما به آلمان نرفت و اول به کانادا و از آنجا به ترکیه رفت. او با کمک تروریستها خود را به سوریه رساند و سپس ناپدید شد.وی در منطقه تحت کنترل داعش در سوریه با تروریست آلمانی دیدار کرد و در آنجا اعتراف کرد که با اف بی آی مرتبط است و اینکه اف بی آی در حال تحقیق درباره فعالیتهای این خواننده سابق است.در همان سوریه،‌ دنیله گرین با تروریست آلمانی عضو داعش ازدواج کرد.پس از چند هفته اقامت در سوریه و ازدواج با تروریست آلمانی، او ایمیل‌هایی به آمریکا فرستاد و گفت که «من آدم ضعیفی بودم. من این بار، افتضاح به بار آوردم».او در ایمیلی دیگر نوشت: «من از خانه دور شدم و نمیتوانم برگردم. من در سوریه هستم. من در یک محیط بسیار خشن هستم و نمی‌دانم تا کی بتوانم دوام بیاورم. اما اینها دیگر مهم نیست چرا که خیلی برای این حرفها دیر شده است. من شاید در صورت بازگشت(به آمریکا) برای مدت طولانی در زندان باشم اما این زندگی من است».ششم آگوست 2014 او داعش و سوریه را به مقصد آمریکا ترک کرد و به این کشور برگشت. او به محض ورود در فرودگاه آمریکا بازداشت شد.خبرنگار سی ان ان در گزارشش درباره این عضو اف بی آی، گفته که برخلاف دیگر پرونده ها، موضوع بازداشت دنیله گرین اصلا رسانه ای نشد و وزارت دادگستری امریکا هم محرمانه آن را پیش برد و حتی پس از رسانه ای شدن این پرونده، این وزارتخانه باز هم سکوت در پیش گرفته است.مترجم اف‌بی‌آی پس از بازداشت بلافاصله به اتهام خودش اعتراف کرد و به خاطر همکاری اش در پرونده، به دو سال زندان محکوم شد.به گفته سی‌ان‌ان، در پرونده های مشابه قبلی مجازاتهای 8 سال و 15 سال زندان وجود داشته اما دنیله گرین دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش سایت بی بی سی فارسی به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا بنا بر گزارش اف‌بی‌آی، دانیلا گرین، زن مترجم، پیش از ازدواج با این عضو داعش، برای نزدیک به شش ماه مامور بوده است تا او را تحت نظر بگیرد. خانم گرین در سال ۲۰۱۴ میلادی در مورد سفرش به سوریه به اف‌بی‌آی دروغ گفته بود.

اف‌بی‌آی گفته است که در پی این رویداد، معیارهای گزینشی و امنیتی خود برای استخدام را تغییر داده است.

دانیلا گرین ۳۸ ساله پس از بازگشت به آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی به تحمل دو سال زندان محکوم شد.

پرونده این مترجم اف‌بی‌آی تاکنون به دستور یک قاضی آمریکایی محرمانه مانده بود، اما روز دوشنبه، اول ماه مه، دادگاه فدرال آن را از طبقه‌بندی خارج کرد.

مردی که خانم گرین به عقد او درآمده بود یک خواننده رپ آلمانی به نام دنیس کاسپرت است که پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه به داعش پیوست.

آمریکا دو سال پیش (۲۰۱۵ میلادی) نام دنیس کاسپرت را در فهرست “تروریست‌های بین‌المللی” قرار داد.

دنیس کاسپرت در یکی از ویدئوهای تبلیغی داعش در حالی تصویر شده بود که به نظر می‌رسد یک سر تازه بریده شده را در دست دارد.آمریکا یک بار از کشته شدن این فرد خبر داد، اما کمی بعد این ادعا را پس گرفت.

دانیلا گرین که در دفتر اف‌بی‌آی در دیترویت مشغول به کار بود، در ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی ماموریت پیدا کرد که به عنوان مترجم آلمانی، کاسپرت را تحت نظر بگیرد.

او شش ماه بعد، پنهانی به سوریه رفت و با این مامور جذب نیرو در داعش ازدواج کرد.

خانم گرین که متولد چکسلواکی سابق است، پیش از این سفر به مدیر خود در اف‌بی‎آی گفته بود که برای دیدار با والدینش به آلمان می‌رود، اما به گزارش سی‌ان‌ان دانیلا در عوض به ترکیه رفت و با کمک داعش از مرز عبور کرد و به دنیس پیوست.

خانم گرین در زمان سفر به سوریه هنوز رسما همسر یک سرباز آمریکایی بود. با وجود این، آن طور که گزارش شده است، او کمی پس از ورود به سوریه در ماه ژوئن ۲۰۱۴ میلادی به عقد دنیس کاسپرت درآمد.

دنیس کاسپرت پس از پیوستن به داعش نام هنری خود “دسو داگ” را به ابوطلحه الالمانی تغییر داد.

بنا به گزارش سی‌ان‌ان، خانم گرین کمی بعد از ازدواج با دنیس کاسپرت، دچار تردید می‌شود و در پیغامی به یکی ازآشنایانش که نام او فاش نشده است، می‌نویسد: “من واقعا اشتباه بزرگی کردم و حسابی گیر افتادم.”

او روز بعد می‌نویسد: “کار من تمومه و دیگه نمی‌تونم برگردم… در وضعیتی بسیار دشوار قرار گرفتم و نمی‌دونم چقدر اینجا بتونم دوام بیارم… اما دیگه مهم نیست چون خیلی دیر شده….”

با وجود این، دانیلا گرین موفق شد که یک ماه بعد از ورود به سوریه از این کشور بگریزد و به آمریکا بازگردد.

هنوز معلوم نیست که او دقیقا چطور توانسته است از سوریه خارج شود، اما به گزارش سی‌ان‌ان، آنطور که دانیلا به بازجویان خود گفته است، در مدت حضورش در سوریه به دنیس کاسپرت خبر داده بوده که او تحت نظر اف‌بی‌آی بوده است.

خانم گرین در دسامبر ۲۰۱۴ میلادی به اتهام اظهارات کذب مرتبط با تروریسم بین‌المللی محکوم شد و به تحمل دو سال حبس در زندان فدرال محکوم شد.

او سال گذشته با اتمام دوران محکومیتش از زندان آزاد شد و آنطور که گزارش شده است، اکنون به عنوان خدمتکار در هتلی که محل آن فاش نشده کار می‌کند.

بنابر مدارک دادگاه که سی‌ان‌ان به آن دسترسی پیدا کرده است، دادستان عمل خانم گرین را “خطای فاحش” و مستحق “مجازات شدید” ارزیابی کرده بود، اما به علت سابقه درخشان خدمت و همکاری با مقام‌ها، دادگاه در محکومیت او تخفیف جدی قائل شده است.

شان مور، وکیل خانم گرین به سی‌ان‌ان گفته است که موکلش بدون شک “باهوش، سخنور و همزمان خام” بوده است، اما پس از این اشتباه “عمیقا نادم و پشیمان” شده است.