شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخباری از این سو و از آن سو

اخباری از این سو و از آن سو

واکنش عجیب علی کریمی به ماجرای هانی و پرسپولیسی‌ها

بعد از اینکه هانی نوروزی نتوانست در جشن پرسپولیسی ها شرکت کند، حاشیه های فراوانی به سراغ این تیم آمد و وضعیت پرسپولیس در آستانه بازی با الهلال از نظر روحی بغرنج شده است. به گزارش نامه نیوز، علی کریمی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در واکنش به این اتفاقات و ناراحتی های به وجود آمده همه بازیکنان فعلی این تیم را در اینستاگرام آنفالو کرد تا اعتراضش را به این موضوع نشان دهد.این موضوع باعث ناراحتی برخی از بازیکنان پرسپولیس شده به طوری که آن ها هم در اینستاگرام شان بدون نام بردن از کریمی به برخی که خود را از بزرگان پرسپولیس می دانند به شدت تاخته اند. سید جلال حسینی شب گذشته بیانیه ای منتشر کرد و در این خصوص توضیح داد که قرار بوده هانی به همراه او روی سن برود اما این اجازه به خاطر کج سلیقگی ها داده نشده است.حسینی در بخش پایانی بیانیه خود اما کنایه هایی مطرح کرده که برخی معنقدند منظور وی کریمی بوده است. کاپیتان پرسپولیس نوشت: به دنبال منافع شخصی و سوء استفاده از احساسات کودکی معصوم. خدمت این دوستان می‌بایست عرض نمایم که بزرگی در ذات انسان است نه در نقش آفرینی پس ژست بزرگان پرسپولیس را به خود نگیرید و چهره حق به جانب خود را کنار بگذارید، چه آنکه راه اثبات تعصب و اسطورگی سوء استفاده از اشک چشمانی بی‌گناه نمی‌باشد.

 

الهه راستگو باید تاوان نافرمانی خود را بدهد

با فشار برخی چهره‌های افراطی اصلاح‌طلب به هیات‌های نظارت، صلاحیت الهه راستگو تاکنون مورد تایید قرار نگرفته است. در جلسه ای که اخیراً با حضور تعدادی از اعضای سرشناس اصلاح طلب برگزار شده، یکی از این افراد گفته “راستگو باید هزینه نافرمانی چهار سال پیش در شورای شهر تهران را بپردازد. به هیچ وجه نباید اجازه دهیم صلاحیت وی تأیید شود.” با توجه به اینکه در ماههای اخیر اسناد زیادی از رانت خواری، فساد مالی و … برخی از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در رسانه ها منتشر شده، ولی خبری از ردصلاحیت در اردوگاه اصلاح‌طلبان به گوش نمی رسد. فارس این خبر را منتشر کرد.

ولی‌عهد عربستان وزیر خارجه بحرین را تهدید به برکناری کرد

ولی‌عهد عربستان با ارسال پیامی به وزیر خارجه بحرین به وی گوشزد کرد که منامه باید در خصوص برقراری رابطه با ایران تابع سیاست‌های دیکته شده ریاض باشد. بن نایف، وزیر خارجه بحرین را تهدید کرد، اگر به تلاش برای آشتی با ایران ادامه دهد، او را از منصبش عزل خواهد کرد. مشرق این خبر را منتشر کرد.

توبیخ و انتقال اجباری آتش‌نشانان معترض در پرونده پلاسکو

احمد مسجدجامعی روز جمعه، اول اردیبهشت، گفت که با وجود انتشار «گزارش ملی» حادثه پلاسکو هنوز هم نیاز به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای این حادثه هست تا «مقصران و متخلفان» شناسایی شوند و از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود. به گفته آقای مسجدجامعی، بر اساس گزارش کمیته فنی شورای شهر، آتش‌نشانی به دلیل کمبود امکانات امکان انتقال آب تا ارتفاع ۴۰ متر یعنی طبقات انتهایی ساختمان پلاسکو را نداشته است. وی تاکید کرد که بسیاری از برج هایی که مجوز ساخت آنها صادر شده ارتفاعی بیش از ۴۰ متر دارند و آتش‌نشانی امکانات لازم برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های احتمالی در این ساختمان‌ها را ندارد. این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت که شهرداری ۱۹۸ میلیارد تومان از بودجه آتش‌نشانی را به این سازمان پرداخت نکرده است. آقای مسجدجامعی همچنین گفت که دستور تخلیه ساختمان پلاسکو ۳۱ دقیقه قبل از ریزش ساختمان صادر شده، اما این ابهام هست که آیا فرد دیگری این دستور را نقض کرده یا این این دستور به اطلاع عده ای از آتش‌نشانان نرسیده است. به گفته این عضو شورای شهر تهران، برخی از آتش‌نشانان اعلام کرده اند که به درخواست‌هایشان پاسخ داده نشده و «حتی در مواردی با نوعی توبیخ و جابجایی ناخواسته» مواجه شده اند. مهر این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش توئیتری ظریف به اظهارات ترامپ

محمد جواد ظریف در توئیتر خود در پاسخ به اظهارات ترامپ درباره برجام نوشت: ببینیم آیا آمریکا آماده است به متن برجام پایبند باشد، روحش به کنار. تا کنون واشنگتن هر دو را زیر پای گذاشته است. باید باز هم از ماژیکم استفاده کنم؟

اطلاعيه مهم بانک مركزی به کسانی که حساب بانكی دارند

بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای راه‌اندازی سامانه نهاب (نظام هویت سنجی الکترونیکی)، كليه مشتريان بانک‌ها لازم است با مراجعه به شعبه‌های بانک خود، از صحت ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای‌شان اطمینان حاصل کنند. در غير اين صورت، امکان ارایه خدمات بانکی به حساب‌های دارای نقص اطلاعات پس از نیمه اردیبهشت امکان‌پذیر نخواهد بود.

حقوق فوق نجومی ۲۵۰ میلیارد تومانی!

تاجگردون، نماینده مجلس دهم در برنامه دست‌خط گفت: سال ۹۵ موضوع حقوق‌های نجومی اتفاق افتاد؛ من سال ۹۴ بنا به تناسب کاری‌ام گزارش‌هایی دریافت کردم از برخی پرداختی‌های نامناسب در برخی از شرکت‌ها و دولت‌ها. ما افراد خیلی خیلی بالاتر از رئیس صندوق توسعه ملی داشتیم که پرداخت‌هایش بالاتر از این بود؛ ما ۷۵ میلیون هم داشتیم، ۸۰ میلیون هم داشتیم چرا نامش را نیاوردند؟ در جریان بررسی حقوق‌های نجومی تخلف ۱۵۰ و ۲۵۰ میلیارد تومانی هم داشتیم. نقدینگی رشد فزاینده‌ای پیدا کرده و در ۴ سال اخیر، سالی ۲۰ تا ۳۰ درصد بالا رفته. وی گفت: فرمانده تیم اقتصادی دولت مشخص نیست و نظارت در سازمان برنامه و بودجه تعطیل است.

 

تبعیض نژادی بانک‌های انگلیس علیه ایرانی‌ها

یک شرکت حقوقی مستقر در انگلیس می‌گوید شکایت‌های متعددی مبنی بر بسته شدن حساب‌های بانکی اتباع ایرانی در انگلیس، به دلیل تابعیتشان دریافت کرده است. یک شرکت حقوقی مستقر در انگلیس می‌گوید شکایت‌های متعددی مبنی بر بسته شدن حساب‌های بانکی اتباع ایرانی در انگلیس، به دلیل تابعیتشان دریافت کرده است. به نوشته روزنامه گاردین، این شکایت‌ها که بالغ بر 60 مورد هستند بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا افزایش یافته‌اند. مطابق این گزارش، شهروندان ایرانی که به صورت قانونی در انگلیس زندگی می‌کنند هنگام افتتاح حساب‌های بانکی بایستی فرایند مطولی را پشت سر بگذارند. اکنون، کسانی که موفق به افتتاح حساب شده‌اند شکایت می‌کنند که این حساب ها ناگهان بسته شده‌اند.