جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آخرین اخبارِ انتخابات در بسته خبری امروز

آخرین اخبارِ انتخابات در بسته خبری امروز

روحانی پس از ثبت نام  انگشتان دست خود را بالا برد و با صدای بلند گفت “من دوباره آمدم برای ایران و برای اسلام و از همه می‌خواهم دوباره برای ایران و اسلام بیایند”.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در ساعات پایانی چهارمین روز ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری دوازدهم در حالی که مقدمات ثبت‌نامش را انجام داده بود انگشت رأی خود را به علامت پیروزی بالا برد و در برابر ده‌ها دوربین عکاسی و خبرنگاران با چهره‌ای خندان و رویی گشاده پیامی را بدون کلام به دوستداران و مخاطبانش داد که شاید زمانی باید از خود او پرسید که اطمینان به حضور در ستاد انتخابات کشور برای دور دوم ریاست جمهوری خود و ریاست جمهوری دوازدهم و بالا بردن انگشتانش به علامت پیروزی از کجا ناشی شد؟روحانی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: من آمدم برای ایران و برای اسلام و از همه می خواهم دوباره برای ایران و اسلام بیایند. شاید پاسخ روحانی به اینکه معنای بالا بردن انگشتانتان به علامت پیروزی در ستاد انتخابات کشور چه بود، همین جمله باشد که گفت.

علت حضور رئیسی در انتخابات به روایت خودش

رئیسی در جمع خبرنگاران در وزارت کشور گفت، از وضعیت کشور مطلعم گفت: بیش از سه دهه مدیریت داشته‌ام. آسیب‌ها را می‌شناسم. می‌توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد. در مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی تمام تلاشم این بود که آنچه از حکم رهبری استفاده می‌شود برای خدمت به فقرا و مستمندان باشد اما از ناحیه مردم، طلاب، علما و دانشگاهیان از من دعوت شد. نظر من امتناع از ورود به انتخابات ریاست جمهوری بود. به همه گفته‌ام که بنایی برای حضور در انتخابات ندارم اما دیدن بسیاری از مشکلات مردم و تقاضاهای مختلف موجب شد به انتخابات ورود کنم پس حجت بر من تمام شد.

نظر آیت الله جوادی آملی درباره شرایط رئیس جمهور

آیت‌الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق امروز خود با اشاره به نامه امیرالمومنین به کمیل می‌گوید: حضرت فرمود یک شانه و دوش قوی نداشتی که این بار را به دوش بکشی آن دوشِ قوی این بار را می‌کِشد، این بار مسئولیت را رها کردی و رفتی، این را به کمیل می‌گوید! حالا این حرف‌ها حرف‌های روز هم هست! به مسئولین ما هم همین حرف‌ها را فرمود. وقتی نیرومند نبودی کسی از پهلوی تو هیمنه‌ای احساس نمی‌کند! هیبتی نداری که دیگران بترسند. تو نه حقّ مردم را اَدا کردی، نه حقّ رهبر را ادا کردی، نه حقّ امیر را ادا کردی نه حقّ مصر را ادا کردی این نقدهای وجود مبارک حضرت امیر است نسبت به کمیل. بنابراین اگر کسی اهل دعای کمیل بود دلیل نیست که او بتواند کشور را خوب اداره کند و یا حوزه استحفاظی‌اش را خوب اداره کند! دعای کمیل، ضروری و نافع است، اما برای کسی که بخواهد مسلّح بشود مدیریت هم حتمی است. یعنی داشتن قدرت و توانایی مدیریت در پذیرش مسئولیت ها ضروری است. شفقنا این خبر را منتشر کرد.

سعید جلیلی صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری را ترک کرد.

نامه نیوز نوشت: گفته می شود جلیلی انتخابات را ترک کرد، زودتر از آنچه تصور می شد. او بازیگر این انتخابات نیست. قبل از رفتنش اما یک چیز را گویا مشخص کرده است. او مخالف نامزدی محمد باقر قالیباف است. برخی کانال های دیگر اصولگرا هم گفته اند که او در ساعات آینده بیانیه خواهد داد . نکته و فصل مشترک همه این خبرها اما یک گزاره است. گفته‌اند که او خواهد گفت که به نفع رییسی کناره گیری می کند. این یعنی اینکه اولا او به سازوکار جمنا همچنان بی اعتقاد است و نظرش را به نظر این ائتلاف تعمیم نداده و دو اینکه او همچنان نسبت به محمد باقر قالیباف نقد دارد . آنقدر که حاضر نیست این کناره گیری اش را به نفع فرمانده سابقش اعلام کند .

پیش‌بینی علم‌الهدی از نتیجه انتخابات

علمالهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد تصریح کرد: در انتخابات مردم هر کسی را انتخاب کنند باید برود و نوکری کند و اگر دلشان نخواست باید بروند کنار بنشینند زیرا مردم دوست دارند کس دیگری را انتخاب کنند.

نباید رحم اجاره‌ای را کاندیدای ریاست‌جمهوری کرد

زارع‌فومنی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام در انتخابات گفت: اولین رئیس‌جمهوری خواهم بود که مدیران نسل اول را تغییر می‌دهم. روحانی اصلاح طلب نیست و تصمیم جناح اصلاح طلب در حمایت از روحانی انتخاب بد و بدتر است. امروز کسانی ادعای اصلاح طلبی می‌کنند که یک روز هزینه ندادند.

مساجد به محل حمایت نامزدها تبدیل نشود

سید احمد خاتمی پنجشبه شب در یادواره شهدای مداح و هیات های مذهبی استان یزد افزود: حریم مقدس مساجد و هیات های مختلف باید همواره از گرد و غبارهای مقطعی دور باشد. وی ادامه داد: بهره گیری از ساحت مساجد و تکایا برای فعالیت های جناحی و گروهی موجب دور شدن مردم و جوانان از این مکان های مقدس می شود بنابراین باید همواره متولیان امر به اینگونه مسائل مهم عنایت داشته باشند. عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش منابر و سخنرانی ها در هدایت مردم در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: منابر باید همواره همراه با کلام وحی ، مداحی ، اخلاق و سیاست باشد و سیاستی مورد نظر همان دیدگاه های و سیاست های رهبری فرزانه انقلاب اسلامی با رعایت مصالح نظام و کشور باشد. امام جمعه موقت تهران گفت: مسائل سیاسی که در سطح مساجد بیان می شود نباید سیاست، حزبی و گروهی باشد و مساجد به محل حمایت کاندیداها تبدیل نشود. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

رفع اختلال تلگرام صوتی پس از تهدید مدیر تلگرام

سرویس جدید تلگرام صوتی در ایران که تا ساعتی پیش در بسیاری از سرویس‌دهنده‌های اینترنت شامل موبایل و ثابت قطع شده بود، لحظاتی قبل در تمام سرویس‌دهنده‌ها در دسترس قرار گرفت ایران این این خبر را منتشر کرد.