جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » رویارویی بسیج با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

رویارویی بسیج با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

راهپیمایی بسیجیهای عبا-عمامه ای در بروجرد و متهم کرد “شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور” به حمایت از ائمه جماعت فاسد و تجمل گرا و ضد انقلابی مانند حسن ترابی گودرزی بروجردی امام جمعه بروجرد!

گروهی از بسیجی های عبا-عمامه ای بروجرد در استان لرستان با هدف پوست موز انداختن زیرپایِ “حسن ترابی بروجردی گودرزی” امام جمعه این شهر، دست به راهپیمایی زده و “حسن ترابی” و سایر امامان جمعه در ایران در یک راهپیمایی به سمت تهران متهم به “فساد، نالایقی، و نااهلی” کردند و مدعی شدند که حسن ترابی امام جمعه بروجرد درردیف مسئولان ظالمی است مانع بزرگ و اصلی پیشبرد گفتمان و تحقق اهداف “انقلاب” شده است”..”و سال‌هاست با لگدکوب کردن ارزش‌ها و ترویج فساد و نکبت در بروجرد در حق مردم خیانت می‌کند”….”امامان جمعه سایر شهر‌های ایران نیز «بانی و پشتیبان اصحاب قدرت و ثروت» شده اند «این وضع قابل تحمل نیست.»…”بسیاری از ائمه جمعه کشور همچون امام جمعه فعلی بروجرد خود به عامل فساد و نکبت» تبدیل شده‌اند.

جماعت بسیجیهای عبا-عمامه ای از آنچه «سکوت مرگ‌بار شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ” میخوانند!!  انتقاد کرده‌اند. در مقابل،از «نهاد‌های ویژه‌ای» یاد می‌کنند که وظیفه‌ای جز «برخورد با طلاب انقلابی» برای خود متصور نیستند. این نهاد‌های امنیتی٬ نظارتی و حتی انقلابی سال‌هاست که «به شکلی هدفمند و البته مشمئزكننده و نامعقول، برای طلاب و روحانیون استان، به‌پا و کشیک گذاشته‌اند».و در سال‌های اخیر «بیش از ۴۰ پرونده قضایی برای روحانیت و طلاب انقلابی» تشکیل داده‌اند.«ما نخواهیم گذاشت مسئولیت کم‌کاری‌های برخی منصوبین نادان را، رهبر مقتدر انقلاب متحمل شوند».

همین جمعیت بسیجی عبا- عمامه ای در هجدهم اسفند 1395 نیز بیانیه دیگری برعلیه حسن ترابی گودرزی بروجردی صادر کرده بود که به شرح زیر است:

بیانیهء ” روحانیت انقلابی” بروجرد

? بسم الله الرحمن الرحیم ?
?قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی و فردی?
سوره سبا آیه ٤٦
امام خامنه ای: “اینطور نیست که مردم و ما بنشینیم نگاه کنیم که کسانی ارزشهای انقلاب را تاراج کنند و یا به آنها اهانت نمایند و آنها را سبک بشمارند. ارزشهای انقلابی و دستاوردهای انقلاب و فضای اسلامی جامعه، ناموس همه ی آحاد مردم ماست از آن غیرتمندانه و با کمال قدرت دفاع میکنیم”.
۱۳۶۸/۷/۲۸

یکی از حساس ترین جایگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی امامت جمعه در هر شهر است که ظرفیت های عظیم این منصب نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی دارد.
امام جمعه فعلی بروجرد(شیخ حسن ترابی) در ۱۳ سال گذشته با اقدامات خلاف شرع و قانون و اخلاق, خسارات عظیمی بر بروجرد تحمیل و ذهن مردم را نسبت به انقلاب بدبین کرده و موجب دلسردی شده اند.
علی رغم نصایح خیر خواهانه و تذکرات دلسوزانه و پیگیری های مجدانه اقشار مختلف مردم اعم از روحانیت، ایثارگران، جانبازان و خانواده های محترم شهدا وصبر بیش از یک دهه عموم حزب الله ایشان نسبت به روند خلاف قانون خویش اصرار ورزیده.
ایشان در اقدامی سخیف به دستور مستقیم خود، موجب زندانی شدن دو تن از روحانیون انقلابی بروجرد شده است. ناگفته پیداست این اقدام نابخردانه ناشی از روحیه استکباری و زورگوی می باشد.
روحانیت انقلابی بروجرد در راستای عمل به وظیفه دینی خود,
صبح امروز باحضور در دفترامام جمعه
ضمن اعتراض شدید به روال غلط شیخ حسن ترابی،خواستار برچیده شدن بساط ظلم در بروجرد می باشند.
روحانیت انقلابی بروجرد
۱۸ اسفند۱۳۹۵
خانه قرآن و عترت تالیاتtaliat.blog.ir

دو کانال تلگرامی این معترضان به نام‌های «مقاومت در لرستان» و «مقاومت در بروجرد» از روز پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین‌ماه، به پوشش اخبار و تصاویر این راهپیمایی اقدام کرده‌اند.تعداد دیگری از کانال‌های تلگرامی محافظه‌کاران هم از روز گذشته انتشار تصاویر٬ بیانیه‌ها و گزارش‌های مرتبط با این راهپیمایی را آغاز کرده‌اند.

“حکم امامت جمعه  حسن ترابی برای سه سال دیگر تمدید گردید”.( یکشنبه سی ام مهر ۱۳۹۱   خبر صدا و سیمای استان)

وب خبری موسوم به  “درکنار مردم بروجرد”  بااعلام خبر تمدید مجدد حکم امامت جماعت حسن ترابی برای سه سال دیگر از سال 1391 تا سال 1394 ، تمدید این سمت و جایگاه را به ایشان تبریک گفته و برای ایشان توفیق روز افزون و تلاش بیشتر برای پویائی حوزه های علمیه بروجرد را خواستار شده بود. در همین وبگاه خبری اضافه شده بود که : “طلاب و روحانیون شهر معمولا به عنوان یک چشم امید در نظام جمهوری اسلامی ایران به این سِمَت نگاه می کنند و انتظار دارند امام جمعه شهرستان همیشه حامی و پشتیبان واقعی آنها باشد.(البته نه به این معنا که هر کار خلاف و قانونی را تایید و مورد حمایت قرار دهد)

اما ازآنجا که حسن ترابی پس از انقضای دوران تمدیدشده سه ساله، در سال 1394 بازهم حکم مجدد تمدید دریافت کرد و در آنجا با استفاده از موقعیت و هماهنگی با نیروهای نظامی و پاسداران و نهادهای امنیتی جای پای محکمی دارد، و مخالفان خود را به راحتی بازداشت و زندانی میکند، قشقرقی توسط بسیجیهای عبا-عمامه ای برعلیه به راه افتاده است.