جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حیات وحش » دنیای اسرارآمیز “شوالیه زائر” در ناحیهء “شروپشایر” انگلستان.

دنیای اسرارآمیز “شوالیه زائر” در ناحیهء “شروپشایر” انگلستان.

مخفیگاه اسرارآمیز “شوالیه های معبد”  به راهنمایی یک خرگوش دانا و هوشیاری کودکان بازیگوش پس از هفتصدسال فراموشی، کشف شد!

بچه ها در جنگل بازی میکردند و دنبال توپ خودشان میدویدند. توپ در یک سوراخ افتاد. سوراخی که توسط یک خرگوش کنده شده بود و به لانه خرگوش میرسید. بچه با تلاش زیادبه دنبال توپ خود به داخل سوراخ خرگوش سرکشیدند. اما دهلیز دیگری درکنار لانه خرگوش پیدا کردند که به یک معبد عظیم اسرار آمیز زیرزمینی راه میبرد. جایی که هیچ باستانشناسی از وجودش آگاهی نداشت!
سوراخ خرگوش که به یک غار 700 ساله رسید!
این داستان آلیس در سرزمین عجایب نیست. واقعیت است. اما شاید واقعیتی که الهام دهنده نویسنده داستان آلیس درسرزمین عجایب برای نگارش داستانش بوده باشد.
سوراخ خرگوش که به یک غار 700 ساله رسید!
آری، خرگوش دانا در محلی در جنگل سوراخی برای لانه خودش ساخته بود که در گذرگاه  “غارهای کاینتون”، یک مخفیگاه زیرزمینی 700 ساله قرار داشت. درست مثل داستان آلیس، این سوراخ به یک سرزمین عجایب می رسد که برای رهگذران عادی نامرئی است.
سوراخ خرگوش که به یک غار 700 ساله رسید!
این فضای باستانی در “شروپشایر” در انگلستان به شوالیه زائر تعلق دارد که قدرت و ثروت خود را با جنگیدن در جنگ های صلیبی ساخت. بعدها این غارها توسط کاهنان، بت پرستان و فرقه های مذهبی مخفی مورد استفاده قرار می گرفتند که به دنبال یک فضای امن برای برگزاری مراسم مذهبیشان بودند.
سوراخ خرگوش که به یک غار 700 ساله رسید!
بااین حال در سال 2012 توسط صاحبان زمین پس از اینکه از بازدیدکنندگان بی شمار خسته شده بودند، بسته شد. اما عکاس 33 ساله بیرمنگامی «مایکل اسکات» وارد آن شد و این فضای اسرارآمیز را در عکس هایش مستند کرد.
سوراخ خرگوش که به یک غار 700 ساله رسید!