جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در لابه لای اخبار رسانه ها

در لابه لای اخبار رسانه ها

 

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند.

*********

کیهان

گازش تُرش است /مفت بفروشید به کرسنت!
یک روزنامه زنجیره‌ای مدعی شد قرارداد کرسنت را باید به همین شکلی که هست اجرا کرد و از بن‌بست خارج شد.
روزنامه اعتماد به قلم سیدحمید حسینی نوشت: بسیاری از کارشناسان و مسئولان با دیدگاه آقای ترکان که تاکید کرده نباید در دعوایی وارد شویم که نتیجه آن به زیان کشور است، موافق هستند. با این توجیه که باید شبکه صادراتی گاز کشور را گسترده کرده و از طریق ایجاد وابستگی کشورها به خطوط گاز، امنیت سیاسی و اقتصادی خود را به حداکثر برسانیم…هدف از قرارداد کرسنت، توسعه امنیت سیاسی و اقتصادی بود. بنابراین تصمیم گرفته شد که گاز همراه نفت میدان سلمان که گازی ترش است، به امارات صادر شود. حال آنکه دو اشتباه یا بهتر است بگوییم اهمال بر این قرارداد سایه افکنده بود. نخست آنکه شرکت کرسنت یک نهاد غیردولتی در امارات به شمار می‌رفت در حالی که طرف این قرارداد در ایران شرکت ملی نفت بود. از سویی دیگر آنچه توجه به آن در قرارداد کرسنت مغفول مانده بود نوع قیمت‌گذاری گاز بود.
اعتماد به شکل سر بسته و بدون آن که به رشوه‌های مبادله شده در وزارت نفت دولت اصلاحات اشاره کند، می‌افزاید در سال 84 این قرارداد مجدد تمدید شد، اما این‌بار با دخالت برخی نهادهای دولتی و سازمان بازرسی کشور در راستای بررسی برخی حواشی این قرارداد موضوع رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت. این دخالت در نهایت منجر به کشیده شدن پای این پرونده اختلاف به دادگاه بین‌المللی شد که نتیجه‌ای جز جریمه طرف ایرانی در پی نداشت. حال آنکه اگر این محل اختلاف بر سر قیمت گاز صادراتی بین ایران و شرکت کرسنت خارج از دادگاه بین‌المللی حل و فصل می‌شد، ایران متحمل پرداخت جریمه به این شرکت نمی‌شد.
این روزنامه در ادامه نوشت: تردیدی نیست که برای تصمیم‌گیری درباره نوع ارتباط‌گیری با این کشور باید با دقت بیشتری عمل کنیم. رابطه ایران و امارات مهم‌تر از قرارداد کرسنت است. ما باید تلاش کنیم تا با به کارگیری سیاست‌های صحیح امارات متحده عربی را به خود وابسته کرده تا از این طریق امنیت پایدار در بخش اقتصادی و سیاسی ایجاد کنیم…
این کشور می‌تواند بازار صادراتی بسیار مطلوبی برای ایران به شمار روند. آن هم برای گازی که ترش بوده و به جرات می‌توان گفت ارزش چندانی به لحاظ اقتصادی برای ایران ندارد. به این ترتیب می‌توان گفت آنهایی که نگاه‌شان به قرارداد کرسنت مثبت است، نگاهی بلندمدت و براساس منافع بلندمدت ملی است، حال آنکه مخالفین اغلب نگاهی محدود به منافع حزبی و سیاسی را دنبال می‌کنند که عایدی ملی به دنبال ندارد. به نظر می‌رسد شورای امنیت ملی به جای منع رسانه‌ها برای ورود به این پرونده کرسنت، باید به این مسئله ورود کرده و این پرونده را یک‌بار برای همیشه بررسی کرده، به جمع‌بندی برسد.
یادآور می‌شود اخیرا ترکان مشاور رئیس‌جمهور هم مدعی شده بود کرسنت غلط و ظالمانه است اما باید اجرا کنیم(!)
یادآور می‌شود روحانی در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی معترض جدی قرارداد کرسنت بود اما طبق نامه‌ای که به خاتمی نوشت وزارت نفت در این زمینه پاسخگوی وی نبود، روزنامه اعتماد اجرای قرارداد سراسر خسارت‌باری را توجیه می‌کند که گاز ایران را برای 25 سال، به قیمت 14 برابر زیر قیمت‌ جهانی فروخته است؛ بی‌آن که متعرض عوامل انعقاد این قرارداد خائنانه و حضور فعلی آنها در مصادر مدیریت وزارت نفت باشد. در زمان قاجار هم برخی عناصر وابسته می‌گفتند نفت ماده بدبویی است و باید واگذار شود. معلوم نیست این روزنامه چه سرّ و سرّی با متهمان ماجرا دارد که خواستار بستن پرونده می‌شود حال آن که محتمل است متهمان ماجرا در قراردادهای جدید نفت و گاز نیز خیانت‌های مشابهی را مرتکب شوند.
شما در موضع پاسخگویی هستید نه پرسشگری آقای روحانی!
رئیس‌جمهور بعد از 4 سال باید درباره عملی نشدن وعده‌ها و پیش‌بینی‌هایش توضیح دهد اما از موضع پرسشگر رفتار می‌کند!
روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: یکی از اهداف دولت یازدهم در سیاست خارجی این بوده که در تعامل با جهان راهی برای سرمایه‌گذاری خارجی پیدا کند. باید دید آیا موفق بوده است؟ در گام اول برای چنین اهدافی لازم بود که گفت‌وگوهای هسته‌ای که در دولت گذشته هیچ‌گاه قطع نشد ادامه پیدا کند و ادامه پیدا کرد.
نتیجه تلاش‌های دولت از برجام سر برآورد. با آنکه قبل از انتخابات، رئیس‌جمهور منتخب ملت 70 درصد مشکلات کشور را ناشی از ضعف و سوءمدیریت می‌دانست و 30 درصد را مربوط به تحریم‌ها، اما پس از انتخابات همه مشکلات کشور از جمله آب خوردن مردم را هم به تحریم‌ها مربوط دانست. مجموعه تیم هسته‌ای کشور به مردم قول دادند که تحریم‌ها را بردارند، مردم هم پذیرفتند که هزینه آن را بپردازند.
محمدکاظم انبارلویی در این تحلیل می‌افزاید: روز توافق فرا رسید و در اولین روز اجرایی برجام رئیس‌جمهور محترم گفت: «امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق، تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های مالی، تمام تحریم‌های بانکی، تمام تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد نه تعلیق.»
آقای ظریف وزیر محترم خارجه و رئیس گفت‌وگوهای هسته‌ای هم گفت: «کل تحریم‌های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا از روز اجرا، لغو و کلیه تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده از روز اجرا متوقف می‌شود. این همان است که آقا فرمودند کل تحریم‌ها!»
امروز یک سال و هشت ماه از امضای توافق گذشته است. نه تعاملی با جهان صورت گرفته، نه سرمایه‌گذاری درست درمانی شکل گرفته است.
در طول حیات انقلاب اسلامی قدرت‌های جهانی، منطقه‌ای یک حساب و کتاب برای جمهوری اسلامی باز کرده بودند و حریم و حرمت آن را رعایت می‌کردند اما امروز برخی از دولت‌های منطقه‌ای که قدمت آنها به نیم قرن هم نمی‌رسد برای ما شاخ و شانه می‌کشند. از قول و قرار لغو کل تحریم‌ها خبری نیست. فهرست‌های جدید از تحریم‌ها یکی پس از دیگری به آن اضافه شده و با پررویی‌ تمام دارایی‌های ایران در آمریکا و اروپا مصادره و توقیف می‌شود، کاری که در هیچ یک از دولت‌های قبل از دولت یازدهم جرأت نمی‌کردند انجام دهند. دولت‌های بسیاری به تهران آمدند ادای قرارداد و سرمایه‌گذاری خارجی درآوردند اما هیچ کدام تاکنون تحقق نیافته است.
رئیس‌جمهور می‌گوید: «وقتی ما از تعامل با جهان سخن می‌گوییم بعضی‌ها بدشان می‌آید. نمی‌دانم چرا برخی به تعامل با جهان حساسیت دارند؟» در پاسخ به این سؤالات رئیس‌جمهور محترم باید گفت؛ اولا: چه کسی با سرمایه‌گذاری خارجی مخالف است جز خود سرمایه‌گذاران خارجی که زیر تیغ تهدید آمریکا هستند؟!  ثانیا: چه کسی از تعامل با دنیا بدش می‌آید یا حساسیت دارد؟ الان وقت طرح این پرسش‌ها نیست، وقت آن است که بگویند نتیجه تعامل با دنیا، آن هم با دیپلماسی التماسی چه بوده است؟
رئیس‌جمهور محترم پس از گذشت یک سال و هشت ماه از امضای توافق برجام، در کنگره بین‌المللی روز شهید در مشهد می‌فرمایند: «سؤال می‌کنند که آیا همه تحریم‌ها پایان یافته؟ البته که نه!» خوب، ملت از رئیس‌جمهور محترم سؤال می‌کنند شما که یک سال و هشت ماه پیش هنگام امضای برجام فرمودید: «تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی و… لغو خواهد شد نه تعلیق!» حالا چه طور شده امروز می‌فرمایید «البته که نه!» بعد رئیس‌جمهور محترم در همین نشست با طرح یک پرسش اعجاب‌انگیزتری می‌فرمایند: «چرا ما واقعیت‌ها را به خوبی و با روشنی برای مردم نمی‌گوییم؟!» خوب، این سؤال مردم از رئیس‌جمهور محترم است؛ چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ واقعیت‌های برجام را منتقدین به شما گفتند، شما و دوستانتان با چوب اهانت و تمسخر، آنها را راندید. حالا خودتان بگویید چرا آن وعده‌ها عملی نشد، تعامل با جهان صورت نگرفت، سرمایه‌گذاری هم به دنبال آن شکل نگرفت؟!
کلک‌مرغابی ستاد انتخاباتی روحانی
ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور بدون استعفای رئیس آن از مسئولیت دولتی تشکیل شده است.
به گزارش ایسنا، ستاد تبلیغاتی حسن روحانی برای حمایت از کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 تشکیل شده و همان‌طور که پیش از این در اخبار و فضای مجازی مطرح شده بود محمد شریعتمداری به عنوان رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی، اشرف بروجردی به عنوان رئیس کمیته زنان و علی جنتی نیز به عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی این ستاد انتخاب شده‌اند.
جالب اینکه ایسنا مدعی شده «این ستاد تا زمان قانونی تبلیغات هیچ فعالیت تبلیغاتی نخواهد داشت و اعضاء تنها بسترهای لازم برای فعالیت در زمان مقرر را مهیا می‌کنند»!!
بازی فصلی مقامات دولتی با رقم پول‌های آزاد شده
میزان و سرنوشت پول‌هایی که ادعا می‌شد پس از برجام آزاد شده، معلوم نشد.
به گزارش مشرق، از ابتدای روی‌ کارآمدن دولت یازدهم یکی از وعده‌های اصلی مسئولان برای توجیه نیاز کشور به توافق هسته‌ای، بازپس‌گیری پول‌های بلوکه‌ شده ایران در سال‌های تحریم‌ بود.
از زمان آغاز دور جدید مذاکرات، مقامات دولتی، اقدام به طرح مبالغ کلان و عمدتا بالای 100 میلیارد دلار – بیش از 350 هزار میلیارد تومان – می‌کردند. براساس شواهد، یکی از مهم‌ترین دلایل طرح این ارقام کلان توسط دولتی‌ها برای پول‌های بلوکه شده، همراه‌سازی مردم با سیاست دولت می‌باشد.
در این زمینه می‌توان به اظهارات سیدحسین هاشمی استاندار تهران اشاره کرد که پیش از امضای توافقنامه هسته‌ای، گرانی کالاها را نیز نتیجه پول‌های بلوکه شده دانست. وی همچنین در جای دیگری رقم نجومی 180میلیارد دلار را میزان پول‌های بلوکه شده ایران دانست که در پسابرجام با آزادسازی آن، بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم حل می‌شود.
دیگر مسئولی که وعده آزادسازی دارایی کلان درپسابرجام را داد اکبر کمیجانی معاون بانک مرکزی بود که در مصاحبه با وال استریت ژورنال میزان دارایی ایران را 150 میلیارد دلار اعلام کرده بود. غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس نهم و همچنین انصاری مدیرکل سابق بین‌الملل بانک مرکزی نیز رقم بلوکه شده را 150 میلیارد دلار عنوان کرده بودند.
اما اعلام نرخ‌های نجومی و وعده ارقام کلان برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در پسابرجام، زیاد دوام نیاورد و پس از امضای توافق رفته‌رفته مسئولان به سراغ اعلام ارقام متفاوت از گذشته رفتند و حباب وعده‌های قبلی را ترکاندند.
به عنوان نمونه محمدباقر نوبخت‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از گذشت حدود یک ماه از روز امضای توافق هسته‌ای گفت: پول بلوکه شده دولت 6 یا 7 میلیارد دلار است.
این خط، توسط دیگر مسئولان اقتصادی دولت نیز دنبال شد و اعضای کابینه که تا دیروز در مقابل رقم‌های اعلام شده درخصوص حداقل میزان دارایی بلوکه شده ایران سکوت کرده بودند به یکباره به سراغ نرخ‌های پایین و متناقض رفتند.
در این زمینه می‌توان به آمار اعلامی توسط علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد اشاره کرد که میزان پول‌های بلوکه شده کشور را 29 میلیارد دلار عنوان کرده بود.
اما از سوی دیگر حال که زمان طی شده در پسابرجام به بیش از 1 سال رسیده است، رقم‌های جدیدتری از میزان دارایی آزاد شده ایران منتشر شده است که اعلام این ارقام سؤالات جدیدی را برای مردم ایجاد نموده است. اخیرا و پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که ایران بعد از برجام، 150 میلیارد دلار دریافت کرده است و رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و اعتدال با ذوق‌زدگی تمام، موضع دونالد ترامپ را برجسته کرده‌اند تا برجام را پرعایدی قلمداد کنند، ترامپ نوشت: «ایران به لبه پرتگاه رسیده و در آستانه فروپاشی بود. تا اینکه آمریکا به میدان آمد و با توافق هسته‌ای زندگی دوباره‌ای به آنها بخشید؛ 150 میلیارد دلار.»
در این میان علی‌اکبر صالحی رئیس‌ سازمان انرژی هسته‌ای اخیرا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا رقم جدیدی از میزان دارایی‌های آزاد شده ایران اعلام کرد که براساس آن، چیزی حدود 100 میلیارد دلار از پول‌های ایران آزاد شده است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
اصلاح‌طلبان با انتشار این مطلب ترامپ، از آن استقبال کرده و این صحبت ترامپ را دلیلی بر گرفتن امتیازات بزرگ دولت روحانی از آمریکا در برجام تلقی کردند بدون آنکه به این سؤال اساسی پاسخ دهند که به فرض آزادسازی این مبلغ که با احتساب نرخ دلار رسمی کشور که در حدود 3250 تومان است، مبلغی در حدود 500 هزار میلیارد تومان می‌شود که چیزی در حدود بودجه دو سال کشور است، بودجه در این سال‌های اخیر با کسری شدید مواجه بوده و براساس برخی اظهارنظرها از میزان 267 هزار میلیارد بودجه امسال تاکنون چیزی معادل 60 هزار میلیارد تومان آن با کسری مواجه است.
همچنین سؤال دیگری که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا آزادسازی این مبلغ تاکنون نتوانسته بهبودی در زندگی مردم ایجاد کند و در مدتی که از زمان اجرای برجام تاکنون گذشته، علی‌رغم ورود همین مبلغ 100 میلیارد دلار، قیمت دلار چه در بازار آزاد و چه در نرخ رسمی آن شاهد افزایش بوده است؟

خراسان

ضرب الاجل برای گزارش «گشایش های برجام»
بر اساس نامه روزهای اخیر یک مقام مسئول به تعدادی از سازمانها و ادارات دولتی، تاکید شده با توجه به اهمیت تبیین دستاوردها و گشایش های حاصل از برجام در حوزه های مختلف، مخاطبان این ابلاغیه باید گزارشی از این موضوع در مجموعه تحت مدیریت خود تهیه و تا پیش از پایان اسفند، ارسال کنند و در این ابلاغیه، مواردی چون ذکر موضوع و مصداق، وضعیت قبل از برجام و آثار مستقیم و غیرمستقیم حال و آینده و در عین حال، وضعیت آن موضوع بعد از برجام و آثار مستقیم و غیرمستقیم برجام بر آن را تهیه و گزارش کنند.
اصرار دولت بر مصوبه ای که قبلا ابطال شده
در حالی که بر اساس نامه یک نهاد نظارتی، مصوبه سال گذشته دولت برای «خدمات بهره‌ وری و ارزیابی عملکرد ستاد تامین مسکن» به علت اینکه متضمن تغییر و توسعه محل ‌های مصرف مشخص شده در قانون درباره بودجه مسکن مهر بود، مغایر با قانون محاسبات عمومی کشور و قانون بودجه 94 تشخیص داده و ابطال شد، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر هیئت دولت، مجددا مبلغ 243 میلیارد ریال برای همین موضوع از محل منابع بودجه سال 95 اختصاص یافته است.

ایران

واکنش «آشنا» به نامزدی احتمالی  رئیسی
حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در واکنش به خبر احتمال کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری در توئیتر نوشت: «شایسته نیست احترام آستان قدس رضوی را به کارزار سخت و تلخ انتخابات بکشانیم. مصلحت نیست قاضی را درمعرض قضاوت عمومی قراردهیم.از گذشته عبرت بگیریم.»  حجت‌الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم با اشاره به حضور رئیسی در برنامه ویژه گفت‌وگوی خبری و سخنان وی درباره فقیر و غنی خطاب به تولیت آستان قدس نوشت: «اگر امروز امام رضا(ع) بودند اجازه نمی‌دادند از بیت المال مسلمین، استفاده تبلیغاتی برای انتخابات شود! اگر امام هشتم بودند اجازه نمی‌دادند دولت منتخب مردم که مسئولیت رسیدگی به امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را برعهده دارد با استفاده از تمام امکانات و ابزار قدرت، مورد تخریب قرار بگیرد و نهادهایی که نذورات و ثروت‌های عمومی را در اختیار دارند بروند در گوشه‌ای از ایران عزیز چند واحد مسکونی بسازند و رسانه ملی این خدمات را به نام اقتصاد مقاومتی به رخ ملت و دولت بکشد.»

صدور حکم ۶ ماه حبس تعزیری برای حسین کروبی
برای محمدحسین کروبی به دلیل انتشار نامه حجت‌الاسلام مهدی کروبی 6 ماه حبس تعزیری صادر شد. محمد جلیلیان، وکیل کروبی به ایلنا گفت که این حکم مرتبط با انتشار نامه 21 فروردین سال جاری کروبی خطاب به رئیس جمهوری است که در آن خواستار رسیدگی به اتهامات خود در دادگاه صالحه شده بود.  وی افزود: روز یکشنبه من در دادگاه حاضر شدم و رأی موکلم به من ابلاغ شد و همزمان مراتب اعتراض به دادنامه را کتباً و در ذیل دادنامه اعلام کردم و در مراحل بعدی لایحه مستدل و مشروح خود را به دادگاه می‌دهم.

توضیح پوربابایی درباره بازداشت «احسان مازندرانی»
هوشنگ پوربابایی وکیل مدافع احسان مازندرانی که روز یکشنبه دوباره بازداشت شده، با بیان اینکه تصور می‌کردیم دوران حبس وی به اتمام رسیده، گفت: اتمام دوره محکومیت ممکن است با علل متعددی اعم از اینکه پایان زمان دوره محکومیت باشد یا عفو یا بخشی از مجازات بر اساس ماده 58 قانون مجازات اسلامی با آزادی مشروط مواجه شده باشد، صورت گیرد. متأسفانه این طرق به من و به موکلم اعلام نشد، بلکه فقط اعلام شد که پایان دوره محکومیت است.  پوربابایی ادامه داد: به رغم اینکه یک وثیقه ملکی هم در پرونده موجود است، حتی به وثیقه‌گذار هم اعلام نشده که احسان مازندرانی به زندان نیامده و باید برگردد و به موکلم هم ابلاغ نشده که دوره محکومیتش خاتمه نیافته است و نیز موضوع پایان محکومیت وی از سوی مقام قضایی تشریح نشد. وی گفت: امروز تلاش می‌کنم تا با مقام های دادسرا در رابطه با این موضوع گفت‌وگو کنم.

بازداشت‌های اخیر در پرونده پدیده «شاندیز»
معاون دادستان مشهد با اشاره به بازداشت سه نفر در رابطه با پرونده پدیده شاندیز گفت: بازداشت‌های اخیر به جهت تحصیل مال نامشروع انجام شده است.  به گزارش ایسنا، قاضی حیدری افزود: در خصوص پرونده پدیده 30 نفر تاکنون بازداشت شده‌اند که 11 نفر  از آنها را با قرار نگه‌ داشته‌ایم.

آرمان

اعلام دلیل بازداشت احسان مازندرانی

شنیده شد که وکیل‌مدافع احسان مازندرانی گفت: زمانی که سازمان زندان‌ها پایان دوره محکومیت موکلم را اعلام کرد و وی را به علت اتمام دوره محکومیت از زندان آزاد کرد، ما تصور می‌کردیم دوران حبس وی به اتمام رسیده است. اتمام دوره محکومیت ممکن است با علل متعدی اعم از اینکه پایان زمان دوره محکومیت باشد یا عفو و یا بخشی از مجازات بر اساس ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی با آزادی مشروط مواجه شده باشد، صورت گیرد. متاسفانه این طرق به من و به موکلم اعلام نشد بلکه فقط اعلام شد که پایان دوره محکومیت است و ما هم از آن استقبال کردیم. هوشنگ پوربابایی افزود: درصدد بودیم که از این دادنامه طرق فوق العاده اعتراض را انجام دهیم و بعد از آن درخواست اعاده دادرسی کنیم، ولی به دلیل اینکه فکر کردیم حبس وی به اتمام رسیده است و با توجه به اتمام محکومیت از آن صرف نظر کردیم و گفتیم زمانی که موکلم آزاد شده دیگر اعاده دادرسی معنا ندارد، اما با دستور مقام قضائی به زندان منتقل شده است.

محکومیت کروبی به ۶ ماه حبس تعزیزی

شنیده شد که برای محمدحسین کروبی به دلیل انتشار نامه حجت الاسلام کروبی کیفرخواستی به اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شده است. ایلنا نوشت؛ وکیل کروبی با اعلام خبر صدور حکم ۶ ماه حبس تعزیری برای حسین کروبی عنوان کرد: حجت الاسلام کروبی در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۵ خطاب به رئیس‌جمهور نامه‌ای نوشت و در آن متذکر شد که تقاضای اجرای قانون اساسی و اعمال قانون در مورد خودش را دارد و تقاضا کرد که توسط دادگاه صالحه به اتهاماتش رسیدگی شود. محمد جلیلیان افزود: این نامه توسط خود حجت‌الاسلام کروبی تنظیم و امضا شده بود.

یک ایرانی دختر شایسته کانادا شد

شنیده شد که سحر بی‌نیاز دختر ایرانی است که به‌عنوان بازیگر فعالیت می‌کند. آفتاب نوشت؛ سحر بی نیاز در سال ۱۳۶۵ در تهران به‌دنیا آمده و پس از چندسال به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرده است. این دختر ۳۰ ساله در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در رقابت‌های مختلف مربوط به دختران شایسته شرکت کرد و سرانجام در سال ۲۰۱۲ زمانی که حدود ۲۶ سال سن داشت، عنوان میس یونیورس کانادا را به‌دست آورد.

آخرین وضعیت شکایت دولت از حمید روحانی

شنیده شد که وزیر دادگستری در مورد شکایت دولت از حمید روحانی گفت: این یک شکایت اولیه است. باید ببینیم در این مورد دادسرا چه اقدامی انجام می‌دهد و آیا تا کنون فرد مورد شکایت را احضار کرده یا خیر. مصطفی پورمحمدی در پاسخ به این سوال که شکایت دولت از حمید روحانی به کجا رسید؟ گفت: در این مورد باید از معاونت حقوقی دولت و سخنگوی قوه قضائیه سوال بپرسید.