شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » در خواست اقدام عاجل «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» برای نجات جان مهدی خزعلی/ پیام صوتی دکتر خزعلی

در خواست اقدام عاجل «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» برای نجات جان مهدی خزعلی/ پیام صوتی دکتر خزعلی

فریاد حق طلبانه مبارز جوانمرد دکتر مهدی خزعلی در حین انتقال به بیمارستان
با اینکه در این چند روز اعتصاب غذای خشک در بند ۳۵۰ زندان اوین ۱۲ کیلو از وزنش کاسته شده مردانه بر سر مواضع حق طلبانه اش ایستادگی می کند و آماده شهادت سرخ در راه سید الشهدا و پیوستن به برادر شهیدش است
بیانیه انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر
در خواست اقدام عاجل انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر برای نجات جان دکتر مهدی خزعلی
امروز ۲۳ بهمن ۱۳۹۵،زندانی سیاسی «دکتر مهدی خزعلی» در ۷مین روز از اعتصاب غذای خشک به علت وخامت شدید جسمانی به بیمارستان اعزام شد.
دکتر مهدی خزعلی در ۷مین روز از اعتصاب غذای خشک در حین انتقال به بیمارستان پیام و گزارشی از وضعیت بحرانی خود بصورت صوتی ارائه کردند که برای انتشار در اختیار سایت شبتاب نیوز و شبکه در تی وی قرار داده شده است.
این فایل صوتی به صورت متن مکتوب به زبان فارسی همراه با ترجمه انگلیسی برای آگاهی افکار عمومی بین المللی و اقدامات لازم برای نجات جان دکتر مهدی خزعلی انتشار می یابد.
ارسال:
سازمان عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، نمایندگان آزادیخواه پارلمان اروپا ، خانم فدریکا موگرینی مسئول وزارت خارجه اتحادیه اروپا، گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، ستاد حقوق بشر دفتر نخست وزیری خانم آنگلا مرکل در آلمان و وزارت خارجه سوئد
متن پیام صوتی دکتر مهدی خزعلی به شرح زیر است:
به استحضار میرساند که در ویزیت پزشکی امروز با کاهش ۱۲ کیلو گرم در ۶ روز به وزن ۸۳ کیلو گرم رسیده ام و افزایش سرسام آور هموفیلی خون به  ۱۹ هشداری جدی در احتمال وقوع سکته قلبی یا مغزی در هر فعالیت کوچکی حتی نماز خواندن میباشد.
در اعتصاب خشک قبلی در تیر ماه ۹۳ دو بار دچار سکته قلبی شده ام که مدارک در «سی سی یو» بیمارستان امام موجود است که اگر در آن زمان در «سی سی یو» بستری نبودم هم اکنون دیگر مزاحم شما نمی بودم ،که گزارش پزشکی قانونی اعزامی از طرف دادستان موجود است و همگی حکایت از خطر جانی برای اینجانب داشت و امروز علائم حیاتی این جانب به مراتب بدتر است!
و تنها توجیهی که ممانعت از بستری شدن در «سی سی یو» می تواند داشته باشد این است که حضرات قصد جان مرا داشته باشند!
این گزارش جهت ثبت در تاریخ به همگان اعلام میگردد و ان شاالله به برادر شهیدم حسین ملحق خواهم شد!
مهدی خزعلی ۲۳ بهمن ۱۳۹۵