یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » یکی دوتا خبر از اینسو و آن سو

یکی دوتا خبر از اینسو و آن سو

 آیت‌الله هاشمی ترور شد؟

محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شایعاتی درخصوص مرگ آیت‌الله هاشمی گفت: یک عده ناآگاه هستند و عده‌ای قصد دارند با انتشار این مطالب تفرقه و نفاق در جامعه به وجود آورند و تشنج ایجاد کنند. عده‌ای مدام به دنبال این هستند که آرامش در جامعه نباشد و تفرقه و بداخلاقی به وجود آید و عده‌ای هم جاهل هستند و برخی نیز از جایی تغذیه می‌شوند. واقعیتِ درگذشت ایشان همان است که گفته شد. ایشان ترور نشده، در سن ۸۲ سالگی به استخر رفته‌اند و پزشکان هم می‌گویند که در هوای آلوده نباید به استخر رفت و این یک فاکتور پزشکی است اما ایشان رفته‌اند و ایست قلبی کرده‌اند. بسیاری از دوستانم را می‌شناسم که ایست قلبی به صورت یک‌باره برایشان اتفاق افتاده است و این موضوع، خاصِ آقای هاشمی نبود. در وقوع ایست قلبی هیچ شکی نداریم؛ اما دقیقا نمی‌دانیم این اتفاق چه ساعتی رخ داده است. پزشکان می‌گویند تنها تا هشت دقیقه پس از ایست قلبی می‌توان به آن رسیدگی کرد. معلوم می‌شود از زمانی که این اتفاق افتاده تا زمانی که به بیمارستان رسیده‌اند بیش از هشت دقیقه طول کشیده است. به هر حال ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید در دروازه را می‌توان بست اما در دهان مردم را نه.

18000 نفر فضای مجازی را رصد می‌کنند- راه‌اندازی بسیج در فضای مجازی

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از راه اندازی بسیج در فضای مجازی خبر داد و گفت: حدود 18 هزار نفر به صورت داوطلبانه رصد سایت‌های متخلف را به دادستانی کل گزارش می‌کنند.عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به راه اندازی بسیج در فضای سایبر اظهار کرد: حدود 18هزار نفر به صورت داوطلبانه فضای مجازی را رصد می‌کنند و مواردی که شاهد ارتکاب تخلف از سوی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشند به دادستانی کل کشور گزارش می‌کنند.

ایران ممکن است از توافق برجام خارج شود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نگران خروج احتمالی ایران از توافق هسته‌ای 2015 (برجام) است.«میخائیل اولیانوف» رئیس دپارتمان عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:خروج احتمالی تهران از توافق برجام به دلیل لفاظی‌های ضدایران آمریکا و مقامات این کشور نشانه شکست جامعه بین‌المللی خواهد بود. نگرانی‌های شدیدی در خصوص لفاظی‌های تند ضدایرانی دولت آمریکا و اثرگذاری آن بر اجرای برجام وجود دارد. تحریم‌هایی که دولت آمریکا اخیرا طی یک هفته گذشته بر ایران تحمیل کرده، جو متشنج و به شدت غیرمطلوبی را در خصوص ادامه اجرای برجام بوجود آورده است. مسکو تماس‌های مکرر خود با تهران و واشنگتن را به منظور کاهش تنش‌هایی که بر توافق برجام سایه افکنده، حفظ خواهد کرد.فارس این خبر را منتشر کرد.