شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ظهور اختلاف بارز و علنی میان آمریکا و روسیه بر سر رژیم ایران!

ظهور اختلاف بارز و علنی میان آمریکا و روسیه بر سر رژیم ایران!

ظهور اختلاف بارز و علنی میان آمریکا و روسیه بر سر رژیم ایران! آمریکا: رژیم ایران تروریستی است! روسیه: رژیم ایران تروریستی نیست!

ژنرال مایکل تی فلین مشاور امنیت ملی آمریکا: ایران از داعش خطرناک‌تر است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین : ما با این عینک به جهان نمینگریم. کاخ کرملین مخالف این سیاست دولت دونالدترامپ است که رژیم ایران را تروریست و حامی تروریسم به شمار آورد.

 

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تروریست برشمردن دولت ایران موافق نیست.

مسکو این موضع را در واکنش به مصاحبه شبکه فاکس نیوز با ترامپ که در آغاز هفته گذشته انجام شد و رئیس‌جمهوری آمریکا در آن ایران را “دولت شماره یک تروریستی در جهان” توصیف کرده بود، اتخاذ کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه‌ای تلفنی با رسانه‌ها گفت که مسکو به امور با دید متفاوتی نگاه می‌کند.

او افزود:”میان روسیه و ایران روابط شراکت دوستانه‌ای برقرار است و ما در زمینه مسایلی به طور گسترده‌ با یکدیگر همکاری می‌کنیم و برای روابط بازرگانی میان دو کشور اهمیت قایل هستیم و امیدواریم که هرچه بیشتر گسترش یابد. مطلبی وجود ندارد که باعث متوقف کردن این نزدیکی در نتیجه اختلافات سیاسی شود”.

پسکوف در ادامه گفت:” بر کسی پوشیده نیست که دیدگاه‌های مسکو و واشینگتن نسبت به بسیاری از مسایل بین‌المللی در دو سوی متناقض قرار دارد”.

سخنگوی کرملین بیان کرد:” اما این مسایل نباید مانع انجام تماس‌های طبیعی و روابط عملی بر اساس مصالح دوجانبه میان روسیه و ایالات متحده شود”.

دبی-العربیه.نت فارسی   ژنرال مایکل تی فلین، که اخیرا از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری جدید آمریکا برای تصدی پست مشاور امنیت ملی این کشور برگزیده شد، در مصاحبه‌ای که در ماه مارچ 2015 با تلویزیون “فاکس نیوز” داشت، تاکید کرد که ایران از داعش «خطرناک‌تر» است. او این سخنان را چندین ماه پیش از پیروزی ترامپ بر زبان جاری ساخته و اینک در سمت بسیار مهمی در کاخ سفید حضور دارد لذا نگرش دوباره به مواضع او از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ژنرال فلین در زمان باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سمت رئیس سازمان اطلاعات دفاعی مشغول به کار بود تا اینکه در سال 2014 بر اثر اختلافاتی با اوباما بر سر مسئله سوریه و نحوه رویارویی با ایران از کار خود استعفا داد.

«ایران بزرگترین خطر برای منطقه است»

فلین در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود: «به نظر من ایران از میان همه خطر‌ها و چالش‌های موجود در منطقه خطرناکترین آنها است، به ویژه این که خطر این کشور با ساختن موشک‌های بالستیک نه تنها برای منطقه خاورمیانه خطرساز است بلکه برای جهان نیز تهدیدی جدی به شمار می‌رود.

مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته ایران را به خاطر آزمایش موشک‌های بالیستیکی محکوم کرد و گفت: «اقدام ایران نوعی دهن‌کجی به شورای امنیت و عدم پایبندی به قطعنامه‌های این شورا است.»

موضع هجومی ژنرال فلین علیه ایران

فلین آزمایش موشکی اخیر ایران را «گام جدیدی در راستای اقدامات تحریک‌آمیز این کشور» از جمله حمایت از شبه‌نظامیان حوثی در یمن ارزیابی کرد.

مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: «دولت باراک اوباما رئيس‌جمهوری سابق آمریکا با دادن پاسخ‌های مناسب به اقدامات زیان‌بار ایران موافق نبود».

«ایران باید از عراق خارج شود»

ایران با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد به عنوان بزرگترین حامی تروریسم در منطقه است، ما به دنبال جلوگیری از گسترش تروریسم هستیم و ایران یکی از حامیان اصلی تروریسم است، بنابرین آنچه ما مصرانه از ایران می‌خواهیم این است که از عراق خارج شود تا منطقه روی آرامش را ببیند و این کشور به ثبات برسد، این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

وی افزود: «تاکنون رهبران ایران به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی فرماندهان میدانی برخی از نبردها در عراق هستند و خود را مسئول این عملیات می‌دانند».

«اگر ایران بر عراق مسلط شود، مشکل از داعش بزرگتر خواهد بود»

فلین در پاسخ به این سوال که اگر ایران بر عراق مسلط شود چه خواهد شد، گفت: «این را به یقین می‌گویم، اگر ایران بر عراق مسلط شود، مشکل منطقه از مشکل داعش بزرگتر خواهد شد».

وی افزود : «ایران خواهان تسلط کامل بر منطقه است و حکومت این کشور بر این باور است که اسلام آنها می‌بایست در سراسر جهان سلامی را فراگیر شود. ایران ثبات منطقه و امنیت آمریکا را تهدید می‌کند».

مایکل تی فلین سپهبد بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور دونالد ترامپ است.

او پیشتر به عنوان رئیس سازمان اطلاعات دفاعی، فرمانده فرماندهی جزء کاربردی مشترک هوش، نظارت و شناسایی، و رئیس هیئت اطلاعات نظامی از 24 ژوئیه 2014، تا 2 اوت 2014 فعالیت کرده بود.

در مارس 2016 فلین به عنوان یکی از چند گزینه احتمالی برای معاونت ریاست‌ جمهوری در حکومت دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود.