جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » افشاگری » امیرالمومنین علی علیه السلام: هیچ قصری بنانمیشود مگر درکنارش هزاران نفر به فلاکت و فقر میفتند!

امیرالمومنین علی علیه السلام: هیچ قصری بنانمیشود مگر درکنارش هزاران نفر به فلاکت و فقر میفتند!

برجهای فوق سلطنتی در کامرانیه تهران با کدام پول بادآورده برپاشده؟

حق الناس و بیت المال کی، کجا و به دست چه کسانی بالاکشیده شده و به تاراج و چپاول رفته  که چنین فقر و فلاکتی در مملکت حاکم شده است؟

امروز محسنی اژه ای جنایتکار برای بیرون کشیدن گریبان رئیس فاسد- مفسد قوه قضائیه (صادق لاریجانی، مشهور به “صادق سارق”) از چنگ خشم افکار عمومی، میکوشد، پرده های دیگری از فساد و چپاول بیت المال و حق الناس را بالا بزند تا اسباب حواس پرتی مردم از اصل نقطه فساد را فراهم آورد!
رمزگشایی سخنگوی قوه قضائیه از یک پرونده بزرگ بانکی/

گروه سیاسی-رجانیوز: دستگیری صاحب قصر معروف فرمانیه به جرم بدهی 2600 میلیاردی بانکی/ اژه ای: ارتباط میان دانیال زاده و حسین فریدون کاملا مشهود است/ مفسدین اقتصادی باید علنی محاکمه شوند + تصاویر قصر فرمانیه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دانیال زاده دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است ولی نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم.

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد آخرین وضعیت بررسی فیش‌های حقوق‌های نجومی اظهار داشت: قرار بود که دولت اگر به موارد تخلف فیش‌های حقوقی رسید به قوه قضاییه اعلام کند که تاکنون این امر صورت نگرفته، لابد احتمالاً به تخلفی نرسیده‌اند ضمن اینکه دیوان محاسبات هم تاکنون چیزی را به ما مبنی بر فیش‌های نجومی ارسال نکرده ، اما از زمانی که قوه قضاییه به این موضوع ورود پیدا کرده توانسته‌ایم برخی اقدامات را انجام دهیم.

به گزارش رجانیوز، سخنگوی قوه قضاییه گفت: تاکنون بیش از 70 نفر احضار شده‌اند که این احضارها براساس اطلاعات اعلامی از سوی سازمان بازرسی کل کشور و سپاه بوده است. البته هر مواردی که احساس کرده را بررسی خواهیم کرد و قطعاً جرم‌های رخ داده را پیگیری می‌کنیم.بازپرس فیش‌های نجومی مشخص شده و تمامی پرونده‌های در دست وی بجز این فیش‌های نجومی را گرفته‌ایم تا این بازپرس تمرکز لازم را داشته باشد ضمن اینکه با تمامی وزرا هم صحبت کرده‌ایم و امیدواریم تا روند بررسی فیش‌های نجومی با شتاب بیشتری صورت گیرد.

 

دستگیری رسول دانیال زاده

اژه‌ای در ادامه این نشست خبری در مورد دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفت: من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمین به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه باشند.چرا وقتی سارقی که چند سابقه دارد نباید چهره او را نشان دهیم و یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود ولی ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع قانون می‌دانیم.شخصی که شما نام بردید دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم.

 

بهره گیری از رانت قدرت برای تاراج بیت المال

بر همین اساس چندی قبل رجانیوز در گزارشی به نحوه فعالیتهای دانیال زاده پرداخته و از ارتباطات وی جهت دریافت تسهیلات کلان و  ساخت و ساز برج های لوکس در خارج و داخل کشور از جمله برج معروف در کامرانیه تهران پرده برداشته بود( اینجا بخوانید) .

“ر.د ”  یکی از اَبَر بدهکاران بانکی است. او از دست پرورده های “ر.ص” بوده و از تکنیک های او یعنی ایجاد کارخانه ای کوچک به عنوان ویترین فعالیتها برای اخذ تسهیلات نجومی است.یکی دیگر از تکنیک های این دو مفسد اقتصادی نیز  پرداخت رشوه به مدیران شعب بانکی جهت همراهی در ارائه تسهیلات بوده که حداقل منفعت آن عدم شکایت بانک از بدهکار است! این بدهکار بانکی در دهه هفتاد بیشتر تمرکز خود را بر شعبه فردوسی بانک ملی گذاشت. اخذ وام و ال سی های کلان به اسم کارخانه نورد سمنان که در اغلب موارد با تخلف در اسناد و محل مصرف همراه بود، رشد سریع مالی او را رقم زد. حمایت مالی از برخی مدیران بانکی و سرویس گرفتن در تسهیلات بانکی شگرد وی بوده  است. شگردی که تنها معوقات او به بانک ملی را از سقف 3000 میلیارد تومان گذرانده است! او با این ترفند منابع لازم برای خرید فولاد کاویان و مجتمع فولاد گیلان بدست آورد و علاوه بر آن املاک و برجهای عظیمی در داخل و خارج بهم زد. “ر.د ”  بخش عمده تسهیلات بانکی را صرف برج سازی در داخل و خارج کشور کرده که از جمله آن برجهای فوق سلطنتی در کامرانیه تهران است!  این برج در زميني با مساحت بيش از 7000 متر ساخته شده و 65 واحد مسكوني آن كه در 15 طبقه طراحي شده 47 هزار متر زيربنا داشته و دارای 1000 متر واحد تجاري و 14 هزار متر فضاي تفريحي و مشاعات است. پنت هاوس 926 متري اين برج نیز به قيمت 23 ميليارد تومان فروخته شده است.واحد هاي مسكوني اين برج حتي از بهترين هتل هاي پنج ستاره كشور نيز زيباتر و مجهزتر است به طوري كه نور، صدا و موسيقي در همه واحدهاي اين برج با سيستم هوشمند كنترل مي شود و مبلمان هاي لوكس و آشپزخانه هاي مجهز به اجاق گاز، فر، مايكروفر، كافي ميكر و ماشين ظرفشويي از بهترين برندهاي كشور آلمان در همه 65 واحد آن وجود دارد.
اسپانسر برجهای فوق سلطنتی کامرانیه وارتباطش با بابک زنجانی
برخی از اخبار حکایت از آن دارد که این بدهکار بانکی اسپانسر بزرگ ستادی بوده است که به تازگی کمک های بابک زنجانی به آن توسط رئیس قوه قضائیه رسانه‌ای شد.این خدمات در انتخابات 92 و 94  صورت گرفته و البته در ازای خدمات، از امتیاز دریافت تسهیلات سفارشی برادر یکی از مقامات دولتی هم بهره مند شده است. او در دولت تدبیر مشمول گشایش اقتصادی شد و از بانکهای تحت سلطه یک باند خاص تسهیلات کلان دریافت کرد و البته پورسانت این تسهیلات را نیز به خوبی به این برادر پرحاشیه پرداخت کرده است. پورسانتی که شناسایی گوشه ای از آن توسط دستگاه نظارتی بزودی پای وی را به ندامتگاه سایر مفسدین اقتصادی خواهد گشود.

ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر، جزئیات مهمی از ارتباط پشت پرده شخصی به نام مالامیری با حسین فریدون افشا کرد.

پرونده سازیهای رجانیوز برعلیه حامیان حسن روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری
ابطحی تشریح کرد: جزئیاتی از ارتباطات “مالامیری” با برادر رئیس‌جمهور/”واریز پول به حساب دختر فریدون در لندن و کانادا”
ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر، جزئیات مهمی از ارتباط پشت پرده شخصی به نام مالامیری با حسین فریدون افشا کرد.
سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با اشاره به ارتباطات حسین فریدون با برخی از مفاسد اقتصادی و بدهکاران کلان بانکی، اظهار داشت: گزارش‌هایی که به برخی از مقامات امنیتی، اطلاعاتی و برخی نمایندگان مجلس در زمینه مفاسد اقتصادی رسیده است از یک مهره کلیدی در این زمینه رونمایی می‌کند  که آن فرد «شب‌دوست مالامیری» است که فعلاً پناهنده شده است.در حال حاضر سرویس‌های امنیتی بیگانه برای شب دوست مالامیری که بدهکار بانکی است، پناهندگی درست کرده‌اند و دیگر تحت تعقیب پلیس اینترپل نیز قرار ندارد. پلیس بین‌الملل به دنبال این فرد بوده و امیر فرشاد ابراهیمی واسطه می‌شود و از طریق بحث‌هایی از جمله حقوق بشر برای این فرد پناهندگی می‌گیرند.

شب‌دوست مالامیری رقم‌های بسیار کلانی توسط رانت‌هایی که داشته از بانک‌های ملی و ملت اخذ کرده است. همچنین این فرد ارتباطات نزدیکی با خانواده حسین فریدون برادر رئیس جمهور داشته است.

رد پای این فرد در گرفتن وام‌های کلان و تبدیل ارزهای گرفته شده به ریال در داخل کشور که از بانکی در دوبی دریافت کرده است نشان می‌دهد که این فرد چنین وام‌هایی را به صورت توصیه برخی افراد حاضر در قدرت دریافت کرده است، البته معتقدم که می‌توان از طریق مدیرعامل بانک ملت که در حال حاضر در بازداشت است، به سرنخ‌هایی از افرادی که در قدرت هستند و توصیه‌هایی برای پرداخت وام به افرادی مثل مالامیری داشته‌اند، رسید. چرا که مشخص است که بدون توصیه برخی از افراد که در قدرت هستند اخذ چنین وام‌های کلانی ممکن نیست.

مالامیری یک فرد دلال است و هیچگونه فعالیت تولیدی نیز نداشته و با تاسیس شرکت‌های سوری و سفارش‌هایی که از طرف برخی از صاحبان قدرت به برخی از بانک‌ها برای دریافت وام این فرد می‌شده، ثروت کلانی به دست آورده است. آقای مالامیری 30 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی و 4 شرکت تجاری داشته که از طریق آنها وام می‌گرفته است.عمده کارخانه‌های مالامیری یک کارخانه سینک دستشویی در کرمان است که هنوز هم راه نیفتاده است و در زمینه‌های دیگر مانند هواپیمایی معراج هم رد پای این فرد دیده شده است. با فشار ایشان، آقای رستگار مدیرعامل بانک ملت می‌شود و توقع داشته است که آقای رستگار برای ایشان وام‌هایی را اخذ کند.

اسناد نشان می‌دهد که مالامیر با حسین فریدون ارتباط مالی داشته است. اسناد واریز پول، به حساب دختر حسین فریدون در لندن و کانادا وجود دارد که نشاندهنده ارتباطات مالی بین فریدون و مالامیری است. همچنین به دلیل نفوذ این فرد در بانک ملت سبب شده تا معاون اعتباری ارزی و ریالی بانک ملت که به دلیل بدهی مالامیر با پرداخت وام این فرد مخالفت می‌کند از کار برکنار می‌شود و افراد دیگری که بتوانند وام دادن به مالامیری را تسهیل کنند جایگزین می‌شوند.

از طرفی آقای رستگار از شعبه دوبی این بانک برای مالامیر وام‌های کلان اخذ می‌کند و آقای مالامیری این وام‌ها را در بانک ملت ایران تبدیل به ریال و سپرده‌گذاری با سود بالا می‌کند! مالامیری مجموعاً حدود 2 هزار میلیارد تومان وام دریافت کرده است.همچنین مالامیری در یک موسسه خیریه غربالگری سرطان با آذر غفوری همسر حسین فریدون همکاری داشته است.توقع ما نمایندگان این است دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قوه‌قضائیه با پیگیری این موضوعات با افرادی که سبب می‌شوند چنین مفاسد اقتصادی وام‌های کلان دریافت کننده بدون اغماض و چشم‌پوشی برخورد کنند و به سر نخ‌هایی برسند که نشان می‌دهد چه کسانی، گروه‌ها و افرادی در پی نهادینه کردن فساد بودند و عقبه فرهنگی این افراد به دنبال فرار به جلو و پاک کردن اتهامات این افراد هستند چرا که یک عقبه رسانه‌ای به دنبال سرپوش گذاشتن بر این فسادها هستند و این شبکه‌ رسانه‌ای سعی می‌کند با فرار به جلو و منحرف کردن افکار جامعه به مسائل حاشیه‌ای بر روی چنین موضوعاتی سرپوش گذاشته و صورت مسئله را پاک کنند.

وی با اشاره به دستگیری رسول دانیال‌زاده و رستمی‌صفا از بدهکاران کلان بانکی گفت: امیدواریم با سرنخ‌هایی که داده می‌شود ان‌شاء الله بخش‌های این پرونده شفاف شود و قوه قضائیه بتواند با افرادی که در پشت پرده سبب به وجود آمدند چنین فسادهای بانکی می‌شوند، برخورد کنند. همچنین امیدوارم با قاطعیتی که قوه قضائیه نشان می‌دهد این حلقه‌های فساد اقتصادی افشا شود و با متهمین اصلی در هر سطح و جایگاهی برخورد شود و آن افراد پاسخگوی کارها و اقدامات خود باشند.