یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بالاگرفتن موج محکومیت جنایتهای جنگی توسط بمب افکنهای نیروی هوایی رژیم بعثی بشارالاسد در شهرهای زیر و رو شده سوریه

بالاگرفتن موج محکومیت جنایتهای جنگی توسط بمب افکنهای نیروی هوایی رژیم بعثی بشارالاسد در شهرهای زیر و رو شده سوریه

فردی موسوم به “امیر مسروری” در سایت موسوم به “مشرق نیوز” – اطلاعات سپاه/ بسیج-  مدعی شده که تضعیف ارتش سوریه !! هدف نهایی دشمنان رژیم بشارالاسد است! این یادداشت به نقل از سایت کذائی موسوم به مشرق نیوز به شرح زیر است:

 

غربی‌ها دریافته‌اند که به هر نقطه‌ای می‌رسند حضور ارتش سوریه برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند و اگر قرار است دست برتر را در آینده سوریه داشته باشند، ارتش تضعیف‌شده بهتر از ارتش پیروز نبرد چندساله است.

به گزارش مشرق، امیر مسروری: بعد از شکست پروژه تقسیم سوریه در حلب و آغاز عملیات نصر 2 و درنهایت پاک‌سازی حلب از حضور تروریست‌ها، پروژه‌ای جدید با عنوان « تضعیف ارتش سوریه» آغاز شد. این پروژه قرار بود دستور کار شورای امنیت قرار گیرد که با انتشار اسناد جنایت تروریست‌ها در حلب و حمایت تسلیحاتی غربی از این تروریست‌ها در فضای رسانه‌ای گم شد. اسناد منتشرشده از تونل‌ها و انبار تسلیحاتی تروریست‌های مستقر در حلب نشان می‌دهد، حجم عظیمی از تسلیحات اهدایی آمریکا و ترکیه و سایر کشورهای اروپایی و منطقه در اختیار جبهه النصره (القاعده شاخه سوریه) قرار گرفت و علیه ارتش سوریه و دولت مرکزی بکار گرفته شد. انبار پر از آذوقه و مهمات فضای ایجادشده برای محاکمه ارتش در سطح بین‌المللی را شکست اما تضعیف ارتش به‌عنوان مهم‌ترین عامل تثبیت و بقای دولت سوریه دستور کار رسانه‌ها و اطراف سیاسی معارض دمشق قرار گرفت. به‌عبارت‌دیگر سوری‌ها توانستند با انتشار اسناد متقن  از دخالت غربی‌ها در مسئله حلب موضوع تضعیف ارتش با عنوان جنایت جنگی را از دستور کار شورای امنیت خارج کنند. اما این آغاز فعالیت دولت‌های غربی برای تضعیف ارتش عربی سوریه است.

غربی‌ها دریافتند به هر نقطه‌ای می‌رسند حضور نیروهای ارتش سوریه یک مشکل برای آن‌ها ایجاد می‌کند و اگر قرار است دست برتر در آینده سوریه داشته باشند، ارتش تضعیف‌شده بهتر از ارتش پیروز نبرد چندساله است. در همین راستا پس از آغاز تحولات اخیر و موضوع آتش‌بس، بهانه‌ای جدید در اختیار گروه‌های معارض دمشق قرار گرفت و ارتش سوریه متهم به نقض آتش‌بس شد. رسانه‌های معارض در هیاهوی بسیار مدعی هستند آتش‌بس توسط سوری‌ها و ارتش نقض می‌شود و آن‌ها در پاسخ به این نقض آتش‌بس، پاسخ نظامی می‌دهند.

فارغ از این ادعاها در چند سال اخیر چند نوبت آتش‌بس محدود و گسترده صورت گرفته و در هر دفعه تروریست‌ها با استفاده از سکوت  آتش در طرفین، حمله خود را به سمت اهداف نظامی و استراتژیک ارتش سوریه آغاز کردند و حتی در مواردی توانستند مناطقی را نیز اشغال کنند. به‌طور نمونه شهریور امسال آتش‌بسی در بعضی نقاط حلب آغاز شد که با آغاز این آتش‌بس، تروریست‌ها سعی کردند نیروهای خود را تجدید سازمان نموده و به اهداف ارتش سوریه حمله کنند. نمونه دیگر که در آن چندین نفر از مستشاران ایرانی به شهادت رسیدند موضوع محور خان طومان بود. در این منطقه تروریست‌ها با استفاده از آتش‌بس به اهداف نظامی محور مقاومت حمله وعده‌ای را به شهادت رساندند. در موارد دیگر با خمپاره پراکنی چندین شهروند سوریه ساکن دمشق یا مناطق دیگر سوریه توسط تروریست‌ها به‌ظاهر میانه‌رو به شهادت رسیدند و هر دفعه محل شلیک خمپاره‌ها در محدوده آتش‌بس بود. ضمن آنکه انفجار تونل‌های گسترده حفرشده توسط نیروهای تکفیری – تروریستی در مناطقی که دولت سوریه آتش‌بس را رعایت کرده، خسارات فراوانی به ساختار رزمی ارتش این کشور وارد ساخت.

از سویی آتش‌بس چندروزه پس از توافق میان ترکیه، روسیه و ایران با هماهنگی کامل دمشق، توسط تروریست‌ها نقش شد.

در این بین مرکز نظارت بر آتش‌بس واقعه در لاذقیه که فعالیت بین‌المللی برای رصد این موضوع دارد در خبری مورخ 11/10/95 اعلام کرد: آتش‌بس در بیست‌وچهار ساعت گذشته دوازده بار در سرتاسر سوریه نقض شده است. این نقض آتش‌بس توسط گروه‌های مسلح در مناطق ریف دمشق، حلب و حماه آتش صورت گرفت.

در ادامه همین مرکز که با عنوان مرکز حمیمیم شناخته می‌شود در تاریخ 15/ 10 /95 در بیانیه‌ای مجدد اعلام داشت: گروه‌های مسلح در مناطق ریف دمشق، حلب و حماه آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

به‌واقع آنچه مسلم است، تضعیف ارتش سوریه در طول توافق و حتی به دست آوردن بعضی پیروزی‌های میدانی برای قدرت چانه‌زنی سیاسی است. اتهام زنی به ارتش سوریه برای نقش آتش‌بس علاوه بر آنکه خلاف واقع هست نمونه‌های نقض آن توسط تروریست‌ها بی‌شمار هست. تروریست‌ها در هر فرصتی با استفاده از قدرت نظامی به اهدا ارتش سوریه حمله و محیط را متشنج کردند.

منبع: فارس