پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جواد کریمی قدوسی از مشهد اظهارات غیرعلنی محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی را در برگه های چاپ شده رسانه ای کرد..

جواد کریمی قدوسی از مشهد اظهارات غیرعلنی محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی را در برگه های چاپ شده رسانه ای کرد..

افشای علنی و رسانه ای مفاد اظهارات غیرعلنی وزیرامور خارجه کابینه روحانی، ضربه حساب شده سنگینی به کاندیداتوری دوباره حسن روحانی برای دورجدید انتخابات ریاست جمهوری به شمار میرود!

جوادکریمی قدوسی – ازعربده کشهایی که غاصب صندلی نمایندگی مجلس از مشهد میباشد- امروز درصحن علنی  مجلس قسمتهای گزیده شده از صحبت‌های محمدجوادظریف  وزیر امور خارجه در جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی مجلس را منتشر کرد. جلسه غیرعلنی کمیسیون امنیت ملی مجلس طی هفته جاری روز دوشنبه این هفته میزبان محمدجواد ظریف وزیر خارجه و معاونان او  برای توضیح موضوعاتی حول محور برجام  بود و پس از آن جلسه حتی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی  سکوت کامل کرده و از  بیان جزئیات آن – بواسطه تصمیم اتخاذ شده برغیرعلنی بودن گفت و شنودهای جلسه – خودداری کرد.
با این همه -به گزارش ایسنا- ناگهان  امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد بخشی از اظهارات محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی را در برگه های چاپ شده در اختیار  اصحاب رسانه قرار داد. این درحالی است که  به گفته اعضای کمیسیون امنیت ملی، جواد کریمی قدوسی در جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی مجلس اصلا حضور نداشته، و قاعدتاً از مفاد صحبتها بی اطلاع بوده است.
به گزارش ایسنا، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز علی رغم اصرار خبرنگاران پارلمانی برای موضع گیری درباره مطالب منتشر شده از سوی کریمی قدوسی خودداری کرد و گفت که پیش از این به عنوان سخنگوی کمیسیون گزارش جلسه را منعکس کرده است.

در برگه های منتشر کذائی نوشته شده که محمدجواد ظریف صراحتاً به اشتباهات خود در رابطه بااعتماد به جان کری اعتراف و ابراز پشیمانی میکند!

بر این اساس ادعا شده که ظریف میگوید:  “من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم… به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم … اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم … ما با صحبت و قول آقای کری اظهار نظر کردیم… “به جان کری بعد از نقض اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت گفتم شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است…”.

نقوی حسینی (سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس) و مجتبی ذوالنور دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته اند: “ما با وزیر امور خارجه جلسه‌ای داشتیم که قرار بود محتوای جلسه را منتشر نکنیم؛ لذا اگر بگوییم خلاف است… تکذیب مطالب منتشر شده در خصوص محتوای جلسه ظریف با کمیسیون امنیت از سوی اعضای کمیسیون مبنا ندارد…  و … وزارت خارجه می تواند در این باره تکذیبیه صادر کند”.

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران این انتسابات را “کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی” و اقدام آقای قدوسی را “بی اخلاقی” خوانده است.

خبرگزاری فارس که از منتقدان دولت محسوب می‌شود متنی را که جواد کریمی قدوسی در اختیار خبرنگاران گذاشته منتشر کرده است.

ایرنا به نقل از منابع خود می‌گوید آقای کریمی قدوسی “روز گذشته این متن را در اختیار یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا گذاشته ولی به دلیل این که آن خبرگزاری حاضر به انتشار این متن نشده، امروز در اختیار خبرنگاران (دیگر) قرار داد که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرد”.