جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پس از افشای فساد کلان «صادق سارق» توسط شبکه «در تی وی» حال وزیر ارتباطات به دنبال شناسنامه برای کانالهای تلگرامیست!

پس از افشای فساد کلان «صادق سارق» توسط شبکه «در تی وی» حال وزیر ارتباطات به دنبال شناسنامه برای کانالهای تلگرامیست!

پس از افشای ۶۳ حساب شخصی صادق آملی لاریجانی متخلص به «صادق سارق» و آشکار شدن این فساد کلان نهادینه شده در قوه قضائیه، آن توسط ریاست آن قوه، حال وزیر ارتباطات را به میدان فرستاده اند تا به گمان خود با شناسایی صاحبان کانالهای تلگرامی راه را بر افشاگریهای آینده سد کنند، غافل از این که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت!

وزیر ارتباطات گفت که با گرفتن شناسنامه براى کانال‌هاى دارای بیش از ۵ هزار عضو مشخص شود کانال متعلق به چه کسی است. مانند روزنامه‌ که همه مطلع‌اند کجا مستقر است. وی در پاسخ به نگرانی از اعمال سانسور و توقیف مدعی شد “بالاخره وقتی مردم شکایتی داشته باشند، باید معلوم شود کانال‌ها متعلق به چه کسانی است”.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هم اندیشى صمیمانه جوانان با دولت درباره  این مساله که ممکن است  سرنوشت کانال‌های تلگرامی به روزنامه‌هایی که توقیف می‌شوند تبدیل شود، گفت: “بحث محتوا نیست، بلکه این است  که با گرفتن شناسنامه براى کانال‌هاى دارای بیش از ۵ هزار عضو مشخص شود کانال متعلق به چه کسی است. مانند فردی که روزنامه‌ای تاسیس کرده و همه مطلع‌اند که این روزنامه کجا مستقر است”.

وی ادامه داد: “بالاخره وقتی مردم شکایتی داشته باشند، باید معلوم شود کانال‌ها متعلق به چه کسانی است. موضوع این است که می‌خواهند احترام به حقوق افراد بگذارند. در حال حاضر فضای مجازی گسترش پیدا کرده و زمانی که یک خبر انعکاس پیدا می‌کند، غلط نباشد و آبروی مردم نرود. اکنون دست هیچ‌کس به جایی بند نیست اما با انجام این کار معلوم است کدام کانال و چه کسی خبر را منتشر کرده و می‌توان از آن شکایت کرد وگرنه اصلا بحث بازرسی محتوا و … نیست”.

وى اظهار کرد: “این مساله تصمیم شورای عالی فضای مجازی است و مجری آن نیز وزیر فرهنگ است”.